Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Mmmhm pizza på mandager på planetfitness var gødt det! :D

Men ja, ikkje min favoritt gym i USA, men det var einaste som var innenfor rekevidde der eg budde sist.

Men det er ikkje så dårleg, om målet er å gå ned i vekt eller holde seg i form. Og om ein er litt kreativ, så kan ein godt drive med muskelbygging også ;)

 

Men heilt ærlig, kvem av dokke vil ikkje ha grattis, all-you can eat pizza 1 gong i månad i gymmen din?!:)

Endret av cefey
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flere som sliter med å øke i militærpress mer enn de sliter i andre øvelser? What to do? Blir altfor seigt!

 

Pressøvelser generelt går jo ganske tregt. Ble litt grinete her om dagen fordi militærpressen har gåt til helvete i det siste, men så begynte jeg å bla i loggboka mi og ser jo at jeg faktisk har økt en god del på de to-tre månedene jeg har kjørt det.

Lenke til kommentar

Ser en del prat om kor vidt det er verdt å holde seg til lineær progresjon. Berre for nokon referansepunkt, begynte eg som rundt 60-65 kg, klarte kanskje 80 kg x1 i benk, 100kg i markløft, 60kg x1 i militærpress, er no 80kg og har 105kg i benk, 120kg 5x5 i mark (aldri maksa, aldri prøvd høgare) og rundt 55kg 5x5 i militærpress. Burde eg vurdere å evt prøve RPE, eller ein alternativ måte å trene på ? Stiger jo litt enda, men om det er nokon som har tips, slå laus

Lenke til kommentar

Altså, det eg ser på som starttidspunktet var når eg la om kosthold og fokuserte meir på trening, har trent sånn av og på i 2 år før det. No har eg trent snart 6 mnd seriøst, var lite mulighet på båt. Eg hadde jo ein del trening bak meg når eg tok dei "løfta", men var på tida når eg spiste berre tull og møtte rett og slett veggen.

Har lagt på meg dei ekstra kiloane siste året, altså frå ca 65 til 80 kg. Har trent ein del SL 5x5 før, men for det meste eit heimemekka 5x5.

Lenke til kommentar

Jeg lurer på om 3T i Trondheim har gjort noen undersøkelser og om det er noe hold i det at folk blir redde for muskuløse menn? Er ikke reglementet deres kun med på å bygge opp fordommene? Har ikke de store mennene også rett til trivsel på treningssenteret? Helt ærlig ser jeg ikke problemet med singlet i og med at jeg alltid trener i Adams drakt.

Lenke til kommentar

Jeg bor ikke i nærheten av Trondheim, men jeg hadde ikke nølt med å si opp medlemsskapet mitt, eventuelt aldri meldt meg inn på et slikt tullesenter. Avancia her jeg bor har også en regel om at man må vente på å få komme inn hvis det er mange på treningssenteret, noe som gjør at åpningstiden i praksis bare er om ettermiddagen og kvelden for de medlemmene som ikke har pensjonert seg ennå. Godt at jeg trener på et senter i nabobyen som er mye billigere og etter min mening mye bedre.

 

Jeg kan jo fortelle at jeg ble innelåst der en gang for et år siden da jeg trente før stengetid, men eieren kom til slutt og låste meg ut igjen, beklaget dypt og ga meg to måneders gratis trening som et plaster på såret.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skitne sentre dere trener på, jeg betaler 199,- i måneden for topp treningsutstyr, ingen tullete regler og hyggelige ansatte. Jeg ønsker meg bare lengre åpningstider (er oppe til 22, tidligere i helgene). Fitness Xpress, motherfuckers!

Endret av Broseph
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...