Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor mange repetisjoner?

3x80, 3x110, 3x120, 2x130, 2x140. Så, etter en pause skulle jeg løfte stangen oppå stativet for å ta av vekt (det var da 130 på stangen). Fikk ikke til å løfte den en centimeter.. Helt kjørt i ryggen/kroppen.

Ikke så rart du ikke blir spesielt andpusten, da. Så lenge du kun kjører et par repper går det mer på styrke enn noe annet. Prøv på 8 repper neste gang, så skal du se du puster tungt.

Lenke til kommentar

I denne drittårstiden får jeg jevnlige injeksjoner med kortison i baken for å klare å innhalere mer av de små kornene som ødelegger livslysten min, that is pollen. Min stakkars gluteus maximus får veldig vondt av dette, og lurer på om den kan ta skade av å bli trent når den er så vond? Om det er noen slags belastning for den å være kortisondepotet mitt. Gjør greit vondt 1-2 uker etter den er satt før det begynner å avta :p

Lenke til kommentar

Anaio: Uten at jeg er noen som helst ekspert på rumper/medisin etc (som du vet), er jeg ganske sikker på at du ikke tar skade av å trene den. Tror det bare er naturlig at du føler ubehag av det, men farlig er det nok ikke. Uansett, snakke med legen?

 

Wingeer: Du har nok rett. Har klart å slite meg helt ut på ca. 10 reps 40kg knebøy med spesiell utførelse, når 5RM er rundt 120kg. Pleier vanligvis å ta 5reps per sett, men prøvde 3/2-reps akkurat denne økten.

Lenke til kommentar

Vel, mer luft = mer pollen. Dessverre kan jeg ikke få det ene uten det andre.

 

Sitronsaft: (gosh så feil det føles å kalle deg det..), det er såpass vondt at jeg ikke klarer å sitte ordentlig, og generelt irriterer meg greit over det. Legen sier "ta det rolig", men han mener også proteinshakes vil kverke nyrene mine så jeg tenkte kanskje dere hadde litt mer peiling her.

Endret av Anaio
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sikkert overtrent.

 

Evenentuelt for lite mat, søvn eller begge.

 

Lett overtrent, der sa du det :D Prøver å få i meg både proteiner og kalorier, og føler jeg har kontroll her nå. Søvnen er ikke like bra, og det er jeg klar over... Men slik har det jo vært lenge med det, og det har gått fint helt til nå hvertfall, selv om jeg pleier å sovne tiiidlig på fredag fordi jeg er kjørt.

 

Spørsmål: En pizza med 800 kcal, er det noe galt med disse kaloriene, eller funker de like godt som annet fra "bedre" matvarer?

Lenke til kommentar

Belte hjelper deg å holde oppe buksa også ser det gjerne bedre ut. Spesielt i morgen er det viktig å huske belte, dressbukse uten belte ser veldig dumt ut.

 

Feil, feil, feil. Dressbukse ser best ut uten belte, sett at den sitter perfekt. Bank i bordet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bruke belte / ikke bruke belte. Hva er fordelene og ulempene?

Spørs kva du driv med. Til isolasjonscurl er det neppe noko poeng.

 

Til knebøy og markløft kan det ha noko for seg. Eg anbefaler å bruke belte på toppsett der det er større risiko for at du ikkje klarar å halde spenn i ryggen. Opp til eit toppsett lar du det vere.

Skal du ta maksløft bør du og ta på belte. Ikkje for å kunne løfte meir, men for å verne kroppen mot den tunge belastninga.

 

For min del så kjem det litt an på formen. På ein dag med toppsett tar eg belte på det siste eller dei to siste setta, litt avhengig av dagsformen. Er løfta før greie og det kjennes bra ut så blir det kanskje kun på sistesettet.

 

På ein dag med 5x5 på same vekt tar eg det kanskje på siste sett, avhengig av dagsform.

Eg brukar belte utelukkande for å verne meg, ikkje for å løfte meir. Det fine er at med belte på det tyngste settet så blir løftet i seg sjølv litt lettare, som igjen bidreg til at løftet blir sikrare.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bruke belte / ikke bruke belte. Hva er fordelene og ulempene?

 

Belte er for å skape et falskt buktrykk, og for å hjelpe når det naturlige trykket ikke holder mål når en løfter veldig tungt, kan hjelpe til med og holde ryggen rettere (man har noe og presse magen imot) på tunge løft som f.eks knebøy slipper man og få så lett "vepsehale". Man trener litt mindre av magemusklene med, men man trener uansett veldig lite støttemusklatur når du får en teknisk failure uansett ;)

 

Som jeg alltid pleier og si: Tren uten utstyr så langt det går, og bruk utstyr dersom det er nødvendig som på tunge løft.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Eller for å svare på mitt eget spørsmål, man kan jo lage den latterlig gode gule kremen til suksessterte :green:

 

 

 

6 eggeplommer

150 g sukker

1,5 dl kremfløte

1,5 ts vaniljesukker

150 g smør

 

Fitnessmat.

 

Beste kaken.

Har du fremgangsmåten på kremen? Evt. på hele kaka? :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Vet dette er blitt spurt om 1000 ganger, menmen...

 

Proteinpulver med hovedvekt på god smak, isolat. Helst i 1 kg-pakning da pengene ikke helt strekker til for øyeblikket. Noen som kan anbefale noe?

 

Og helst fra x-life, da jeg skal allerede bestille noe derfra.

Endret av Slettet+45613274
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Har hørt (her på forumet) at isolat smaker bedre enn konsentrat. Har tidligere hatt problemer med å ha i meg konsentrat-protein så derfor vil jeg nå heller kjøpe litt mindre, men kvalitetsprotein, og heller bruke det sjeldnere.

Endret av Slettet+45613274
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...