Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor skal alle ha så kort tid til alt...?

Fremgang over tid er det ingen som bryr seg om.

Fordi resultater kommer over natta.

Hvorfor skal alle ha så kort tid til alt...?

 

Fordi de skal bli fit til sommeren. Helst sixpack, stor biceps og digg brøst om en måned. Med mammas mat.

 

Har dårlig tid på grunn av opptak, og fordi eg er ræva på å planlegge, hehe...

Lenke til kommentar

Med kort tid er det vel lite du kan gjøre med kondisjonen din, så du bør i hvert fall prøve å løpe 3000m et par ganger for å prøve å få inn et tempo du kan klare å opprettholde, slik at du er tom når du går over målstreken, og ikke før, og ikke etter. Ikke kjør harde økter hver dag, men hold deg til 2-3 i uka. Resten kan være av medium intensitet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Støtter opp om 4x4 intervalltrening. Har selv hatt en periode der jeg hadde 21-ish slike økter på 28 dager og det gikk uten store problemer. Gode resultater fikk jeg også.

 

Men løp 3k noen ganger for å føle på hvordan distansen er og finne ditt tempo.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å forberede seg til befalsopptak er noe man gjør flere år i forveien.

Vikingen spurte allerede i fjor høst om dette og har enda ikke BEGYNT!?!?!???!??!??????????!!!!!!

 

Jeg fatter ikke at dere gidder å svare ham engang... Intervalltrening og langkjøring noen måneder i forveien? Om ikke motivasjonen til befalsskolen er der fra før av er det lite vits i å gjøre et halvhjerta opptak...

 

edit: dette må ikke oppfattes som personangrep, jeg bare stiller spørsmålstegn ved intensjonen... Det er meningsløst å tro at man skal kunne bygge et grunnlag på så kort tid til noe så krevende som befalsskolen er...

Endret av Doofenschmitz
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Med kort tid er det vel lite du kan gjøre med kondisjonen din, så du bør i hvert fall prøve å løpe 3000m et par ganger for å prøve å få inn et tempo du kan klare å opprettholde, slik at du er tom når du går over målstreken, og ikke før, og ikke etter. Ikke kjør harde økter hver dag, men hold deg til 2-3 i uka. Resten kan være av medium intensitet.

4x4 intervalltrening skal visstnok gi relativt raske forbedringer i kondis. Men det er litt begrenset man kan oppnå på såpass lite tid uansett.

Støtter opp om 4x4 intervalltrening. Har selv hatt en periode der jeg hadde 21-ish slike økter på 28 dager og det gikk uten store problemer. Gode resultater fikk jeg også.

 

Men løp 3k noen ganger for å føle på hvordan distansen er og finne ditt tempo.

Takkar for skikkelege svar! Det med å finne eit bra tempo på 3000m burde eg ha tenkt på, for det er nok der eg slit mest. Startar for hardt ut, blir fort mør i beina og tempoet synk relativt raskt dei fyrste 1000 meterane.

Tenker eg skal prøve 3000 igjen i morgo for å sjå om det blir noko bedre.

Har fram til nå køyrd mykje sykling og noko jogging, men synast det er vanskeleg å presse seg 100% utan at eg syklar/løper med andre.

Etter 3000 meter i morgo kjem eg til å starte med 4x4, så får eg sjå kor langt eg kjem på ca ein månede.

Blir eit spennande opptak :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...