Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Altså! Hvis man skal slutte å tro på oppgitt næringsinnhold, hva skal man da se etter? Hvis det virkelig er slik at konsentrat protein oppgitt til 75g protein/100g inneholder kun 30g protein, hvordan kan jeg da stole på noe som helst?

 

Som en annen sa, kjøp av gode kjennte merker.

TN og myrevolution skal opperere med reelle verdier, flere andre også, men listen av de som ikke gjør det er større.

Sjefen for EJ-shop sa at de må jukse med etikettene pga alle aldre gjør det og da vil ikke de komme dårlig ut for å være ærlige.

Det finnes ikke gode nok regelverk for dette på kosttilskudd og man kan printe hva man vil.

 

På 90+ har jeg sett 6 forskjellige etiketter. Her printer man jukseverdier.

 

Det er 3 ting som avslører.

Pris vs innhold. 399 for 5 kg med 91g protrein pr 100 er det samme som å lese at en ny bil koster 5000 kr.

En labanalyse vil fortelle det, men i mange tilfeller følger det med penger eller de tester en nøytral bøtte, dvs selve råvaren. Dette kan man lett se da selve smaktilsettingen ol ikke er representert.

 

Det tredje som ikke lyver er kroppen selv.

Jeg tåler melk, men blir dårlig av tilskudd med mye laktose, står det isolat på pakka og man blir oppblåst og dårlig kan man banne på at det er konsentrat med fantasietikett.

 

I filmen bigger, stronger, faster osv lager de kosttilskudd for 1 dollar og selger for 60. Melis i kapslene.

Det finnes hele butikker som er 100% fake.

 

Dette er en av grunnene til at myrevolution og tn så dagens lys.

Det var nermest umulig å ikke bli lurt / finne gode produkter.

Lenke til kommentar

Hva slags vektfordeling mener dere er best når man trener 5x5? Bør man bruke den samme vekten på alle settene, eller starte på et punkt og øke helt til det siste og tyngste settet, eller bør man trene etter en pyramide der man går opp mot det tredje settet og ned igjen etterpå? Hvis en av de to siste, hvor bær man starte og med hvor mange kg eller prosent bør man øke for hvert sett? Jeg har trent etter den førstnevnte metoden, for da sliter jeg meg som regel ikke ut, da alle settene er like tunge og jeg vet hvor mye jeg klarer. I tillegg er det praktisk, for jeg husker lett hvilken vekt jeg brukte på forrige økt når jeg skal øke, og jeg trenger ikke å bytte på vektskivene mellom settene. Men hvilken av disse tre måtene (eventuelt en annen) mener dere at er best?

Lenke til kommentar

Noen som vet om noen norske sider som man kan få tak i bluetooth adapter til en Ipod nano, til en grei pris - som funker bra? Er så dritt lei av kabel-faenskap!! spesielt når jeg trener. Egentlig rart at det ikke er bluetooth på den fra før av, da den er mest ment for trening.

 

EDIT: funnet noe på amazon. Totalt 553 norske kroner (92,4dollar). Hvor mye må jeg regne med og betale i frakt, og toll og alt det dritet der?

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

For nybegynnere og tidlige viderekomne er lineær progresjon og samme vekt på alle øktene (kanskje bortsett fra oppvarming i forkant) storveis. Det er først når man begynner å komme litt opp i vektene at det begynne å bli nødvendig å styre med ulike progresjonssystemer.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

 

Det er en interessant artikkel. Derimot jeg tror ikke at autoregulering er noe for meg, for dagsformen har ofte lurt meg. For eksempel kan jeg føle meg trøtt, sliten og jævlig en tirsdagskveld, men likevel dra på trening, så føler jeg meg ikke i særlig god form under oppvarmingen. Men når jeg begynner på arbeidssettene, sier det plutselig PANG! og jeg er mer eksplosiv og mer utholdende enn jeg har vært før. På samme måte kan det være omvendt på en fridag da jeg spiser en god frokost etter 9 timers søvn og gleder meg til å trene, men når jeg kommer meg opp på tredemølla, blir jeg overraskende fort andpusten.

 

Jeg synes at det fungerer best å holde meg til planen for når og hvor mye jeg skal øke med vektene. Så trener jeg slik uavhengig av hvordan dagsformen føles på forhånd, så tar jeg det som kommer. Men jeg er enig i at når man ikke klarer å fullføre settene sine med god form, bør man stoppe, eventuelt ta av noen vektskiver og fullføre med mindre vekt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...