Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes fletting på slutten fungerer best. Annenhver, hva er problemet med det. Fletting lenge før er bare rart,

Enig i det.

Og jeg tror kanskje det hadde hjulpet dersom man hadde satt opp skilt for "fletting" istedenfor "venstre felt slutter, kom deg over i høyre felt" (eller hva nå det offisielle navnet er).

 

De kunne med fordel også kombinert dette med midlertidig veimerking (stiplet linje mellom feltene) fram til punktet der fletting skal/bør starte. Feil utforming av kjørefeltene skaper trafikkproblemer mange steder.

 

Folk flest takler fletting fint, uten å gå helt av hengslene, mens det å bli "forbikjørt av køsnikere" er pyton.

Lenke til kommentar

 

Synes fletting på slutten fungerer best. Annenhver, hva er problemet med det. Fletting lenge før er bare rart,

Jeg er enig, men problemet er bare at de på "hovedveien" ikke alltid vil flette... "Du skal ikke inn her!"

Gleden med å kjøre lastebil. De fletter/viker til slutt, selv om de ikke vil. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Lyskryss der de fleste kjører rett fram. Så har man de som skal til venstre, som ikke kommer seg over før lyset skifter pga trafikk imot. Så det blir stor kø bak pga ikke klarer å legge seg inntil midtstripa, slik at man kan passere de på høyre side - neida, de plasserer seg selvfølgelig midt i fila. (eller så lite mot venstre side at det er umulig å passere)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vet ikke helt hva jeg synes. På en side er det litt stygt, på en annen side er det lyskryss, så lyset skal skifte.

At man har dårlig planlagt kjørefeltene er noe annet.

Dog jeg er litt enig, det er litt stygt.

 

Dog, liker de som ikke er klar over at man bør i det minste bryte stopplinjen om man skal f.eks svinge til venstre i lyskrys.

Lenke til kommentar

Møtte på en jævla osing i dag.

Av en eller annen grunn begynte han å bremse kraftig ned midt på veien fordi jeg lå et sekund bak han i ræven - i sånn 5 sekunder! Greit om jeg lå i ræven hans flere hundre meter, men etter 100m så begynner han sånn og får panikkanfall? Hva faen. Osinger er ikke kloke.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Litt OT men hvor langt har dere gått når dere har blitt provosert i trafikken? Vise finger? Gå ut av bilen for å brøle til en annen? Slåss?

Har gått ut av bilen og tilbudt meg å hjelpe en fyr å rygge. Han sa ja.

 

Men ja, som lastebilsjåfør på trange veier skjer det innimellom at jeg må gå ut og forklare mennesker at de enten må flytte seg (rygge) eller kjøre forbi meg (overvurderer sin egen bils bredde). Er de hissig blir jeg lett hissig...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det lengste jeg har gått var å stoppe en fyr og pratet med han. Han lå i feil kjørefelt rett fremfor en sving i en 60-sone. Der kom jeg. Aldri vært så nær en frontkollisjon. Han må ha trodd han var i England. Var ikke snakk om å ligge midt i veien. Helt på venstresiden var han.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...