Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er verdt å spesifisere at artikkelen ikke skiller mellom til 3 sekunder, og til og MED 3 sekunder.
Nevermind:

 

Kjører folk med luke på to sekund, passerer 1800 bilar gjennom lyskrysset på ein time. Kjører dei med luke på tre sekund, får berre 1200 bilar passera på ein time.

Heng fyren

Lenke til kommentar

Fordi ambulansen vil kunne holde høyere fart jo bredere veibane de har tilgjengelig? Vil tro dette kan utgjøre en forskjell der det bare er ett smalt felt i hver kjøreretning.

 

Jeg aner ikke.. Kanskje for å gi de trygghet på at du har sett de som nevnt over, og sunn fornuft?

 

Jeg har dog sett idioter som ikke skjønner hvorfor de fire bilene foran svinger ut på veiskulderen, og velger å legge seg ut for å kjøre forbi.

Lenke til kommentar

Idag kom ambulanse imot med blålys. Lang rett strekning og jeg så de tidlig, så hele strekningen la jeg meg ut så langt jeg kunne, senket farten, og blinket. Alle bak meg gjorde det samme. Hva gjør da de som kommer i samme retning som ambulanse? .... Skjønner ingenting og ligger nesten nærmest mulig midtstripa og observerer 0 i speilene. Så det gikk ikke så raskt med ambulansen ... takket være fjerne folk. Egentlig på grensen til at slike bør miste kortet mener jeg, for når de følger med så lite, så er de trafikkfarlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis ikke man klarer å få med seg en gulfarget bil med eks antall blålys og eventuell sirene komme bak seg er det noe som ikke er normalt.

 

Det eneste trafikk-ignorantene bryr seg om er at speedometernåla ALDRI overskrider fartsgrensen. Dette går selvsagt ut over bruk av blinklys og speilbruk... 

Lenke til kommentar

Sitter og leser litt tilbake i tråden, og kom over problemstillingen med syklister som ikke går av sykkelen før de skal over fotgjengeroverganger.

 

Er det bare jeg som nekter å stoppe for syklister som IKKE går av sykkelen?

 

 

Du har ikke stopp eller vikeplikt nei. Kjør på! Og jeiner de over feltet i høy hastighet er det deres egen feil om de blir meid ned. Hvis de derimot sakker farten og gir tegn / viser på annen måte at de vil over gangfeltet, og beveger seg over i tilnærmet gangfart så bør man jo kanskje vise litt "aktpågivenhet". Men man å jo tolke situasjonen. Er man f.eks. i en saktegående kø så kan man jo likeså godt stoppe, men er man alene på en vei med 60-sone så er det like greit å kjøre forbi. 

Lenke til kommentar

 

Sitter og leser litt tilbake i tråden, og kom over problemstillingen med syklister som ikke går av sykkelen før de skal over fotgjengeroverganger.

 

Er det bare jeg som nekter å stoppe for syklister som IKKE går av sykkelen?

 

 

Du har ikke stopp eller vikeplikt nei. Kjør på! Og jeiner de over feltet i høy hastighet er det deres egen feil om de blir meid ned. Hvis de derimot sakker farten og gir tegn / viser på annen måte at de vil over gangfeltet, og beveger seg over i tilnærmet gangfart så bør man jo kanskje vise litt "aktpågivenhet". Men man å jo tolke situasjonen. Er man f.eks. i en saktegående kø så kan man jo likeså godt stoppe, men er man alene på en vei med 60-sone så er det like greit å kjøre forbi. 

 

Gjelder denne fremgangsmåten også hvis syklisten er et barn? Hvis ungen ikke går av sykkelen sin, så mei ungen ned? Med "loven" i hånd?

 

Hvis ikke så blir neste spørsmål: Hvordan vet du at vedkommende syklist som du meier ned ikke er et storvokst barn?

Lenke til kommentar

Nei, når det gjelder barn på eller ved veien påligger det et eksplisitt krav om særlig aktsomhet som i hvert fall i følge min (enfoldige) tolkning veier tyngre enn barnets vikeplikt.
 

§ 13. Særlige bestemmelser om kjørefarten

1. Kjørende må kunne stanse på den vegstrekning som den kjørende har oversikt over, og foran enhver påregnelig hindring.
2. Kjørende plikter i særlig grad å holde tilstrekkelig liten fart og om nødvendig stanse straks ved passering av
      a) barn som oppholder seg på eller ved vegen,

[...]

Lenke til kommentar

Kø,kø,kø og atter saktegående og stillestående kø! Har aldri opplevd verre tilstander enn idag på E39 mellom Stavanger og Kristiansand. 6,5timer idag mot normalt 3,5!

Du var der du og, ja.. Jeg hadde total snittfart Stavanger-krsand på 39km/t. Fra Stavanger til etter flekkefjordomkjøringen gikk det vel i 7-8kmt.

Hvorfor må alle siddiser ha hytte her nede og gå tidlig fra jobb?!

Lenke til kommentar

Kø,kø,kø og atter saktegående og stillestående kø! Har aldri opplevd verre tilstander enn idag på E39 mellom Stavanger og Kristiansand. 6,5timer idag mot normalt 3,5!

Ja pinse, påske, tidlig sommer og sen sommer trafikken, er et sant helvete på E39. Bygg den forbanna 4-felten allerede. 

Lenke til kommentar

 

Sitter og leser litt tilbake i tråden, og kom over problemstillingen med syklister som ikke går av sykkelen før de skal over fotgjengeroverganger.

 

Er det bare jeg som nekter å stoppe for syklister som IKKE går av sykkelen?

 

 

Du har ikke stopp eller vikeplikt nei. Kjør på! Og jeiner de over feltet i høy hastighet er det deres egen feil om de blir meid ned. Hvis de derimot sakker farten og gir tegn / viser på annen måte at de vil over gangfeltet, og beveger seg over i tilnærmet gangfart så bør man jo kanskje vise litt "aktpågivenhet". Men man å jo tolke situasjonen. Er man f.eks. i en saktegående kø så kan man jo likeså godt stoppe, men er man alene på en vei med 60-sone så er det like greit å kjøre forbi. 

 

Har fremdeles ikke påkjørsrett. Lydhornet kan du derimot bruke.

Lenke til kommentar

 

Kø,kø,kø og atter saktegående og stillestående kø! Har aldri opplevd verre tilstander enn idag på E39 mellom Stavanger og Kristiansand. 6,5timer idag mot normalt 3,5!

Ja pinse, påske, tidlig sommer og sen sommer trafikken, er et sant helvete på E39. Bygg den forbanna 4-felten allerede. 

 

 

Man kan ikke drive å skusle bort milliarder på å dimensjonere etter utfartstrafikk, man må se på mer normale dager.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Kø,kø,kø og atter saktegående og stillestående kø! Har aldri opplevd verre tilstander enn idag på E39 mellom Stavanger og Kristiansand. 6,5timer idag mot normalt 3,5!

Ja pinse, påske, tidlig sommer og sen sommer trafikken, er et sant helvete på E39. Bygg den forbanna 4-felten allerede. 

 

 

Man kan ikke drive å skusle bort milliarder på å dimensjonere etter utfartstrafikk, man må se på mer normale dager.

 

AtW

 

Er mye trafikk på den strekningen 24-7 og mange ulykker pga dårlig vei.

 

Skjer veldig ofte trafikk ulykker. Senest i går

http://www.lister24.no/nyheter/Trafikkulykke-313672.html

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...