Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Har hverken vært plaget med trafikk eller særlig dårlige veier på E39. Tror ikke jeg stod en eneste gang i trafikk da jeg kjørte Oslo - Stavanger midt i påskerushet. Det kan sikkert ha noe å si med når på dagen jeg treffer de forskjellige stedene.

 

E39 rundt Flekkefjord er heller ikke spesielt ille. Det eneste som faller meg inn er at tunellene kan være veldig mørke når du har hatt sola i trynet i flere timer, samt at tunnellene er litt i det trangeste laget når man er 80% blind.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har fremdeles ikke påkjørsrett. Lydhornet kan du derimot bruke.

 

Du har en slags påkjørsrett. Men du har ikke lov å forårsake personskade. Eller skade på sykkelen.

Eneste grunnen til at du ikke praktiserer denne "retten" mot f.eks de som bryter vikeplikten med bil er fordi det er snakk om å forårsake en kollisjon.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Kø,kø,kø og atter saktegående og stillestående kø! Har aldri opplevd verre tilstander enn idag på E39 mellom Stavanger og Kristiansand. 6,5timer idag mot normalt 3,5!

Ja pinse, påske, tidlig sommer og sen sommer trafikken, er et sant helvete på E39. Bygg den forbanna 4-felten allerede.

Man kan ikke drive å skusle bort milliarder på å dimensjonere etter utfartstrafikk, man må se på mer normale dager.

 

AtW

Er mye trafikk på den strekningen 24-7 og mange ulykker pga dårlig vei.

 

Skjer veldig ofte trafikk ulykker. Senest i går

http://www.lister24.no/nyheter/Trafikkulykke-313672.html

Så den på vei vestover, var ikke mye igjen av den bilens fremre halvdel nei. Vil dog ikke påstå at ulykkesstedet tyder på at veien har skylda, men E39 kunne hatt godt av litt oppussing ja. At de bygde alle broer og tunneler to felt på den nye biten over Kvinesdal er jo rett og slett motbydelig og fantastisk kortsiktig.
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Kø,kø,kø og atter saktegående og stillestående kø! Har aldri opplevd verre tilstander enn idag på E39 mellom Stavanger og Kristiansand. 6,5timer idag mot normalt 3,5!

Ja pinse, påske, tidlig sommer og sen sommer trafikken, er et sant helvete på E39. Bygg den forbanna 4-felten allerede.

Man kan ikke drive å skusle bort milliarder på å dimensjonere etter utfartstrafikk, man må se på mer normale dager.

 

AtW

Er mye trafikk på den strekningen 24-7 og mange ulykker pga dårlig vei.

 

Skjer veldig ofte trafikk ulykker. Senest i går

http://www.lister24.no/nyheter/Trafikkulykke-313672.html

Så den på vei vestover, var ikke mye igjen av den bilens fremre halvdel nei. Vil dog ikke påstå at ulykkesstedet tyder på at veien har skylda, men E39 kunne hatt godt av litt oppussing ja. At de bygde alle broer og tunneler to felt på den nye biten over Kvinesdal er jo rett og slett motbydelig og fantastisk kortsiktig.

 

Ja er enig at ikke alle og at akuratt den ulykken skyldes dårlig vei. Var bare et eksempel på en trafikk ulykke på den strekningen. 

Åja det nye de bygget på Opofte (som det heter der) var veldig kortsiktig, men sårt trengede for minst 15.000 mennesker som bor i området.

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar

 

 

E39 rundt Flekkefjord er heller ikke spesielt ille. Det eneste som faller meg inn er at tunellene kan være veldig mørke når du har hatt sola i trynet i flere timer, samt at tunnellene er litt i det trangeste laget når man er 80% blind.

Ja har selv vært på vei til Stavanger og møtt en bil som har kommet inn på mitt felt,han så meg før det ble kollisjon heldigvis. Har vært noen kollisjoner i de tunnelene. 

De tunnelene hadde vært mye bedre bare de hadde hvit kalket de. Er jo nå som å kjøre inn i et rumpehull.

Lenke til kommentar

 

Sitter og leser litt tilbake i tråden, og kom over problemstillingen med syklister som ikke går av sykkelen før de skal over fotgjengeroverganger.

 

Er det bare jeg som nekter å stoppe for syklister som IKKE går av sykkelen?

 

 

Du har ikke stopp eller vikeplikt nei. Kjør på! Og jeiner de over feltet i høy hastighet er det deres egen feil om de blir meid ned. Hvis de derimot sakker farten og gir tegn / viser på annen måte at de vil over gangfeltet, og beveger seg over i tilnærmet gangfart så bør man jo kanskje vise litt "aktpågivenhet". Men man å jo tolke situasjonen. Er man f.eks. i en saktegående kø så kan man jo likeså godt stoppe, men er man alene på en vei med 60-sone så er det like greit å kjøre forbi. 

 

Klarer ikke forstå denne holdninga her. Om du ser de skal over er det vel bare å bremse/stoppe? Samma faen om de går eller sykler over vel? Herregud..

Lenke til kommentar

2 pinsedag, en av de mest traffikerte dagene i året, behøver man virkelig å benytte denne dagen til veimerking på E39 Sør for Stavanger?

Ja han som bestemmer vei merkingen i sør-vest og generell vedlikehold av vei, må jo ha en forkjærlighet for kaos. Har vell til gode å se en veimerking som ikke er mellom klokka 3 og halv 4. Altså når folk som oftest skal hjem fra jobb. Å hvorfor merker de 20-25 meter for å så forsetter noen uker senere er også en trend ser jeg.

 

edit: Kan være slik i resten av landet også men er mest på sør-vest landet så det er det eneste området jeg kan uttale meg om.

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar

2 pinsedag, en av de mest traffikerte dagene i året, behøver man virkelig å benytte denne dagen til veimerking på E39 Sør for Stavanger?

 

Ja, sier ikke det seg selv? Alt veiarbeid MÅ gjøres med mest mulig trafikk! Vi bor i Norge, så det er så vi skal få litt å klage på (for når det kommer til vei har vi vel ikke nok å klage på fra før mener jeg...? )

Lenke til kommentar

En kan vente fem sekunder på at en syklist går av sykkelen og triller den over gangfeltet, eller vente to sekunder på at han sykler over. Da velger jeg det siste. Når det er sagt så bor (og kjører, sykler og går) jeg stort sett i Oslo sentrum der hastighetene gjerne ikke er så store, så det å stoppe opp eller bremse litt ned lager ingen problemer for meg. På sykkel er jeg selvfølgelig klar over at mange kjører som deg, og er svært forsiktig når jeg skal krysse veien.

 

Men poenget tok kanskje ikke jeg heller...

Lenke til kommentar

Syklister har vel ofte en tendens til å flyte litt rundt i sin egen verden med dertil rettningsskifte uten signaler o.l..

Klart jeg stopper hvis jeg ser h*n har gitt uttrykk for at h*n vil vente, evt. sakker ned for enten å vente på at jeg skal komme forbi, eller gå av å trille over..

 

Har fått meg noe bråstopper rett ved her jeg bor der sykklister brått svinger over veien uten at det er gitt noe forvarsel eller tegn til at dette skal skje..

Dette i bunn av en bakke der bilene kommer i 60+ km/t..

Lenke til kommentar

Syklister har vel ofte en tendens til å flyte litt rundt i sin egen verden med dertil rettningsskifte uten signaler o.l..

Klart jeg stopper hvis jeg ser h*n har gitt uttrykk for at h*n vil vente, evt. sakker ned for enten å vente på at jeg skal komme forbi, eller gå av å trille over..

 

Har fått meg noe bråstopper rett ved her jeg bor der sykklister brått svinger over veien uten at det er gitt noe forvarsel eller tegn til at dette skal skje..

Dette i bunn av en bakke der bilene kommer i 60+ km/t..

 

Ja, det er litt forskjell på hvor mye de forskjellige gruppene følger med på omgivelsene i snitt, personlig føler jeg syklister, fotgjengere og bilister er surrehuer som gruppe, mens motorsyklister og lastebiler faktisk følger litt med.

 

AtW

Lenke til kommentar

En kan vente fem sekunder på at en syklist går av sykkelen og triller den over gangfeltet, eller vente to sekunder på at han sykler over. Da velger jeg det siste. Når det er sagt så bor (og kjører, sykler og går) jeg stort sett i Oslo sentrum der hastighetene gjerne ikke er så store, så det å stoppe opp eller bremse litt ned lager ingen problemer for meg. På sykkel er jeg selvfølgelig klar over at mange kjører som deg, og er svært forsiktig når jeg skal krysse veien.

Det er ikke samme faan(ditt ord) om de sykler over eller ei. I den ene situasjonen har de vikeplikt, i den andre ikke.

 

På hvilken måte kjører jeg? Hvorfor er du da svært forsiktig?

 

(men for å si det slik, så hvis du er klar over hvordan jeg kjører, så er du et bevis på at det virker - som er veldig bra)

Lenke til kommentar

 hvilken måte kjører jeg? Hvorfor er du da svært forsiktig?

Jeg kan selvfølgelig ta feil, men jeg oppfatter deg som at du helst unngår å stoppe for syklister som ikke vil gå av sykkelen når de skal krysse gangfelt. I mine øyne er dette regelrytteri og skaper dårlig flyt i trafikken. Vi er altså uenige, men begge deler fungerer helt topp så lenge man er forsiktig som syklist.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...