Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Jeg kan selvfølgelig ta feil, men jeg oppfatter deg som at du helst unngår å stoppe for syklister som ikke vil gå av sykkelen når de skal krysse gangfelt. I mine øyne er dette regelrytteri og skaper dårlig flyt i trafikken. Vi er altså uenige, men begge deler fungerer helt topp så lenge man er forsiktig som syklist.

Ikke nødvendigvis går av, men som viselig viser at de er klar over vikeplikt og følger med, de kan få sykle rolig over. (blir som å slippe fram andre trafikanter der de har vikeplikt - det gjør jeg også, i motsetning til deg. (selvfølgelig utifra trafikkbildet og hva som gir mest flyt) - men her gjør jeg det samme hvis de durer på og tror de eier veien ... da later jeg som jeg ikke kommer til å stoppe)

Dårlig flyt er syklister som bare durer på - som gir dårlig flyt for annen trafikk, samt setter sikkerheten på spill. Da får man usikre og nervøse kjørende, som igjen er med på å ødelegge flyten. (samt fornøyelsen)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke nødvendigvis går av, men som viselig viser at de er klar over vikeplikt og følger med, de kan få sykle rolig over. (blir som å slippe fram andre trafikanter der de har vikeplikt - det gjør jeg også, i motsetning til deg. 

I motsetning til meg?  Jaja...  mulig at vi ikke er så ueninge når alt kommer til stykket. Jeg vil jo også helst ha blikkontakt med syklisten før jeg slipper han over, jeg stopper jo ikke bilen hver gang jeg passerer en syklist i tilfelle han skal krysse.

Lenke til kommentar

 

Ja han som bestemmer vei merkingen i sør-vest og generell vedlikehold av vei, må jo ha en forkjærlighet for kaos. Har vell til gode å se en veimerking som ikke er mellom klokka 3 og halv 4. Altså når folk som oftest skal hjem fra jobb. Å hvorfor merker de 20-25 meter for å så forsetter noen uker senere er også en trend ser jeg.

 

 

edit: Kan være slik i resten av landet også men er mest på sør-vest landet så det er det eneste området jeg kan uttale meg om.

 

I Oslo er veldig mye veiarbeid lagt til natt eller i sommerferien. Virker som om de forsøker få minst mulig forstyrrelser i trafikken.

Lenke til kommentar

Tror rett og slett de ikke tenker og observerer i det hele tatt.

Nesten daglig blir jeg blokkert pga feilplassering av biler. Selv når de ser/hører at jeg skal forbi, så må man regelrett si det til de, for ellers står de der som et spørsmålstegn. Skjønner tydeligvis ikke at man er bredere enn deres egen bil, og at man har en viss avstand mellom akslinger

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Haddde parkert ved et gatekjøkken for å ta meg noe å spise, det var ganske tett opp med biler på plassen utenfor, men siden jeg kjører motorsykkel fikk jeg lett plass.

 

Når jeg kom ut var det selvfølgelig en hestekuk som hadde parkert på kloss inntil sykkelen så jeg ikke engang kom meg på siden, sjåføren var heller ikke å spore opp med en gang så jeg måtte gå rundt og spørre hvem som eide bilen.

Lenke til kommentar

Folk som har såppas stort fravær av intelligens at de ikke skjønner at de parkerer i veien for folk når de står mellom pumpene og stasjonen når de forlater bilen burde bli fradratt førerkortet sitt på stedet.

IMG_20150528_123820.jpg

 

 

Greit, jeg kunne rygge i dette tilfelle men har opplevd lignende når jeg står med bil (og henger) som ikke er så kos å drive å rygge med blant stressa folk som ikke tar hensyn.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Nei, men for myke trafikkanter stopper jeg gjerne.

Forstår ikke den holdningen der. Herregud liksom ...

 

 

De verste er de fotgjengerne som vaser over veien 5m unna et gangfelt for de ikke gadd gå en liten omvei. Sånt liker jeg dårlig. 

 

Men det er mye dårlig holdning blant en del syklister. Hvis de er i veien for deg som bilist, så er det sånn man bare må finne seg i, uansett om de har retten på sin side eller ei. Hvis man derimot møter på dem som fotgjenger så må man bare passe seg, for her kommer de fykende og man må bare holde seg godt til grøftekanten. Som egentlig bunner ut i en ting, de er egoistiske psykopater som nekter vise hensyn. Er landeveissykkelen blitt det ultimate virkemiddelet for slike mennesker??

Lenke til kommentar

Enda verre, folk som parkerer ved en pumpe til tross for at de ikke skal fylle drivstoff....de skal bare inn for å kjøpe seg kaffe og pølse. Latskapen lenge leve!

Ja, og etter de har fylt får de jammen flytte seg! Hvem er egentlig disse taperne som går inn og betaler?? 

Dette gjelder SPESIELT mandags morgen. Her burde man innføre gapestokker og tauing av biler!!

Lenke til kommentar

Folk som har såppas stort fravær av intelligens at de ikke skjønner at de parkerer i veien for folk når de står mellom pumpene og stasjonen når de forlater bilen burde bli fradratt førerkortet sitt på stedet.

 

Skulle vel berre ha seg ei pylse... Endret av Quote
Lenke til kommentar

Folk som har såppas stort fravær av intelligens at de ikke skjønner at de parkerer i veien for folk når de står mellom pumpene og stasjonen når de forlater bilen burde bli fradratt førerkortet sitt på stedet.

IMG_20150528_123820.jpg

 

 

Greit, jeg kunne rygge i dette tilfelle men har opplevd lignende når jeg står med bil (og henger) som ikke er så kos å drive å rygge med blant stressa folk som ikke tar hensyn.

På stasjonen jeg oftest fyller diesel på går det sport i å parkere tåpelig ved vaskehallen. Som er stedet jeg må kjøre forbi ut av stasjonen. Og de har merket vaskekø. Men det er visst helt nødvendig å stå rett utenfor inngangen å vente, selv om en sperrer omtrent hele muligheten for å passere om andre biler har parkert feil.

Lenke til kommentar

Hva pokker er greia med de som ikke slår på blinken før de er halvveis gjennom svingen?! Det hadde vært bedre om de lot være, fordi det der er bare frekt. 

De har dårlige vaner.

Du kommer til svingen og så tenker du "helvete, jeg har ikke lyset på, får vel røre det når jeg svinger"

Og etter et par svinger, så gjør de det på automatikken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...