Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Så i dine øyne er det hensynsfullt og og stoppe midt i ett gangfelt?

 

Uansett det at noen bedriver skadeverk forsvarer ikke at du oppfører deg som en voldsmann. Og bruker bilen som våpen.

Du forstår vel kanskje at det en sjelden gang oppstår situasjoner man ikke har fullt herredømme over, og at stans noen cm ut i et gangfelt faktisk kan være nødvendig?

 

I alle tilfeller er det uansett fullstendig uakseptabelt å gå inn for å skade andres eiendom som represalier for slike bagateller (ja, det er faktisk bagateller)

 

Bevisst skadeverk på min eiendom vil besvares med de midler jeg har til rådighet, sitter jeg i en bil er det ganske bra midler :)

 

Hvis støtfangeren min allerede er skadet gjør det ikke så mye å skade den litt mer heller..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I en konflikt der begge parter ender opp med å gjøre skade på motpartens kjøretøy vil det endelige utfallet alltid bli to tapere.  Joda, du kan få en kortvarig glede med å ripe opp et panser eller rive av et speil, men konsekvensen kan bli et dyrt og pinlig oppgjør med påtalemakt/forsikringsselskap/verksted.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Faen så forbanna jeg blir når jeg ser vogntog som legger seg ut i venstrefila i kø for å blokkere de som kjører i venstre. Sto i kø da jeg så dette, værste at vogntoget pressa han helt oppi autovernet. Hadde han kjørt to-tre cm til mot bilen hadde jo han kjørt han over. Hvertfall når jeg ser det sitter barn i bilen. Hva faen feiler folk?!

Lenke til kommentar

 

Så i dine øyne er det hensynsfullt og og stoppe midt i ett gangfelt?

 

Uansett det at noen bedriver skadeverk forsvarer ikke at du oppfører deg som en voldsmann. Og bruker bilen som våpen.

Du forstår vel kanskje at det en sjelden gang oppstår situasjoner man ikke har fullt herredømme over, og at stans noen cm ut i et gangfelt faktisk kan være nødvendig?

 

I alle tilfeller er det uansett fullstendig uakseptabelt å gå inn for å skade andres eiendom som represalier for slike bagateller (ja, det er faktisk bagateller)

 

Bevisst skadeverk på min eiendom vil besvares med de midler jeg har til rådighet, sitter jeg i en bil er det ganske bra midler :)

 

Hvis støtfangeren min allerede er skadet gjør det ikke så mye å skade den litt mer heller..

 

 

Som om dine trusler om skade og potensielt drap er akseptabelt. Djises for en neandertalerholdning.

 

AtW

  • Liker 8
Lenke til kommentar

I en konflikt der begge parter ender opp med å gjøre skade på motpartens kjøretøy vil det endelige utfallet alltid bli to tapere.  Joda, du kan få en kortvarig glede med å ripe opp et panser eller rive av et speil, men konsekvensen kan bli et dyrt og pinlig oppgjør med påtalemakt/forsikringsselskap/verksted.

 

Lenke til kommentar

Sitter og leser litt tilbake i tråden, og kom over problemstillingen med syklister som ikke går av sykkelen før de skal over fotgjengeroverganger.

 

Er det bare jeg som nekter å stoppe for syklister som IKKE går av sykkelen?

 

edit: og angående den siste videoen som ble postet her. Wow. Hvilken rett tror syklisten han har til å snike seg frem i køen, og attpåtil slå til bilen? Wow...

Endret av kaaasen
Lenke til kommentar

Nekter og nekter, kan dessverre ikke kjøre dem ned heller, men prøver å ikke stoppe for dem selv om jeg er klar til å kunne stoppe hvis de virkelig skal leke spille med livet som innsats.

 

Så godt du er opptatt av syklisters helse da, spesielt troverdig når du åpner innlegget med at du "dessverre ikke kan kjøre de ned"

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

I en konflikt der begge parter ender opp med å gjøre skade på motpartens kjøretøy vil det endelige utfallet alltid bli to tapere.  Joda, du kan få en kortvarig glede med å ripe opp et panser eller rive av et speil, men konsekvensen kan bli et dyrt og pinlig oppgjør med påtalemakt/forsikringsselskap/verksted.

 

 

Dumt at bilisten var så treg og ikke klarte å meie ned syklisten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

I det tilfellet hadde jeg ihvertfall kjørt etter syklisten, om mulig, for å så tatt tilbake for den idiotiske kjøringen til syklisten som tror han har rett til å kjøre slalom fordi han har smidig kjøretøy. Uforsvarlig kjøring kalles det, og gis bøter, for en grunn.

 

Det er tingen med syklister, kjører som de vil i tillegg skal absolutt bli sett på som en trafikantgrupoe som har like mye rett i trafikken som bilister..

Endret av Lami
Lenke til kommentar

I det tilfellet hadde jeg ihvertfall kjørt etter syklisten, om mulig, for å så tatt tilbake for den idiotiske kjøringen til syklisten som tror han har rett til å kjøre slalom fordi han har smidig kjøretøy. Uforsvarlig kjøring kalles det, og gis bøter, for en grunn.

 

Det er tingen med syklister, kjører som de vil i tillegg skal absolutt bli sett på som en trafikantgrupoe som har like mye rett i trafikken som bilister..

 

Gjør det? Har du eksempler på at tohjulinger får bøter for "slalomkjøring"? Såvidt meg bekjent der det legalt. (nå er dette riktignok ikke i norge, så jeg kjenner ikke reglene i landet det gjelder), og det er ikke (i seg selv) uforsvarlig.

 

Ellers er det vel ikke uventet med mer tåpelig gruppetenking ovenfor syklister, endel bilister virker til å være fanget i en slags sinnsyk offerrolle, bare fordi de har gått fra å være ekstremt overpriviligert til å bli bare overpriviligert.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

edit: og angående den siste videoen som ble postet her. Wow. Hvilken rett tror syklisten han har til å snike seg frem i køen, og attpåtil slå til bilen? Wow...

 

Man har da god "rett" til å snike seg fram i køen.

 

AtW

 

 

Rett til å snike? Da er man passe frekk. Greit nok, det er ikke ulovlig å være frek, ei heller å oppføre seg som en drittsekk.

 

MEN; da må man også ta konsekvensene av handlingene sine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...