Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Man må jo selvfølgelig ha avstand nok til ikke å krasje, og ikke være nødt til å bråbremse... Men man må gidde å følge på i køen og ikke la luken framover bli altfor stor. Hvis alle i køen dobler den gjennomsnittlige avstanden framover vil køen bli dobbelt så lang, enkel matematikk. Denne artikkelen fa Aftenposten oppsummerer det greit ;http://bil.aftenposten.no/bil/Slove-sjaforer-gjor-bilkoen-lengre-24159.html#.UmeXIsQ4X4Y

Jeg tror du har misforstått meg; jeg ligger ikke 200 meter/15 sekunder bak bilen foran. Jeg sørger for at hastigheten min er tilsvarende hastigheten til gass-brems-gass-brems køen. Jeg ligger også så tett at når bilen foran begynner å kjøre, så er jeg selv på kanten til å måtte bremse. I svært mange tilfeller klarer eg dog å unngå å måtte aktivere bremselysene mine, slik at køen bak slipper å bremse de også.

 

Sånne som ligger 15 sekunder bak er jeg også imot. Dem følger ikke nok med, som blir forklart i artikkelen du linker til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vet jeg har lagt inn denne linken en gang før i denne tråden, for X antall hundre sider siden (er det mulig å søke etter kun sine egne innlegg i en bestemt tråd?!), men nå er det visst på tide å gjøre det på nytt...

 

Elementær køforståelse

 

edit: problemet er at i enhver kø er det minst en, sannsynligvis betydelig flere, sjåfør av denne sorten, og det er for få av de resterende som gjør som dbass (og meg), og jevner ut "rykk-og-napp"-kjøringen for de som kommer bak. Så lenge gjennomsnitthastigheten er lik, så kommer man naturligvis like fort fram enten det går i rykk og napp fra 0-10km/h eller jevnt i 5km/h...

Endret av Inge Rognmo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vet jeg har lagt inn denne linken en gang før i denne tråden, for X antall hundre sider siden (er det mulig å søke etter kun sine egne innlegg i en bestemt tråd?!), men nå er det visst på tide å gjøre det på nytt...

 

Elementær køforståelse

 

edit: problemet er at i enhver kø er det minst en, sannsynligvis betydelig flere, sjåfør av denne sorten, og det er for få av de resterende som gjør som dbass (og meg), og jevner ut "rykk-og-napp"-kjøringen for de som kommer bak. Så lenge gjennomsnitthastigheten er lik, så kommer man naturligvis like fort fram enten det går i rykk og napp fra 0-10km/h eller jevnt i 5km/h...

Dette skulle vært pensum på sjåførskola .. (dog, jeg er ikke helt sikker på at du får samme gjennomsnittshastighet ved rykk-og-napp-kjøring som det ville / kunne vært om man fikk til en jevnere flyt)

Lenke til kommentar

 

..og mindre enn Finnmark fylke.

 

Tror ikke kjærringa fra Estland som klager på smale norske fylkesveier har fått med seg at det er betraktelig vanskeligere og dyrere å bygge/vedlikeholde veier i Norge.

 

Det er vel ikke så fryktelig bratt i Oslo sentrum, er det vel ? :confused:

 

Men likevel er det aller meste er et gigantisk lappverk av asfalt. Det er tydeligvis veldig vanskelig å legge asfalt sammenhengende i en lang strekning.

Endret av WeirdFace
Lenke til kommentar

 

Det er vel ikke så fryktelig bratt i Oslo sentrum, er det vel ? :confused:

 

Men likevel er det aller meste er et gigantisk lappverk av asfalt. Det er tydeligvis veldig vanskelig å legge asfalt sammenhengende i en lang strekning.

Nå var det ikke snakk om Oslo sentrum men vestlandske fjorder. Ingen byer jeg har vært i, samma hvor store, har perfekt veidekke uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

4Hjuling 50cc uten skilter og i 40km/t forran meg i flere kilometer midt på E18. Kunne i det minste svingt innom busslommer og fjerne kilometerlange køene, eller kjøre ved kanten så man har litt mulighet komme forbi, men ikke nesten ligge i motsatt kjørefelt..... :realmad:

Brukte 10min lengre hjem i dag.

 

Å gud. Det minner meg om en raring her i Bergen. Han kjører rundt på en liten scooter eller moped eller noe, veier sikkert 300kg og skal absolutt kjøre på Fritz C. Riebers veg. Her er det jo heldigvis to felter da, men allikevel. Han svinger jo av på Straumeveien. 70-sone der vanskelig å kjøre forbi og feite jævelen tøffer avgårde i fuckings 35 fordi han er så tung at mopeden hans ikke klarer mer. Jeg tror han gjør det med vilje.

 

Edit: Jeg har lov til å si feiting siden jeg selv er feit. I tilfelle noen føler seg støtt!

Endret av Sexylubb1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...