Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Akkurat det jeg mener. I Oslo gjør alle det, men der er også trafikken tett som bare det store deler av dagen. Her i Østfold er det sjelden man MÅ rett inn foran en annen bil. Tror det er mye sløvhet og folk generelt tenker ikke på konsekvensene dersom noe skulle skje akkurat idet de legger seg inn. Dessuten er jo bil et fremkomstmiddel så steinsprut må man bare regne med. Så lenge de ikke får det selv... :nei:

 

Var en idiot som kjørte med henger i godt over 90 som la seg inn rett foran meg engang (han kjørte forbi meg rett før en avkjørsel og måtte gasse på for å ikke kjøre forbi den!). Hengeren var full av grus, ikke sikra og den var ikke særlig stabil i den farta. Glad jeg kjørte lastebilen og ikke privatbilen da ja. Stort fint hull i ruta fortsatt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

  • Mopeder og enkelte motorsyklister som buser forbi i rushtrafikken, kjører sikk-sakk i køen og snitter sidespeilene på bilen. Ren og skjær flaks at det ikke går galt...

 

Er det flaks? Jeg ser stadig folk påstå at det er flaks at såkalt "lanesplitting" ikke går galt, dvs å kjøre imellom feltene. Men hvor mange ulykker skjer det med dette i året i norge?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

  • Mopeder og enkelte motorsyklister som buser forbi i rushtrafikken, kjører sikk-sakk i køen og snitter sidespeilene på bilen. Ren og skjær flaks at det ikke går galt...

 

 

Dette kan jo oppsummeres veldig enkelt..

Du er tydeligvis en relativt lite fleksibel fyr i trafikken, og i tillegg irriterer du deg over dine likemenn.

 

Hva gjelder lanesplitting er dette positivt også for meg som bilist, og jeg forsøker så godt jeg kan å gi de best mulig plass.

Akkurat som jeg forsøker å ikke irritere meg over andre trafikanter.

Det eneste jeg har et virkelig problem med er sinker, hadde en heftig forbikjøring av en sånn en i går..

Lenke til kommentar

 

Dette kan jo oppsummeres veldig enkelt..

Du er tydeligvis en relativt lite fleksibel fyr i trafikken, og i tillegg irriterer du deg over dine likemenn.

 

Hva gjelder lanesplitting er dette positivt også for meg som bilist, og jeg forsøker så godt jeg kan å gi de best mulig plass.

Akkurat som jeg forsøker å ikke irritere meg over andre trafikanter.

Det eneste jeg har et virkelig problem med er sinker, hadde en heftig forbikjøring av en sånn en i går..

 

Det å kalle meg lite fleksibel er nok så langt i fra sannheten man kommer. Jeg prøver å gjøre mitt aller beste for at trafikken rundt meg skal så knirkefritt som mulig. Jeg vet jo at det kommer mopeder/motorsyklister forbi i køer, men det er ikke alltid bilen ved siden av tenker på det.

 

De som kjører forsiktig og pent forbi har jeg ingenting i mot, men man har alltid de som kjører sikk-sakk i 30+ km/t. Det kaller jeg å leke med livet. Det hadde aldri jeg gjort i hvertfall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Havnet bak et skikkelig kjøtthue av en sjåfør fra et bilbergingsfirma.

 

Han hadde en Mercedes Sprinter på planet, denne var sikret med vinsjen, og med stropp på to hjul.. Da på hjulene nærmest vinsjen.

 

Dette kunne vært katastrofalt i feil situasjon da forhjulene (som stod bakerst på bilen) ikke var sikret i det hele tatt..

 

Jeg har hatt kontakt med sjefen hans, men følte ikke at han tok det blodalvorlig akkurat.

 

Bilde følger:

post-219427-0-07791300-1382083541_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Gamle folk som kjører er enda verre!

 

Det finnes faktisk ungdommer som kjører som et reint helvete også da.

 

Tankegangen deres er tydeligvis: "Jeg har hatt førerkortet i mindre enn seks måneder så jeg kan gjøre akkurat det jeg vil, og jeg kan drite i alle andre trafikanter, vanlige lover og regler gjelder ikke for meg."

Endret av WeirdFace
Lenke til kommentar

Husker jeg kjørte fra fyren som hadde 200SX på skolen for en del år siden. Spesielt når han lå bak meg når vi var på vei ut på motorveien, hvor han ble borte i speilet, og jeg la meg i hundre, så tok det 4-5 sekunder før han kom flyvende forbi i sikkert 140.

 

Forøvrig varte ikke bilen så lenge, da han hadde så veldig lyst til å ligge breit med bakhjulene i grøfta :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...