Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Men er jo ikke du som eier parkeringsplassen. Det at en bil står feilparkert når du ankommer, er en sak for parkeringsselskapet / parkeringsvakter å straffe.

 

Likefullt ganske vanskelig å se for seg dette som en provokasjon som forsvarer delt skyld når noen gjør unødvendig hærverk. Om jeg hadde ripet opp bilen med en nøkkel, tror du bileieren hadde fått delt skyld?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette var kl 07.10 på morgenen og det var 4 biler på hele parkeringsplassen

So kva var problemet då? Det var ikkje mangel på plassar for andre å parkere på, han kom neppe til å stå der heile dagen sida det er ein daglegvarehandel, det er tidleg på morgonen so det kjem til å ta lang tid før parkeringsplassen fyllar seg opp.

Eg ser ærleg talt ikkje kva han gjorde som var so gale at han fortener å få bilen, med nummerskilt, klistra opp på internett.

 

(Ev. ho)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Liker at Pål Gordon Larsen avslører seg selv som tulling.

 

 

 

botmontasje_GOR_123894616x9.jpg

 

http://www.nettavisen.no/nyheter/article3701842.ece

 

 

 

 

 

 

 

"– Generelt kan jeg si at vi følger parkeringsklagenemndas retningslinjer. De sier at minst ett av bilens hjul må være helt utenfor den hvite linja – altså slik at dekket er så mye utenfor at det ikke er i kontakt med hvitmalingen – før vi kan ilegge kontrollavgift med begrunnelse om at bilen er utenfor oppmerkede plasser, forklarer Monsen til RB."

 

I så tilfelle må det være snakk om millimetre her? I mine øyne så berører dekkene den hvite linjen

Lenke til kommentar

"Fryktar manglande lys fører til trafikkfarlege situasjonar"

 

http://www.nrk.no/sognogfjordane/reagerer-pa-manglande-lys-1.11327966

 

Det har han all grunn til å frykte. I S&F er det alt for mange plasser hvor det knapt nok er passering for to biler på siden av hverandre. Hvis man da misforstår, og tenker at det er en motorsykkel eller moped som kommer i mot deg - så sliter man.

 

Har selv møtt på slike enøyde banditter mange ganger på smale veier i mørket. Rart at det ikke smeller oftere pga dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Fryktar manglande lys fører til trafikkfarlege situasjonar"

 

http://www.nrk.no/sognogfjordane/reagerer-pa-manglande-lys-1.11327966

 

Det har han all grunn til å frykte. I S&F er det alt for mange plasser hvor det knapt nok er passering for to biler på siden av hverandre. Hvis man da misforstår, og tenker at det er en motorsykkel eller moped som kommer i mot deg - så sliter man.

 

Har selv møtt på slike enøyde banditter mange ganger på smale veier i mørket. Rart at det ikke smeller oftere pga dette.

 

Knapt nok, men fortsatt plass, det er ganske tåplig å kjøre så langt over at du ikke kan møte en bil når du ser ett lys.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Knapt nok, men fortsatt plass, det er ganske tåplig å kjøre så langt over at du ikke kan møte en bil når du ser ett lys.

 

AtW

Har jeg sagt at jeg gjør det? Det er uansett nok av plasser hvor det ikke er passering for to biler en gang, og det er ikke tvil om at det er farlig med enøyde banditter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fyr i en nyere Laguna på E18. Vi ligger begge i venstre felt på vei forbi noen lastebiler, og han slipper vekselvis opp og kjører saktere enn lastebilene, og å kjøre såvidt raskere. Tar evigheter å komme seg forbi, men jeg havner til slutt foran ham. Lite biler på veien akkurat da, og vi kjører etterhvert fra lastebilene. Når vi begynner å nærme oss neste "pulje" med kjøretøy ligger det en annen bil i venstre felt som skal til å kjøre forbi. Da finner fyren bak meg ut at han skal suse forbi meg, for så å kline seg opp i bakenden på den andre bilen og tute!

Lenke til kommentar

Ikke vis innkjøreren har vikeplikt. Som er saken på alle motorveier og hovedveier.

Forsåvidt, men jeg stussa da jeg kjørte E45 nordover fra Karlstad (altså i vårt naboland), og påkjøringsfeltet "ble til" veien, mens vi som allerede lå på veien måtte legge oss inn. Er dette vanlig i andre land?

 

(..). Og på Island. (..)

Nå ja.. Hovedveiene er greie, men har du tenkt deg av dem så er det en annen sak.

 

Når jeg ser slikt og kjører MC, pleier jeg å parkere svært tett inntil venstre side av bilen, hva tenker folk om det?

 

AtW

Helt greit for meg, jeg har rattet på feil side ;)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...