Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er jo ofte "domino-effekten" som kan være årsak til slik parkering og da? Dvs. èn står feil, så kommer nestemann og må lage plass slik at sidemann i det minste får åpnet døra. I mellomtiden har den første feilparkerte kjørt avgårde, og så får stakkar'n som står tilbake "skylda"

 

Synes jeg ser den settingen rett som det er.

 

@ATW, neste gang kan det være deg, så vær heller smidig :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er jo ofte "domino-effekten" som kan være årsak til slik parkering og da? Dvs. èn står feil, så kommer nestemann og må lage plass slik at sidemann i det minste får åpnet døra. I mellomtiden har den første feilparkerte kjørt avgårde, og så får stakkar'n som står tilbake "skylda"

 

Dette var kl 07.10 på morgenen og det var 4 biler på hele parkeringsplassen

Lenke til kommentar

Dette var kl 07.10 på morgenen og det var 4 biler på hele parkeringsplassen

 

Da var det altså en såkalt latmansparkering da eller han gadd rett og slett ikke rygge og styre for å stå 100% plassert, tatt i betraktning kl. og få biler.

 

Forøvrig var min kommentar om "domino-effekten" først og fremt generelt ment, som et fenomen som (også) kan forekomme.

Lenke til kommentar

Liker at Pål Gordon Larsen avslører seg selv som tulling.

 

 

 

botmontasje_GOR_123894616x9.jpg

 

http://www.nettavisen.no/nyheter/article3701842.ece

 

 

 

"I teksten til bildene har han skrevet: «Er det virkelig mulig EuroPark?? Tidlig lørdag, over halve parkeringsplassen tom utenfor Saga senter på jessheim, 760 kroner i bot. For å stå en knapp halvmeter utenfor oppmerket felt. Get a life, P-vakt.»"

 

 

– Grunnen til at jeg la det ut på Facebook, er at jeg vil gjøre andre som parkerer her oppmerksomme på hvordan ting håndheves. Andre bør vite om dette, utdyper Nilsen.

 

Hvis ikke folk allerede burde vite og forstå at de ikke skal parkere som idioter, så vet jeg ikke. At han skal rekke en spinningtime er absolutt ikke god nok grunn til å parkere feil. Han aner jo ikke om parkeringsplassen kommer til å fylle seg opp etter han.

Kan jeg f. eks. parkere som en tulling utenfor en skole kl 04, og så bli overrasket når parkeringsplassen er full kl 10 - og bruke det som en unnskyldning? "Jamen det var jo ikke biler da jeg parkerte der..."

Endret av Quote
  • Liker 9
Lenke til kommentar

Hvis ikke folk allerede burde vite og forstå at de ikke skal parkere som idioter, så vet jeg ikke. At han skal rekke en spinningtime er absolutt ikke god nok grunn til å parkere feil. Han aner jo ikke om parkeringsplassen kommer til å fylle seg opp etter han.

Kan jeg f. eks. parkere som en tulling utenfor en skole kl 04, og så bli overrasket når parkeringsplassen er full kl 10 - og bruke det som en unnskyldning? "Jamen det var jo ikke biler da jeg parkerte der..."

 

Det argumentet hører jeg relativt ofte, så ja det kan du nok bruke!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Å parkere helt inntil en som står sånn vil i beste fall være idioti.

Selv ville jeg vurdert å velte en motorsykkel som var parkert for nære min bil.

Jeg passer selvfølgelig alltid på å ta et godt bilde av situasjonen inkl skiltnr før jeg forlater bilen min etter å ha parkert klin inntil tullingen som ikke gidder bry seg om resten av verden. Skulle ikke være vanskelig å spore opp da, om det er lagt igjen "visittkort" av noe slag på bilen min.
Lenke til kommentar

Å parkere helt inntil en som står sånn vil i beste fall være idioti.

Selv ville jeg vurdert å velte en motorsykkel som var parkert for nære min bil.

 

Det er sant, man har alltids risikoen for at en undermåler vil velte sykkelen, men jeg har allikevel dristet meg til å gjøre det, man tar jo bilde dog.

 

Ellers er det den parkerte bilen som er for langt over i feil felt, ikke MCen.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er sant, man har alltids risikoen for at en undermåler vil velte sykkelen, men jeg har allikevel dristet meg til å gjøre det, man tar jo bilde dog.

 

Ellers er det den parkerte bilen som er for langt over i feil felt, ikke MCen.

 

AtW

 

Blir ikke det nesten "samme" som ikke å forsøke unnvike kollisjon fordi bilen som kommer fra høyre i gatekrysset har kjørt mot enveiskjøring i gata du kjenner? Dvs. man skal (kan) ikke ta seg til rette (skape uheldig situasjoner eller gjøre der verre) bare fordi andre trafikanter ikke har fulgt boka?

 

Hvis slike trafikale seanser av ulike slag tilfeldigvis hadde blitt filmet og kartlagt, så risikere man vel brått skylddeling. Går vel under kategorien "provokasjoner"? :)

Lenke til kommentar

 

Blir ikke det nesten "samme" som ikke å forsøke unnvike kollisjon fordi bilen som kommer fra høyre i gatekrysset har kjørt mot enveiskjøring i gata du kjenner? Dvs. man skal (kan) ikke ta seg til rette (skape uheldig situasjoner eller gjøre der verre) bare fordi andre trafikanter ikke har fulgt boka?

 

Hvis slike trafikale seanser av ulike slag tilfeldigvis hadde blitt filmet og kartlagt, så risikere man vel brått skylddeling. Går vel under kategorien "provokasjoner"? :)

 

Hva slags provokasjon er det? Vedkommende er langt over i feil parkeringsplass, og det er en provokasjon å parkere godt innenfor sin parkeringsplass? Tviler på at man får delt skyld på hærverk for det.

 

Ellers så er det lite sammenliknbart med å kollidere i noe, det eneste man gjør er å skape stress for folk som har parkert som en brødgjøk.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...