Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Greit nok, men det er da forskjell på å få hjerteproblemer, og å uttrykke sin frustrasjon i en tråd som faktisk heter "Trafikalsk Klagemur".

Nå, så enkelt var drt ikke. Påstanden er, såvidt jeg oppfatter dette, at om jeg velger å kjøre litt saktere enn "alle andre" så er det min skyld hvis de som evt tar meg igjen blir så hissige og stressa at de gjør farlige ting, som hårete forbikjøringer. Fordi jeg "provoserer" det fram ...

Regner med det er greit å være uenig i dette.

Endret av jonlem
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor har folk det så travelt? Er jo ikke som om man får et mer meningsfylt liv om man kommer fem minutter tidligere frem til hytta.

 

Ikke at jeg forsvarer folk som ligger langt under fartsgrensen når forholdene tilsier noe annet, men forbikjøringer når det er sperrelinjer, og forbikjøringer som handler om liv og helse er lite nødvendig samme hvor travelt du har det. Å kjøre er ikke en menneskerettighet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi kjørte på E18 und er bru. Over bruen kjørte det en brøytebil. Vi fikk masse hard snø på bilen i det vi kjørte under. Tror det gikk bra, men det lagde et stort dunk og hele ruta ble jo helt vit så måtte bremse ned litt siden vi ikke så noe mere.

 

Er dette så bra da, om han hadde kjørt saktere hadde det lagt seg langs veien og ikke måkt ned på bilene under. Nå er det heller ikke alltid det bare er snbø heller. Hva om det hadde lagt noen stein der? Det skjer jo ofte det å. Så skal det litt uflaks til at det akuratt er en bil under i det han måker, men det er mye trafik på E18 og om han brøyter veien 3-6 ganger om dagen på en snøværsdag så er sjangsen stor for at det skjer med flere biler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ta kontakt med Statens Vegvesen, så tar de det videre. Blir ikke gjort noe av å sitte rundt bordet å klage. :)

 

Ta kontakt med statens vegvesen, så kan du bruke opp din og vegvesenets tid på ingen verdens jævla ting. Vegvesenet tar ikke ansvar for noen slike ting, og du vil få beskjed om at de skal "ha en gjennomgang av sine rutiner, og ta en prat med sjåføren...." selv om du hadde fått en 10kg tung stein brøyta inn i frontruta og som hadde forårsaket stor materiell skade.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skjedde jo ikke noe, men er nok for seint nå, men skal det neste gang. Kan jo hende noen andre gjør det siden sannsynligheten er ganske stor det skjer igjen.

 

Nå må jo ikke steinen være så tung heller, om den faller fra 10-12 meter så blir det nok skade uansett.... tror ble en liten bulk i taket uten at det var stein engang så. Men skal sjekke i morra, og kan jo ikke gjøre noe med det heller, så flaks det ikke er min bil. (satt på med noen)

Lenke til kommentar

Jeg har sett mange bilder av dårlig lastsikring i avisene, men i dag fikk jeg se et stygt tilfelle med egne øyne. Jeg fatter ikke at det går an å bli så dum. En bil kom kjørende med et dørblad eller benkeplate på taket. Plata var over hodet ikke festet til bilen, men personen i passasjersetet foran hadde en arm ut av takluka og den andre ut av sidevinduet for å holde plata fast. Synd jeg ikke har noe dashbordkamera så jeg kunne sendt opptaket til UP. Håper de møtte på politiet og mistet sertifikatet på flekken. Er det mulig å bli så dum? Hvor hadde de lagt igjen hjernen? En verdig kandidat til årets trafikkalske Darwin-pris?

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
En bil kom kjørende med et dørblad eller benkeplate på taket. Plata var over hodet ikke festet til bilen, men personen i passasjersetet foran hadde en arm ut av takluka og den andre ut av sidevinduet for å holde plata fast.

Jeg håper i det minste at bilen kjørte "i fartsgrensen" (eller hva det nå er folk kaller det). Det ville jo vært en skandale om noen hadde kommet for sent fram på grunn av en sinke med en plate på taket.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...