Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Imponerende hvordan du viker vekk i fra spørsmålet ved å svare at det ikke har noe å si. Spørsmålet var ikke rettet mot hvorfor jeg måtte ligge bak den bilen, men heller om noen kunne forsvare det at den bilen kjørte så sakte.

Forøvrig både bildet og teksten over indikerer det at jeg kjører forbi den bilen, om du ikke så dette.

Lenke til kommentar

Noen som kan komme med noen gode argumenter til hvorfor Golf'en jeg passerte hadde grunn til å ligge 10km/t under fartsgrensa her?

 

 

Trærne virker å ligge tett i veikanten, så særlig i skumring og om natten er dyr en bekymring. Forøvring er 80 -> 70 forklarbart med misvisning på fartsmåler.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Imponerende hvordan du viker vekk i fra spørsmålet ved å svare at det ikke har noe å si. Spørsmålet var ikke rettet mot hvorfor jeg måtte ligge bak den bilen, men heller om noen kunne forsvare det at den bilen kjørte så sakte.

Forøvrig både bildet og teksten over indikerer det at jeg kjører forbi den bilen, om du ikke så dette.

 

Jeg svarte. Jeg sa jeg ikke visste hvorfor, jeg hadde ikke kjørt under 80 selv om dagen.

Som han over skriver står også trærne nær veien og speedometeret kan være gammelt og dårlig.

 

I tillegg kan det for alt jeg vet være fare for hjort e.l. der.

Lenke til kommentar

Fare for dyr ved en skog skal man alltid ta som en selvfølge. Men meg bekjent er det ikke satt opp varsel om dette, og etter å ha kjørt den veien i over 5 år nå så har jeg sjeldent sett dyrespor i nærheten av dette området. Dette kan jo selvfølgelig ikke h*n i golfen kjenne like godt til som meg. Men så lenge denne personen klarer å følge med er det ingenting i veien for å ligge i 80 i det området.

 

Trærne virker å ligge tett i veikanten, så særlig i skumring og om natten er dyr en bekymring.

I skumringen og natten ville jeg stilt meg annerledes til situasjonen, men når bildet var tatt var det sol og blå himmer. I tillegg til dette så er trærne i området såppas spredt at man har god oversikt innover i skogen. Så på dagtid er vel dette et argument som faller bort.

 

Forøvring er 80 -> 70 forklarbart med misvisning på fartsmåler.

Kanskje den eneste logiske forklaringen ja, men generell oppfatning av nyere biler er at de sjeldent viser mer enn 5km/t feil i 80km/t. I tillegg er det jo feilvisning på bilen min som neppe taler den andre bilen i favør. Jeg lå jo tross alt i 70km/t bak han.

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

Gubbe med hatt på sin ukentlige tur til coopen. Pga større selvinnsikt enn de fleste her kan drømme om, finner han det ikke forsvarlig eller nødvendig å kjøre i 80 her. Heldigvis er det en relativt god og oversiktlig vei og føret ser greit ut, så eventuelt stressa ungdom uten særlig risikoforståelse kan helt fint komme forbi uten å skape unødig fare.

 

Skjønner ikke helt problemet..

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det finnes ikke noe problem i dette tilfelle. Bare et enkelt spørsmål om folket her inne greide å finne noen gode argumenter for å ligge 10km/t under fartsgrensen på bildet.

 

Tydeligvis en vanskelig oppgave for enkelte å svare på uten å danne seg et bildet av et stort problem som ikke er her.

Lenke til kommentar

Det finnes ikke noe problem i dette tilfelle. Bare et enkelt spørsmål om folket her inne greide å finne noen gode argumenter for å ligge 10km/t under fartsgrensen på bildet.

 

Tydeligvis en vanskelig oppgave for enkelte å svare på uten å danne seg et bildet av et stort problem som ikke er her.

 

Problemet er at vi egentlig er enige med deg, jeg er iallfall det. Jeg hadde sikkert kjørt fortere enn 80 km/t på den veien også, og å ligge bak en som kjører i 70 der hadde irritert meg om jeg ikke kunne kjørt forbi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det finnes ikke noe problem i dette tilfelle. Bare et enkelt spørsmål om folket her inne greide å finne noen gode argumenter for å ligge 10km/t under fartsgrensen på bildet.

 

Tydeligvis en vanskelig oppgave for enkelte å svare på uten å danne seg et bildet av et stort problem som ikke er her.

Var det en Golf 2? Jeg måtte kjøre i ca 95 på speedometeret på vår gamle Golf 2 1990 mod for å ligge i 80. ^___^

Lenke til kommentar

Problemet er at vi egentlig er enige med deg, jeg er iallfall det. Jeg hadde sikkert kjørt fortere enn 80 km/t på den veien også, og å ligge bak en som kjører i 70 der hadde irritert meg om jeg ikke kunne kjørt forbi.

Alltids flott når man er enige om ting. Postet mest for å se hva enkelte greide å få frem av argumenter på hvorfor det forsvarte seg å kjøre 10km/t under fartsgrensen nå som det lå et bilde som viste stedet "klagen" kom på.

Regner med at ofte er det i slike situasjoner folket inne her irriterer seg mest over at man ikke kommer seg forbi biler og det at folk ikke viser interesse for å slippe andre medtrafikanter forbi.

Det kan nevnes at jeg ved flere tilfeller har kjørt samme strekning og tatt igjen disse "sinkene" hvorpå trafikken i motgående retning har vært såpass "tett" at det ikke har latt seg gjøre å kjøre forsvarlig forbi. Og da har både føret og forholdene ellers vært identiske med bildet.

 

Ellers er det fryktelig gøy å lese hva slags ting folk skriver for å provosere:

...så eventuelt stressa ungdom uten særlig risikoforståelse kan helt fint komme forbi uten å skape unødig fare.

 

Var det en Golf 2? Jeg måtte kjøre i ca 95 på speedometeret på vår gamle Golf 2 1990 mod for å ligge i 80. ^___^

Tror det var en Golf 6.

Hadde det vært en gammel Golf 2 så hadde jeg ikke engang diskutert det med feilvisning som sverreb påpekte.

Lenke til kommentar

Alltids flott når man er enige om ting. Postet mest for å se hva enkelte greide å få frem av argumenter på hvorfor det forsvarte seg å kjøre 10km/t under fartsgrensen ..

 

Jeg ser egentlig ikke behovet for å "forsvare seg" når man kjører 70 i 80 sone. Maksgrensen er 80 og da er man ikke "sinke" i mine øyne når man velger å kjøre 70.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om du har kjørt i 70 i 80 soner har du vel opplevd å blitt tatt igjen av andre biler. Disse har vel gjerne lyst å ligge i fartsgrensa, om ikke mer, men om situasjonen er rett har ikke disse mulighet til å foreta en trygg forbikjøring pga møtende biler. Og så lenge du ligger i 70 og ikke har lyst til å enten hjelpe folk ved å slakke av så de kommer seg forbi eller kjøre til siden så er du en sinke i mine øyner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.osloby.no...er-7147197.html

 

Politiet gjør visst en ekstra innsats for å ta svensker som kjører for fort når de skal hjem på torsdager. Dette gjør meg ingenting, men jeg blir irritert når jeg leser dette:

Ifølge seniorkonsulent Jon Kr. Norum i Statens innkrevingssentral, ble hver svenske i gjennomsnitt gitt en fartsbot på 2957 kroner.

Dette betyr i praksis at de fleste ble tatt for å ha kjørt 10 kilometer for fort.

Boten for å ha kjørt 79 km/t i en 70-sone, er for eksempel 2800 kroner.

Snittet er altså like over 10 km/t for fort. Siden det sannsynligvis er mange som blir tatt for å kjøre betydelig fortere enn dette, så er det sannsynligvis også mange som blir tatt i lavere hastigheter. Å gi folk bøter for å kjøre i f.eks 76 i en 70-sone synes jeg er direkte patetisk. Da handler det ikke lenger om å bevare sikkerheten, da handler det utelukkende om å bringe kroner til statskassen. Vel, kanskje det også handler litt om at UP får alt for mye penger og at de må ty til den slags for å se ut som om de har mye å gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...