Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Må rette litt på deg - såvidt jeg kommer på heter det seg at man ikke skal være til UNØDIG hinder. Og hensynsfullt .. Vel, er det hensynsfullt å hisse seg opp?

Jeg kjører i den farta jeg finner forsvarlig og hensiktsmessig for meg, enkelt og greit. Samtidig gjør jeg selvfølgelig mitt ytterste for å ikke sinke andre mer rnn nødvendig.

Men at JEG automatisk er den som gjør noe feil om noen tar meg igjen på landeveien, synes jeg er helt urimelig - for det er til syvende og sist det dette ender opp med.

 

Ikke automatisk.Ligger du i fartsgrensen, og en bil kommer opp bak deg og ligger og pusher i ræva di for å få deg til å kjøre fortere så er jeg enig i at det ikke er din feil.

 

Jeg har egentlig kun et enkelt budskap i denne debatten:

Ligg i fartsgrensen på stedet, når kjøreforholdene tilsier at dette er uproplematisk.

 

Hvis du ikke gjør det, så blir andre bilister irritert.Det er å sammenlikne som at du betaler med kronestykker i kassa på matbutikken når du har handlet for 600 kroner.Det er på ingen måte forbudt, men hva tror du de bak deg i køen hadde ment om saken?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hvis du ikke gjør det, så blir andre bilister irritert.Det er å sammenlikne som at du betaler med kronestykker i kassa på matbutikken når du har handlet for 600 kroner.Det er på ingen måte forbudt, men hva tror du de bak deg i køen hadde ment om saken?

Igjen - om en sånn ting er nok til å trigge irritasjon og en masse farlige handlinger i køa, er det fortsatt de irritable stresshuene bak som har et problem.

 

Hvis jeg skulle gå rundt og bekymre meg for å ikke irritere alle mine kortluntede landsmenn, ville jeg nok ikke hatt et så godt liv som det jeg har. Ta hensyn, ok, selvfølgelig, men det får da være grenser for stress. Slapp av! Verden stopper ikke opp om du må vente et minutt ekstra i kassa eller komme hjem to minutter seinere.

 

En glup gamling sa det - det viktige er ikke hvordan du har det, men hvordan du tar det.

 

;)

Endret av jonlem
Lenke til kommentar

Irriterer meg over manglende skilting av fotgjengeroverganger...

Noen plasser er det til og med to som er skiltet med en uskiltet midt mellom, alt innenfor 70 meter. Med nedslitte felt er det ikke lett å vite at det midt mellom disse er en ekstra fotgjengerovergang.

Og med snøen så er det ikke fysisk mulig å vite om alle overgangene... Dekket av snø og uskiltet.

 

Og unnskyld til fotgjengeren jeg tutet på; trodde ikke det var en forgjengerovergang der, men det viste seg å være en nedslitt, uskiltet en som ikke var synlig på avstand større enn 5 meter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du ikke gjør det, så blir andre bilister irritert.Det er å sammenlikne som at du betaler med kronestykker i kassa på matbutikken når du har handlet for 600 kroner.Det er på ingen måte forbudt, men hva tror du de bak deg i køen hadde ment om saken?

 

Butikken er ikke pliktig å motta flere enn 25 av hver type mynt, så argumentet ditt holder ikke. At mange kjører unødvendig sent er jeg ikke uenig i, men om du hisser deg opp og framprovoserer uønskede hendelser er det du som er problemet. Spør deg selv hvorfor politiet bruker mest ressurser på å ta råkjørere og ikke sinker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Butikken er ikke pliktig å motta flere enn 25 av hver type mynt, så argumentet ditt holder ikke. At mange kjører unødvendig sent er jeg ikke uenig i, men om du hisser deg opp og framprovoserer uønskede hendelser er det du som er problemet. Spør deg selv hvorfor politiet bruker mest ressurser på å ta råkjørere og ikke sinker.

25*20 = 500

25*10 = 250

= 750

Det går fint an å betale 600kr i mynter på butikken. Argumentet står.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jepp.

Lov om Norges Bank og pengevesenet mv. (sentralbankloven).

§ 14. Tvungent betalingsmiddel

Bankens sedler og mynter er tvungent betalingsmiddel i Norge. Ingen er pliktig til i én betaling å ta imot mer enn femogtyve mynter av hver enhet.

http://www.lovdata.n...24-028-003.html

 

Har aldri merket meg en butikk som nekter å ta imot mere en 25 mynter av hver type.Dette er vikarierene argumantasjon.Poenget var ikke hva loven sa, men hva som skjer der ute i den VIRKELIGE verden.

Ser du for deg at en person som ønsker betale med fks 100 mynter blir nektet dette?

Nei, det har jeg selv observert at de ikke gjør.Hvor mange butikkansatte har juridisk bakgrunn og sier "nei det er max tilatt med 25 mynter av hver type, så dette går ikke" når personen legger mynt nr.26 av samme type på kassen..

 

Herre min hatt så mye tåpelige påstander dere kommer med.Er det så helvetes vanskelig?Slutt å gjøre ting som enhver tosk med litt sosiale antenner forstår er irriterene for andre mennesker.

Slutt å legge skylda på at andre mennesker er for stresset.Dere aner null og niks om hva som er årsaken til at mange er stresset i dagens samfunn.

Kanskje skal de rekke et kundemøte, et jobbintervju, hente unger i barnehagen etc etc

Det er ikke alle som har et liv der man har allverdens tid, og sitte på en kafè på Grunerløkka og svelge unna 4 liter latte hver dag skjønner du.

Lenke til kommentar

Herre min hatt så mye tåpelige påstander dere kommer med.Er det så helvetes vanskelig?Slutt å gjøre ting som enhver tosk med litt sosiale antenner forstår er irriterene for andre mennesker.

Slutt å legge skylda på at andre mennesker er for stresset.Dere aner null og niks om hva som er årsaken til at mange er stresset i dagens samfunn.

Kanskje skal de rekke et kundemøte, et jobbintervju, hente unger i barnehagen etc etc

Det er ikke alle som har et liv der man har allverdens tid, og sitte på en kafè på Grunerløkka og svelge unna 4 liter latte hver dag skjønner du.

 

Jeg håper for din skyld og dine omgivelser at du troller her..

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Skjønner ikke at dette skal bli så stor debatt. Hvis man må stresse for å holde fartsgrensa på en oversiktlig vei på fint føre, får man levere tilbake lappen eller ta seg et kurs. Det snakkes her om oversiktlig vei og fint føre, men folk drar inn katastrofetilstander, elg og fandens oldemor.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...