Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sexylubb1 skrev (9 minutter siden):

Er ikke akkurat teoriprøve man tar på det kurset da. Tror mange av mine medkursdeltakere hadde strøket greit på den i så fall. :)

Nei, det er heldigvis ikke noen prøve, så en kan nærmest sove seg gjennom timene for en lærer egentlig ikke noe.
Vi lærte litt den første gangen, men neste gang, 5 år senere så var hele kurset bortkastet.

 

Lenke til kommentar
Dubious skrev (15 timer siden):

Nei, det er heldigvis ikke noen prøve, så en kan nærmest sove seg gjennom timene for en lærer egentlig ikke noe.
Vi lærte litt den første gangen, men neste gang, 5 år senere så var hele kurset bortkastet.

 

Førstehjelp og ulykkedelen er greit å ha med videre. Oppfrisking av last og sikring og, spesielt når man ikke gjør det til vanlig. Resten? Hva er egentlig resten? Økonomisk kjøring og planlegge busstur? Hva mer? 

Lenke til kommentar
Dubious skrev (14 timer siden):

Så har vi de som blinker idet de svinger, når de kjører i 10 km/t.
Man skal sette på blinklyset før man bremser eller sakker farten for å svinge.

De som gjør dette er nesten mer provoserende, skulle tro de gjør det med hensikt.

BLINK når du skal av, og blink FØR du bremser ned og svinger!
IKKE drit i å blinke og ikke blink ETTER at du har begynt å svinge!

Synd det ikke er mer politi ute som kan bøtelegge idiotene som driter i blinklys.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Sexylubb1 skrev (1 time siden):

Førstehjelp og ulykkedelen er greit å ha med videre. Oppfrisking av last og sikring og, spesielt når man ikke gjør det til vanlig. Resten? Hva er egentlig resten? Økonomisk kjøring og planlegge busstur? Hva mer? 

Kan ikke huske at det var noen førsthjelp eller ulykke del, noe jeg uansett ikke trenger da jeg var aktiv i Røde Kors før pandemien.

Last og sikring bruker jeg ukentlig, men aldri det man lærer på kurset.
Mange som kjører med henger burde ha oppfriskning på dette.

Økonomisk kjøring er tull, jeg fikk dårligere resultat den andre gangen jeg kjørte hvor instruktør fortalte hva jeg burde gjøre.
Sikkert bra for noen.

Lenke til kommentar

Du trenger 38 av 45 riktige for å bestå teori. 84% riktig. Mange greier prøven så vidt og noe er tipping. Rimelig å anta at en god slump folk ikke kan mer enn 60-70% til å begynne med.

Det verste i rundkjøringer er å ikke blinke i forkant når du skal ut i 1. avkjørsel og å blinke ut i forkant, men ta ut 2. avkjøring. Som nevnt over så har jeg nesten blitt torpedert to ganger pga. dette. Den ene bilisten vinket og unnskyldte seg, mens den andre var helt oblivious basert på kroppsspråket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dubious skrev (På 16.5.2021 den 17.13):

Kan ikke huske at det var noen førsthjelp eller ulykke del, noe jeg uansett ikke trenger da jeg var aktiv i Røde Kors før pandemien.

Last og sikring bruker jeg ukentlig, men aldri det man lærer på kurset.
Mange som kjører med henger burde ha oppfriskning på dette.

Økonomisk kjøring er tull, jeg fikk dårligere resultat den andre gangen jeg kjørte hvor instruktør fortalte hva jeg burde gjøre.
Sikkert bra for noen.

Lurer litt på hva slags kurs du har vært på...

Lenke til kommentar
Kjøleskap skrev (45 minutter siden):

Kan vi innføre en tidsfrist på å komme seg av gårde etter å ha fylt drivstoff når det er biler som venter? Jeg foreslår 15 sekunder. Mer tid enn det for å sette seg, vri om en nøkkel og tråkke på en gasspedal er det ingen som trenger.

Må jo inn å kjøpe pølse først.

Lenke til kommentar
Kjøleskap skrev (14 timer siden):

Kan vi innføre en tidsfrist på å komme seg av gårde etter å ha fylt drivstoff når det er biler som venter? Jeg foreslår 15 sekunder. Mer tid enn det for å sette seg, vri om en nøkkel og tråkke på en gasspedal er det ingen som trenger.

Det er nok bedre å starte med å forby folk med elbil å parkere ved pumpene...

Så og si alle bensinstasjoner jeg vet om har godt med parkeringsplasser. 

Endret av Sexylubb1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 tailgating og aggressiv holdning i trafikken.. Første liten strekning med motkommende bil.. Blink venstre, bånne gassen og kjøre rett forbi i en 60 sone.. Som om det hastet med livet.. Lurer noen ganger på hvordan folk får lappen om de skal presse seg frem hver eneste veistrekning.

Endret av Uderzo
fjernet bilskilt
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...