Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

36 minutes ago, Kjøleskap said:

Elbil-sjåfører er noen merkelige skruer. I går kjørte jeg forbi samme elbil tre ganger på motorveien fordi vedkommende ikke klarte å bestemme seg for en hastighet. Det er også ganske tåpelig å kjøre forbi noen, for så å plutselig skulle kjøre saktere. Tok bare et par minutter før jeg nådde igjen bilen første gangen.

Jeg kjører elbil selv, og hadde samme opplevelsen med en bensinbil her om dagen. Jeg lå i fartsgrensen på motorvei, denne bilen kjørte forbi meg, satte ned farten foran meg så jeg kjørte forbi, den satte opp farten igjen og kjørte forbi meg, mens jeg holdt jevn fart med C/C hele tiden. Dette skjer ofte, men i dette tilfellet gjentok det seg 6-7 ganger. Uten at jeg dermed konkluderer på generelt grunnlag at bensinbilsjåfører er noen merkelige skruer.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
4 hours ago, Dubious said:

Noen skal bare ligge foran.

Det er jo helt greit. Men hvorfor skal noen kjøre forbi i 10-20 km/t over fartsgrensen, for så å legge seg foran 10 under? Når jeg har dårlig tid (eller en annen dårlig unnskyldning for å kjøre for fort), kjører jeg forbi, og holder høy fart videre.

Lenke til kommentar
zanta skrev (34 minutter siden):

Det er jo helt greit. Men hvorfor skal noen kjøre forbi i 10-20 km/t over fartsgrensen, for så å legge seg foran 10 under? Når jeg har dårlig tid (eller en annen dårlig unnskyldning for å kjøre for fort), kjører jeg forbi, og holder høy fart videre.

Fordi de skal ligge foran..

Lenke til kommentar

Jeg var på MC-tur i helgen... 

Havna bak en politibil med en transporter, en x5 og en avensis foran seg. Denne kortesjen lå under 50 i svingene og over 90 på strekkene i 80-sone... Etter en stund svinga transporteren, som lå fremst, av og slapp alle forbi. X5 og avensis pusher fortsatt 90 på alle forbikjøringsmuligheter men kryper selvølgelig under 50 gjennom svingene enda. 

Herregud så irriterende! Guddommeligheten bak rattet i X5 var absolutt ikke interessert i å slippe noe motorsyklister forbi, og hindret aktivt for forbikjøring og ga gass hver gang jeg forsøkte å starte forbikjøring. Det hele endte med at jeg til slutt kom meg forbi, men måtte godt over 100 for å klare det. Her burde kanskje politiet skrudd på litt lys og snakka med noen sjåfører...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
steinrawr skrev (30 minutter siden):

Guddommeligheten bak rattet i X5 var absolutt ikke interessert i å slippe noe motorsyklister forbi, og hindret aktivt for forbikjøring og ga gass hver gang jeg forsøkte å starte forbikjøring.

Sikkert noen som hadde det ustyrtelig morsomt og skulle få deg til å kjøre så fort at politiet hadde stoppet deg..

Lenke til kommentar
henrikwl skrev (1 minutt siden):

Nå kjenner jeg ikke forholdene, men det å bremse ned i svinger tror jeg skal være ganske graverende før politiet griper inn. Det at det er 80 på veien betyr jo ikke at man  ligge i 80 gjennom alle svingene.

Det har du helt rett i. På Motorsykkel vil vi nok holde litt høyere fart i svingene enn mange billister syns er komfortabelt, men en avensis og x5 skulle uproblematisk klart å ligge i tilnærmet fartsgrensa nesten hele veien vi kjørte. 

Det jeg mente politiet burde grepet inn på er blokkeringen av forbikjøring.

Lenke til kommentar
Kjøleskap skrev (På 06/08/2021 den 15.54):

Elbil-sjåfører er noen merkelige skruer. I går kjørte jeg forbi samme elbil tre ganger på motorveien fordi vedkommende ikke klarte å bestemme seg for en hastighet. Det er også ganske tåpelig å kjøre forbi noen, for så å plutselig skulle kjøre saktere. Tok bare et par minutter før jeg nådde igjen bilen første gangen.

Også har du de som kjører i 70 der det er 110. Det er jo såklart bare å kjøre forbi, men når man begynner å nærme seg halvparten av fartsgrensa bør man kanskje vurdere andre alternativer enn motorveien.

 

Det er jo et fenomen som overhodet ikke er begrenset til elbiler, og er nok mulig at jeg også har litt jojo-kjøring innimellom da jeg ikke har cruise controll, hverken dum eller adaptiv.

Endret av koots
La inn sitat da jeg ikke var på riktig side
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Er nesten så jeg begynner å lure: er det begynt å bli en greie å drite i vikeplikt når man skal inn i rundkjøringer? Sånn "jadda, jadda, du rekker å bremse ned eller stoppe så da kan jeg kjøre..."

Skjedde to ganger bare i går: først en kommunal hjemmehjelp/hjelpepleier - rett ut foran meg så jeg nesten måtte stoppe helt. Han bak meg var heldigvis våken og oppfattet situasjonen slik at han ikke smalt inn i meg.
Og så noen timer senere: en buss bare kjører rett ut som om jeg ikke var i rundkjøringen i det hele tatt. Og på toppen av det hele vinker han til meg sånn typ: "takk for at du slipper meg frem" - hva faen ser det ut til at jeg hadde noe valg der hele breisida di står rett i fleisen min??!!! Alternativet var å smelle rett inn i koffertlukene dine, din jævla ape!

 Grr.

Endret av Retroman
  • Liker 3
Lenke til kommentar
On 8/10/2021 at 1:28 PM, steinrawr said:

Jeg var på MC-tur i helgen... 

Havna bak en politibil med en transporter, en x5 og en avensis foran seg. Denne kortesjen lå under 50 i svingene og over 90 på strekkene i 80-sone... Etter en stund svinga transporteren, som lå fremst, av og slapp alle forbi. X5 og avensis pusher fortsatt 90 på alle forbikjøringsmuligheter men kryper selvølgelig under 50 gjennom svingene enda. 

Herregud så irriterende! Guddommeligheten bak rattet i X5 var absolutt ikke interessert i å slippe noe motorsyklister forbi, og hindret aktivt for forbikjøring og ga gass hver gang jeg forsøkte å starte forbikjøring. Det hele endte med at jeg til slutt kom meg forbi, men måtte godt over 100 for å klare det. Her burde kanskje politiet skrudd på litt lys og snakka med noen sjåfører...

Dette virker å ha blitt den nye trenden over alt siste 5 årene. Det er stor mangel på hensyn til andre i trafikken nå for tiden. Lå i går etter 2 stk som kjørte i 70 gjennom alle fartssoner i over 2 mil. 

Men jeg har tilgode å se elbiler gjøre det ennå som noen mener er hovedsynderen. Her ser jeg alt fra splitter nye Mercedes SUV glis til eldgamle passater.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
35 minutes ago, Retroman said:

Er nesten så jeg begynner å lure: er det begynt å bli en greie å drite i vikeplikt når man skal inn i rundkjøringer? Sånn "jadda, jadda, du rekker å bremse ned eller stoppe så da kan jeg kjøre..."

Skjedde to ganger bare i går: først en kommunal hjemmehjelp/hjelpepleier - rett ut foran meg så jeg nesten måtte stoppe helt. Han bak meg var heldigvis våken og oppfattet situasjonen slik at han ikke smalt inn i meg.
Og så noen timer senere: en buss bare kjører rett ut som om jeg ikke var i rundkjøringen i det hele tatt. Og på toppen av det hele vinker han til meg sånn typ: "takk for at du slipper meg frem" - hva faen ser det ut til at jeg hadde noe valg der hele breisida di står rett i fleisen min??!!! Alternativet var å smelle rett inn i koffertlukene dine, din jævla ape!

 Grr.

Busser og lastebiler har gjort dette lenge nå. Jeg kan tildels forstå dem da det kan være vanskelig for de å komme ut i høyt traffikerte rundkjøringer. Jeg har mindre tålmodighet med andre biler som gjør det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Skulle hente bilen min fra et parkeringshus i nærheten av oslo s. Går da helt ved siden av inngangen som man vanligvis gjør da en flunkende ny bmw suv kommer og legger seg nesten opp til veggen, var millimeter unna å treffe armen min.

 

Jeg skjønner ikke hvorfor folk gjør sånt, har god plass, men prøver allikevel å skremme meg bare for å være en bølle. 

Lenke til kommentar
Deechon skrev (3 timer siden):

Skulle hente bilen min fra et parkeringshus i nærheten av oslo s. Går da helt ved siden av inngangen som man vanligvis gjør da en flunkende ny bmw suv kommer og legger seg nesten opp til veggen, var millimeter unna å treffe armen min.

 

Jeg skjønner ikke hvorfor folk gjør sånt, har god plass, men prøver allikevel å skremme meg bare for å være en bølle. 

Du overvurderer hvor god kontroll folk har på bredden på bilene sine og posisjon i veibanen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...