Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke hvorfor folk skal flytte seg i det hele tatt... Holder alle en fast avstand fra bilene så er det bare å blinke og bytte felt... Jeg hverken bremser opp eller gasser på hvis noen ønsker å bytte felt, eller kommer på påkjøringsrampen. Holder meg i samme fart og avstand, så får de som skal legge deg inn tilpasse seg trafikken, som man gjør i alle andre land. Da blir det også mer flyt enn her i Norge hvor alle får full panikk og legger seg i venstre felt eller bråbremse så fort noen kommer på E18

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å slippe på gasspedalen i 1 sekund så feltskiftet blir enklere tror jeg man gjør i andre land også ;)

Holder man tilstrekkelig avstand fra bilen foran deg er det jo ingen behov for det. Da er det plass til flere mellom meg og bilen foran uten at jeg rører noen av pedalene.

 

Kjører man ned Tyskland og Nederland så må man selv finne fram gasspedalen når man kjører opp på motorveien, ikke forvente de som allerede er der skal tilpasse seg deg...

Lenke til kommentar

Det er jungellov her i Florida. Har mistet telling på hvor mange biler som bytter felt i siste liten eller kryper over sperret område fordi de ligger i feil felt. Det er riktig nok langt ifra det verste stedet å kjøre, men det er greit med en påminnelse om hvor godt vi har det i Norge, spesielt for fotgjengere og syklister.

 

Bilister fra Florida er det verste jeg møter på her i Georgia. De nekter å flytte seg fra venstrefilen og lager unødvendig mye kø. De kjører aldri med lys når det regner, og de krysser fire felt for å rekke en avkjørsel, fordi de er verdens verste på å planlegge hvor de skal kjøre.

Lenke til kommentar

Bilister fra Florida er det verste jeg møter på her i Georgia. De nekter å flytte seg fra venstrefilen og lager unødvendig mye kø. De kjører aldri med lys når det regner, og de krysser fire felt for å rekke en avkjørsel, fordi de er verdens verste på å planlegge hvor de skal kjøre.

 

Har nesten blitt kjørt av veien to ganger i løpet av en uke, og antallet filbytte på interstate-veiene her er helt sprøtt. Passering på venstre side er det ingenting som heter. Det verste er jo at slik trafikk får frem det verste i meg også, der jeg må presse meg ut i trafikken for å kunne komme meg frem.

 

Og lyskryss... Oh lawd Jesus skulle de hørt om vår herre og frelser rundkjøringer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og lyskryss... Oh lawd Jesus skulle de hørt om vår herre og frelser rundkjøringer.

 

Amerikanerne hater rundkjøringer har jeg merket.

Har dukket opp noen rundkjøringer her i Georgia, men Amerikanerne HATER dem. I tillegg er de helt merkelige. Se fks denne: https://i.imgur.com/PaHxVN1.jpg Må ligge i venstre felt når du skal rett frem, folk legger seg feil hele tiden (selv med markeringer på bakken). Ingen blinker eller gir tegn til hvor de skal, bare for å gjøre bilbingoen komplett.

 

For et par år siden var det noen som døde i en bilulykke i et kryss her jeg bor. Det var ikke lyskryss eller noe, bare vikepliktskilt. Da startet de en kampanje for å få opp lyskryss der også. Jeg foreslo rundkjøring, men ble da forklart at rundkjøringer er bare tull, og de fungerer ikke. Jeg gadd ikke den diskusjonen.

Lenke til kommentar

Rundkjøringer er mye bedre enn de idiotiske 4 stopp kryssene

Svært sjeldent jeg ser vikeplikt skilt på videoene som ligger på Youtube da det går i Stopp skilt og i Norge er det omvendt, en skal lete lenge for å finne Stopp skilt, men vikeplikt skilt er det over alt

Endret av Dubious
Lenke til kommentar

Rundkjøringer er mye bedre enn de idiotiske 4 stopp kryssene

Svært sjeldent jeg ser vikeplikt skilt på videoene som ligger på Youtube da det går i Stopp skilt og i Norge er det omvendt, en skal lete lenge for å finne Stopp skilt, men vikeplikt skilt er det over alt

 

Jepp, four way stops er overalt. Og stopp-skilt generelt. Jeg har fire stykk bare fra hovedvegen og inn i nabolaget jeg bor (drøy 2 minutters kjøring). Alle fire kunne lett vært erstattet med vikepliktskilt.

Lenke til kommentar

Synes firarms lyskryss allerede er ille nok. Du kommer dit hen, du får noen biler forran deg, biler skal til venstre av dem.

Og så kommer problemet

 Veldig få av dem som skal til venstre kjører langt nok frem. Så i mange kryss kan du ikke kjøre forbi dem fordi de blokkerer starten av krysset

 En annen favorit er at vis veien er bred, så vil ytterst få plassere seg, selv om veien f.eks er 3 felt bred med motgående.

Lenke til kommentar

Problemer med rundkjøringer er at folk ikke klarer å flette ved høy trafikk, merk ikke stillestående. Og dessuten hvis man skal til venstre i en to felts rundkjøring må man krysse veiene 4 ganger for å komme seg ut. Først må man legge seg innerst i rundkjøringen (2) så må man komme seg ut (2).

 

Lyskryss er så chill, kjør når det er grønt liksom.

Endret av Emsal
Lenke til kommentar

Problemer med rundkjøringer er at folk ikke klarer å flette ved høy trafikk, merk ikke stillestående. Og dessuten hvis man skal til venstre i en to felts rundkjøring må man krysse veiene 4 ganger for å komme seg ut. Først må man legge seg innerst i rundkjøringen (2) så må man komme seg ut (2).

 

Lyskryss er så chill, kjør når det er grønt liksom.

Virker spesielt dårlig om det er mye trafikk i bare noen retninger. Da blokkeres effektivt andre retninger. Uten at jeg har link tilgjengelig nå så finnes det steder i Storbritannia hvor de byttet tilbake til lyskryss på enkeltsteder hvor det var mye pendlertrafikk i korte perioder på døgnet. Lyskryssene var "smarte", dvs at de kunne telle biler og sørget for en best mulig rød/grønn-ratio som fikk ned ventetiden for alle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lyskryss fungerer greit når det er bare 2 retninger folk skal til, og de går parallelt. 90% av traffik er på grønt lys, og ikke alt for mange skal svinge av når veien er traffikkert.

Men vis traffikken ikke går parallelt, eller mer en 2 retninger er traffikkert er det en unødvendig treg ventelek. 6-15 sekunder per skifte + plus alle som skal svinge av legger seg feil og reduserer traffikflyten + flere segmenter med stans og stopp mens man venter på å komme nært krysset i køen.

 

Har også vært borti elendig planlagte rundkjøringer. 90% av traffiken er fordelt på 2 armer, hvor den ene skal til venstre og den andre skal ut samme arm rett frem. Og motsatt ved døgnets andre rushtid: Alt til samme arm.

Og for lite motgående traffik til å la traffiken flyte, vis du bare skal til høyre. Og det er fortsatt bedre enn lyskryss.

Lenke til kommentar

Kjører ring 3 østover mot Ulvenkrysset/E6 i rushtiden. Noen sympati? Helt forferdelig trafikk grunnet flaskehalsene ved utgangen av Tåsentunellen (nydalen) og sinsenkrysset. Har flere ganger brukt 15-20 min fra Gaustad til Sinsen. Altfor mange biler som skal inn på ring 3 i Nydalen og Storo, samt mange som skal inn i Sinsenkrysset. Totalt KLOGGing altså...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...