Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så lenge du ikke blir med på råkjøringen så burde det vel ikke være noe problem? De kjører vel fra deg på strekningene mellom tunnelene og så tar du noe innpå i tunnellene.

 

Dette svaret; 

 

Skulle tro du ikke har kjørt bil før :p

 

Samme greia mellom Kristiansand og Oslo. Folk dvs køen ligger alltid 5/10 under, er vel pga en sving eller en regndråpe eller sol. Med en gang det er dobbelt felt med forbikjøringsmuligheter legger første, andre og tredje bil seg i køen rett opp i minimun 110. Skal man forbi her og blir tatt i måling er man garantert og miste lappen.

Lenke til kommentar

Kjørte forbi en eldre Chevrolet Blazer idag, eller hva det var for noe slags skrothaug han kjørte. Lå i 60 i 80 sona, kjører forbi og vedkommende begynner å gi på, hadde vel 100 før jeg fikk lagt meg inn igjen. Hva faen feiler det folk.

ja det kan du si! jeg har mistet håpet på menneskeheten for lenge siden. men når rett skal være rett så burde du ha bremset ned å lagt deg bak igjenn når du nådde 80.. det er ikke lov å bryte fartsgrensen ved forbikjøring, uansett hvor hjernedød personen fremfor måtte være.

Endret av Mashux
Lenke til kommentar

jeg elsker å kjøre i fartsgrensen i venstre fil å blokkere de som tror vi har noe som heter "fast lane" her til lands. susende bmw'er eller audier som kommer opp i bakspeilet og blinker med lysene som om det skulle bety noe.. god følelse.

Det er ingen fast lane, nei, men man skal holde seg så langt til høyre som mulig, aka høyre felt.

 

Bare synd de ikke bøtelegger sånne som deg i Norge slik som i resten av Europa.

 

Morsomste er jo ellers at sånne som deg (slik jeg tolker måten du skriver på ihvertfall) som er tøffe bak rattet, alltid er de som låser døra så fort man kommer til en parkeringsplass eller noen går ut av bilen...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er ingen fast lane, nei, men man skal holde seg så langt til høyre som mulig, aka høyre felt.

 

Bare synd de ikke bøtelegger sånne som deg i Norge slik som i resten av Europa.

 

Morsomste er jo ellers at sånne som deg (slik jeg tolker måten du skriver på ihvertfall) som er tøffe bak rattet, alltid er de som låser døra så fort man kommer til en parkeringsplass eller noen går ut av bilen...

 

jeg holder meg som regel ti høyre, men de få gangene jeg plager noen som ikke har noe de skal ha sagt, så smiler jeg invendig. jeg kan love deg at jeg ikke er noe "tøff bak rattet". jeg gjør skjedent noe særlig ut av meg i trafikken.

 

jeg har derfor aldri stoppet noen pass ved en krangel og har aldri hatt behov for å ta vurderingen om å låse døra..  morsomt å se disse videoene på youtube da hvor det alltid er de som har gjordt noe galt som kommer oppblåst bort til den andre bilen for å konkurrere i hvem som kan si mest mulig ubetydelige ord mot hverandre eller annet steinalder tull som å sloss fordi de ikke fikk kjøre fort nok. makan til folk..

 

men tilbake til tema.. hvis man skal ligge så langt til høyre som mulig.. hvorfor blir jeg konstant forbikjørt i venstre fil når jeg ligger i fartsgrensen? hva synes du om dem som kjører slik? hvorfor i allverden virker det som den allmenne oppfattningen av akkutar det er at det er greit, og at så og si alle gjør det?

Endret av Mashux
Lenke til kommentar

men tilbake til tema.. hvis man skal ligge så langt til høyre som mulig.. hvorfor blir jeg konstant forbikjørt i venstre fil når jeg ligger i fartsgrensen? hva synes du om dem som kjører slik? hvorfor i alhverden virker det som den allmenne oppfattningen av akkutar det er at det er greit, og at så og si alle gjør det?

For det første så er jo ikke dette ditt problem? Det er Politiet som skal håndheve lovene her i landet, og ikke du. Om noen ønsker å passere deg, så bør du heller bare la dette skje. Det er jo tydelig at du blir provosert av det, og at du faktisk gjør noe ut av deg i trafikken.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Hvis den eneste grunnen til å kjøre i venstrefelt er å leke fartsgrensepoliti, så er bør du kanskje revurdere den gode følelsen din...

 

synes ikke du det føles godt når de som er idioter ikke får gjøre som de vil? fartsgrensepoliti eller ikke, trafikk eller ikke trafikk.. det gjør vertfall jeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

jeg elsker å kjøre i fartsgrensen i venstre fil å blokkere de som tror vi har noe som heter "fast lane" her til lands. susende bmw'er eller audier som kommer opp i bakspeilet og blinker med lysene som om det skulle bety noe.. god følelse.

Du har jo absolutt null på en motorvei å gjøre!

  • Liker 5
Lenke til kommentar

For det første så er jo ikke dette ditt problem? Det er Politiet som skal håndheve lovene her i landet, og ikke du. Om noen ønsker å passere deg, så bør du heller bare la dette skje. Det er jo tydelig at du blir provosert av det, og at du faktisk gjør noe ut av deg i trafikken.

 

helt sant, det er ikke mitt problem og jeg blir ganske så provosert. jeg tror det som egentlig provoserer meg mest er hvordan det virker som om jeg er i undertall når jeg "snakker ned" om fartsgale i trafikken.

 

som jeg sa, så er det ikke ofte slik at jeg faktisk leker "farstpoliti".. men jeg hadde ikke hatt noe i mot det hadde det ikke vert for som du sier at det er politiet sitt problem, ikke mitt.

 

jeg forstår at jeg egentlig bare burde ignorere hele greia, og la politiet ta dette. men dette er klagemur og det velger jeg å bruke.

Endret av Mashux
Lenke til kommentar

Å blokkere veien med hensikt er like mye imot vegtrafikkloven som å kjøre over fartsgrensa, så ikke tro du er noe bedre.

det er riktig.. vet ikke om jeg formulerte meg feil i noen av postene over. men dette er ikke noe jeg driver med ofte. har gjordt det vet et par ganger.

Endret av Mashux
Lenke til kommentar

nå vil ikke jeg at dette skal ta helt av.. jeg skjønner at man ikke skal blokkere trafikken. jeg er bare frustrert over den allmenne holdningen til fartsgrense i hele verden virker det som. jeg kan ha skrevet inlegget for å pirke litt i et "sårt" tema som det ser ut til å være..

 

jeg er kanskje kjedelig, men biler i fremtiden burde ha fartssperre over fartsgrensen (hvordan dette skal fungere får tiden vise). med unntak av utrykkningskjøretøy og andre spesial kjøretøy. nei jeg bryr meg ikke om folk som kjører bil fordi det er gøy å kjøre fort.. veien er for å komme seg frem, ikke underholdning.

Lenke til kommentar

Det finnes faktisk også tilfeller der det å bryte loven er "okei". Med "okei" mener jeg at det er enda ulovlig, men jeg er helt klart for at man skal kunne ta sine egne valg, si at man skal rekke sykehuset før en nær går bort. Vil noen forbi meg, så får de kjøre forbi meg, det er bestemt i loven. Hva de gjør etter det er strengt tatt ikke mitt problem, og ikke har jeg myndighet til å gjøre noe, utover å følge loven selv. Det betyr å slippe forbi.

 

Du vet ALDRI hva folk bak deg tenker. En gang kommer det noen som faktisk heller presser deg av veien enn å vente.

Endret av Jakke
Lenke til kommentar

men tilbake til tema.. hvis man skal ligge så langt til høyre som mulig.. hvorfor blir jeg konstant forbikjørt i venstre fil når jeg ligger i fartsgrensen? hva synes du om dem som kjører slik? hvorfor i allverden virker det som den allmenne oppfattningen av akkutar det er at det er greit, og at så og si alle gjør det?

Slik du ordlegger deg med at du konstant blir forbikjørt om du ligger i høyrefila så vil jeg tippe at du burde reise innom et verksted og få sjekket opp i hvor mye feil ditt speedometer viser.

 

Og det kan faktisk være en aktuell faktor selv om ditt speedometer ikke viser voldsomt feil all den tid det ikke er unormalt å ha feilvisning på opp mot +-10km/t på hastighetsoner man som oftest finner på motorveier.

Så om ditt speedometer viser 100km/t kan reell fart være 95km/t mens de som kjørerforbi deg kanskje har reell fart på 110km/t selv om speedometer viser 100km/t hos dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...