Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ute og kjører med tung henger i dag, kommer opp og ut på E18, og opp i marsjfart når gamlemor i Fiestaen finner det for godt å krypkjøre i 50 - 60 km/t hvor det er fartsgrense 90km/t og midtdeler. Folk bak ser bare hekken på hengeren min og følgelig ikke hva jeg ser og må ta hensyn til...

Endret av LabWeiler
Lenke til kommentar

Japsebiler har vel som regel tåkelyset på blinklysbryteren. Ihvertfall Subaru, tror Toyota også. En del man kan vri ytterst, til lyktene. Ved siden av/innerst kan man vri et hakk, som skrur på tåkelys foran. Skrur man et hakk til skrus baktåkelys på, men bryteren faller tilbake til tåkelys foran. Altså den holder seg ikke der, og må skru på tåkelys bak hver gang bilen skrus av/på.

Lenke til kommentar

Mopeder uten baklys, hvor tomsingene som kjører rundt på disse syklene faktisk har fjernet dem med vilje for en eller annen absurd grunn, men kjører etter det har blitt mørkt likefullt og antar at alle ser dem klart og tydelig. En ting er jo at disse pubertale 16 åringene syns det er kult hvor konsekvens delen av hjernen ikke helt fungerer, men hvor er foreldrene i denne sammenhengen? Jeg hadde aldri latt barnet mitt kjøre rundt på en liten moped uten lys mitt på svarte natta vertfall. 

 

Har vært et ganske dagligdags syn nå i sommer og lot meg irritere meg ekstra over dette på vei hjem fra overtid i dag hvor radaren for den adaptive cruice kontrollen på bilen oppdaget mopedfølget uten baklys lenge før jeg hadde en nubbesjangs å gjøre det, blinket et par ganger på de med lyshornet uten noen respons fra de, til slutt kjørte de av i en annen retning enn meg, ellers skulle jeg stoppet å prøvd å forklare til dem hvor fort dette kan gå galt, ikke at jeg tror det hadde gjort noen nytte men. 

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Det er en fadese som går her på landet hvor jeg bor, spesielt de 2 siste årene har det blitt mer og mer av det, politiet har tidligere gått ut i lokalavisa å advart om det uten at det har hatt noen stor effekt. Samtlige har skilt men de står somregel enten bøyd nesten 90 grader rett bak så det er  klin umulig å lese dem, eller så er de stappet så langt inni skjermen at det heller ikke er mulig å lese dem. 

Lenke til kommentar

Sånn har det ikke vært på Toyota før i tiden ihvertfall..Skal sjekke RAV4en jeg kjører rundt i når jeg husker det, for å se hvordan bryteren er der.

På 86' Carina, 06' Avensis og på 09' Corollaen var det egen bryter på blinklyshendelen for tåkelys bak. Måtte sette til fjernlys/"natt modus" på dashbordet før bryteren stod statisk. Ved vanlige kjørelys smatt den tilbake. Tåkelys foran egen knapp på dashbordet.

Endret av LabWeiler
Lenke til kommentar

Sånn har det ikke vært på Toyota før i tiden ihvertfall..

Skal sjekke RAV4en jeg kjører rundt i når jeg husker det, for å se hvordan bryteren er der.

Mulig jeg tror feil, har kun lånt en Toyota en gang. På Subaru er det slikt ihvertfall.

 

Blir som at du kan dra i lysbryteren kun et hakk bakover på tyske biler, for å skru på tåkelys foran. Drar du et hakk til går bak på, men den faller tilbake. For å skru av igjen må du dra den ut en gang til.

Lenke til kommentar

Var idag noen unger som drev og fulgte etter søppelbilen jeg kjører og står bakpå, og løp etter oss rett ved siden av. Stoppet etter litt og gikk ut og ga streng beskjed om at 'dere må ikke løpe ved siden av lastebiler, det er veldig farlig'. Moren møtte dem også like etterpå så de sluttet heldigvis med det da. Er veldig utrivelig å kjøre rundt med 25 tonn der to unger bytter på med å være synlige og så usynlige i speilet...

Lenke til kommentar

Parkeringshus i Oslo er til å grine av, og brukerne er ofte heller ikke til å skryte av. Er du så redd for bilen din at du må parkere som en idiot, så får du la bilen stå hjemme, eller skaffe deg privat parkering.

Slikt som dette er rett og slett helt tragisk, og ettersom jeg bruker firmabil parkerer jeg ved siden av på pur faen :)

 

Hvor mye plass bilen hadde på siden:

 

post-128368-0-25592100-1504206860_thumb.jpg

 

Hvordan han parkerer:

 

post-128368-0-95862800-1504206873_thumb.jpg

 

Denne var også fin

post-128368-0-04838800-1504206882_thumb.jpg

 

Når det er sagt så er de jo på streken, og krysser ikke over på neste plass, men er jo åpenbart at de gjør dette med vilje.

Endret av Vertical^
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...