Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Har man automat og spesielt en myk og god DSG, kan man jo ligge "ræv til ræv", men kjører du manuell er det deilig med litt avstand. Deilig for meg og deilig for clutchen. Skal sies at jeg ikke gir 50-100 meter så klart, det høres jo helt absurd ut.

Havnet i heftig kø med en X1/9 som er uten servo og veldig tung på pedalene. Det blir til at du gir god avstand, så du kan rolig krype fremover i førstegiret og "jevne ut farten".

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med at man her snakker om dels stillestående kø, der man stopper, står stille og beveger seg 20 meter av gangen.

Har sett noen bygge seg opp en luke på 50-100 meter i slik trafikk, men hensikt å trille jevnt istedenfor å stoppe og starte.

 

Problemet med dette er naturligvis at hver bil som gjør dette vil effektivt øke lengden på køen med opptil 0,1 km...

Lenke til kommentar

Regner med at man her snakker om dels stillestående kø, der man stopper, står stille og beveger seg 20 meter av gangen.

Har sett noen bygge seg opp en luke på 50-100 meter i slik trafikk, men hensikt å trille jevnt istedenfor å stoppe og starte.

 

Problemet med dette er naturligvis at hver bil som gjør dette vil effektivt øke lengden på køen med opptil 0,1 km...

Forutsett at det er en "rykk-og-napp-fjott" (som f.eks. avo) mellom dem, vel og merke...

Endret av Inge Rognmo
Lenke til kommentar

Slutter aldri å bli forbauset over folk som klarer å skru på tåkelys foran og bak når det regner. Dette var Tiguan, så her må jo bryteren vris fra 'auto' til 'nærlys' og så draes to hakk ut. Tåkelys skal aldri brukes i regn, ihvertfall ikke bak, blender og gjør egentlig det motsatte...

 

Akkurat dette tror jeg aldri jeg har sett noen gjøre før. Er dette vanlig i området du bor i?  :hmm:

Lenke til kommentar

Undersjøisk tunnell som i det daglige har 80-sone. I dag var det vedlikehold og arbeid i tunnellen som medførte nedsatt hastighet til 50km/t igjennom hele tunnellen.

 

Hva får da folk til å tro at det er ok å suse avgårde i 70+ så lenge de har begynt på stigningen(dvs halveis)?

 

Eg legger merke til det hver gang. 50-sonen var ikke slutt før etter tunnellen, men allikevel, midt i tunnellen der hvor stigningen starter så kjører folk etter normal fart igjen...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Slutter aldri å bli forbauset over folk som klarer å skru på tåkelys foran og bak når det regner. Dette var Tiguan, så her må jo bryteren vris fra 'auto' til 'nærlys' og så draes to hakk ut. Tåkelys skal aldri brukes i regn, ihvertfall ikke bak, blender og gjør egentlig det motsatte...

 

Hvis det regner så mye at det det kan være vanskelig å se biler som ikke bremser og trafikken går fort nok tar jeg ofte å bruker tåkelyset bak. Nå er det jo grader av regn, men å si aldri tåkelys i regn blir feil synes jeg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Slutter aldri å bli forbauset over folk som klarer å skru på tåkelys foran og bak når det regner. Dette var Tiguan, så her må jo bryteren vris fra 'auto' til 'nærlys' og så draes to hakk ut. Tåkelys skal aldri brukes i regn, ihvertfall ikke bak, blender og gjør egentlig det motsatte...

Hvis det regner så mye at det det kan være vanskelig å se biler som ikke bremser og trafikken går fort nok tar jeg ofte å bruker tåkelyset bak. Nå er det jo grader av regn, men å si aldri tåkelys i regn blir feil synes jeg.

Er det lov? Endret av Minus
Lenke til kommentar

Er det lov?

 

Ingen anelse, men tar heller å får en bot enn en råkjører inn i bakenden.

 

Redigert: Det sagt så er jo funksjonen til tåkelys ikke å fjerne tåken men gjøre bilen mer synlig, så hvis loven sier at man bare kan bruke lyset i tåke har lov skriverne misforstått funksjonene til dette lyset. Tungt regn og snø kan ha like stor effekt på sikten som det tåke kan.

Endret av Civilix
Lenke til kommentar

Undersjøisk tunnell som i det daglige har 80-sone. I dag var det vedlikehold og arbeid i tunnellen som medførte nedsatt hastighet til 50km/t igjennom hele tunnellen.

 

Hva får da folk til å tro at det er ok å suse avgårde i 70+ så lenge de har begynt på stigningen(dvs halveis)?

 

Eg legger merke til det hver gang. 50-sonen var ikke slutt før etter tunnellen, men allikevel, midt i tunnellen der hvor stigningen starter så kjører folk etter normal fart igjen...

 

Er vel de samme som bruker argumentet "jeg så ingen som arbeidet akkurat der, derfor forholder jeg meg til gammel fartsgrense".

Lenke til kommentar

Slutter aldri å bli forbauset over folk som klarer å skru på tåkelys foran og bak når det regner. Dette var Tiguan, så her må jo bryteren vris fra 'auto' til 'nærlys' og så draes to hakk ut. Tåkelys skal aldri brukes i regn, ihvertfall ikke bak, blender og gjør egentlig det motsatte...

 

Kanskje noen var ute på sin første regnværstur med ny Tiguan og måtte nappe, vri og dra i alskens hendler for å finne vindusvisker-funksjonen? (Og ikke la merke til at tåkelysene ble slått på.)

 

Ikke alt folk gjør er med hensikt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Rygger meg ut av en trang parkeringsplass/utkjørsel. Jada, jeg VET jeg har vikeplikt for alt og alle, men hvorfor er det alltid noen som MÅ smette forbi rett bak i god fart? Hva med å vise litt hensyn og vente noen sekunder? Om ikke annet for å slippe alt styret hvis det faktisk skulle bli ei ripe/bulk på en eller flere biler?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Slutter aldri å bli forbauset over folk som klarer å skru på tåkelys foran og bak når det regner. Dette var Tiguan, så her må jo bryteren vris fra 'auto' til 'nærlys' og så draes to hakk ut. Tåkelys skal aldri brukes i regn, ihvertfall ikke bak, blender og gjør egentlig det motsatte...

 

Kanskje noen var ute på sin første regnværstur med ny Tiguan og måtte nappe, vri og dra i alskens hendler for å finne vindusvisker-funksjonen? (Og ikke la merke til at tåkelysene ble slått på.)

 

Ikke alt folk gjør er med hensikt.

 

Hehe, møtte en i går kveld.

 

Skrudde av langlysa mine flere hundre meter før vi møttes, og med ca. 100 meter igjen blinka han med sine.

Da vi hadde passert hverandre skrudde han på venstre blinklys, deretter høyre, før langlysa kom på igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...