Gå til innhold

Scene i kill Bill

Gouldfan

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 minutes ago, Gouldfan said:

Jeg har også glemt ting, men jeg glemmer ikke scenen i Kill Bill 2 og husker hvor irritert jeg var når bluray ikke hadde med dette..

Jeg kan dessverre ikke gi meg på dette, for jeg husker det så godt.

Men helt ærlig: I et hypotetisk scenario hvor du finner filmen og det viser seg å være et falsk minne, tror du du ville hatt viljen til å komme tilbake å innrømme det? 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Dragonlove skrev (1 time siden):

Alle mine kamerater hadde pc på slutten av 90 tallet og vi spilte også Half life mot hverandre, min første bærbare fikk jeg i 2005 en Dell Inspiron 9300 som kostet vel rundt 20-30k 

Internett fikk vi vel rundt 97 vil jeg tro.

Før vi hadde pc hadde vi C64 og Amiga 

Lurer egentlig på hvor du har bodd?

Familien min bodde i indre Østfold, ikke noe internet der,( jo veldig lavt signal?), jeg har prøvd Half life jeg også hos venner, men familien min hadde ikke råd til data til spilling, du og kameratene dine hadde sikkert bedre råd? Jeg måtte jobbe hardt på sommerjobb osv for å få råd til noe, og da var moped og PlayStation prioritert..

Endret av Gouldfan
Skrevet (endret)
Atib Azzad skrev (11 minutter siden):

Men helt ærlig: I et hypotetisk scenario hvor du finner filmen og det viser seg å være et falsk minne, tror du du ville hatt viljen til å komme tilbake å innrømme det? 

Jeg vet jo hva jeg har eid og sett? Jeg vet ikke akkurat hvordan coveret ser ut, men om det ikke er Final Cut og Kill Bill 2 og showtime osv og Starmax. Så finner jeg den til slutt.

Jeg vet jo ikke om jeg finner den da… men jeg håper det.

Endret av Gouldfan
Skrevet
Atib Azzad skrev (6 minutter siden):

Tja, kanskje du er helt unik, men for alle andre fremstår falske minner like overbevisende som reelle minner.

Det er mange filmer jeg ikke husker, ting som er er uinteressant eller popcorn greier, ting som kun blir sett en gang. Kill Bill filmene er ikke blant de. Men igjen jeg aksepterer at du mener det du gjør.

Vi diskuterer en gammel film på dvd, ikke politikk eller innvandring…

Skrevet
Atib Azzad skrev (11 minutter siden):

Hvorfor føler du at du må fortelle meg dette?

Fordi du, og andre (som ikke engang er intressert i film) kverulerer meg for moro skyld, fordi dere er såååå sikre på at dere har rett.

Det er to sider her, jeg som har sett gamle versjoner av filmer når de var nye eller på vhs og dvd.

pluss alle andre, minus de som er enige med meg.

Jeg har sagt at jeg respekterer at dere mener det dere mener, men jeg får ikke aksept for at jeg muligens har rett, eller at jeg får lov å tro jeg har rett.

Skrevet
Just now, Gouldfan said:

Fordi du, og andre (som ikke engang er intressert i film) kverulerer meg for moro skyld, fordi dere er såååå sikre på at dere har rett.

Det er to sider her, jeg som har sett gamle versjoner av filmer når de var nye eller på vhs og dvd.

pluss alle andre, minus de som er enige med meg.

Jeg har sagt at jeg respekterer at dere mener det dere mener, men jeg får ikke aksept for at jeg muligens har rett, eller at jeg får lov å tro jeg har rett.

Det er dette jeg mener med at du havner ut i det absurde om du blir utfordret, det minner om en beskyttelsesmekanisme, kanskje synes du tanken om å ha feil er så ubehagelig at du tyr til å trekke inn alt mulig annet som en defleksjon, jeg tviler ikke på at det er ganske effektivt.
Det er ikke meningen å analysere deg på denne måten som en hersketeknikk, men nå gjør du akkurat det jeg snakket om tidligere, selvsagt diskuterer vi en film (ikke spesielt gammel riktignok) og ikke innvandring eller politikk, at du føler på et behov for å informere meg om dette, antyder enten at du har skrekkelig lave tanker om de du diskuterer med, eller med vilje trekker inn alt mulig annet som defleksjon.

Jeg er ikke sikker på at jeg har rett, jeg sier bare at bevisene ikke synes å være på din side, mens fraværet av bevis synes å tilsi at du tar feil, jeg har flere ganger understreket at du i teorien kan ha rett, men bevismangelen og occams razor gjør det mer sannsynlig at du tar feil.

• Liker 3
Skrevet
3 minutes ago, Gouldfan said:

Forskjellen er at vi er ganske sikre på at vi har rett fordi det ikke finnes det fnugg av dokumentasjon som underbygger påstanden du kommer med. Det er høyst unsannsynlig at dersom en såpass kontroversiell scene, i en såpass stor kultfilm, av en såpass omtalt regissør  hadde funnet veien til utgivelse at ingen i hele verden hadde fått det med seg. 

Dvs... ingen bortsett fra deg. 

Eller, det mer sannsynlige alternativet; du husker feil og nekter å innrømme at det engang er en mulighet. Samme som den dvergen du også "huska", ikke sant? 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Denne tråden er helt fantastisk! At dere nå har klart 10 sider med diskusjon rundt dette, er egentlig helt sinnsykt! Den som fremmer en påstand må bevise den, det er ikke opp til alle andre å motbevise påstanden!! Frem til det er bevist så er påstanden falsk!

Dette er jo helt Hamse Ali saken...

Endret av RookieNO
  • Liker 1
Skrevet
Gouldfan skrev (47 minutter siden):

og husker hvor irritert jeg var når bluray ikke hadde med dette..

Det er litt av en fetish du har...

Skrevet
3 hours ago, tommyb said:

@Gouldfan 

Det er mulig du har fått mikset inn minner fra Kill Buljo. I den filmen er det eksessiv vannlating. 

Skal sjekke Kill Buljo I morgen for å bare se hva det dreier seg om :whistle:

Skrevet
Gouldfan skrev (4 timer siden):

Jeg vet jo hva jeg har eid og sett? Jeg vet ikke akkurat hvordan coveret ser ut, men om det ikke er Final Cut og Kill Bill 2 og showtime osv og Starmax. Så finner jeg den til slutt.

Jeg vet jo ikke om jeg finner den da… men jeg håper det.

Skal se gjennom i neste uke og motbevise denne fikseringen din.

Screenshot_2026-09-10-15-29-43-87_a6a855e3920e1b61ee92a1da3bd5d159.jpg.bc9b4e9b99f6cb4cc2d8606300940845.jpg

• Liker 1
Skrevet
Atib Azzad skrev (7 timer siden):

Vi er nok der at uansett hvilken versjon som dukker opp uten dette innholdet så vil det bare være feil edition.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Gouldfan skrev (14 timer siden):

Jeg vet jo hva jeg har eid og sett?

Du gjør jo beviselig faktisk ikke det, hvorfor vil du ikke innrømme at du så en dverg som aldri har eksistert? 

Gouldfan skrev (13 timer siden):

Hvem er du som kan sitte på dine høye pidestall å fortelle andre om de er interessert i film eller ikke? Også, dette er ikke kverulering det er du som driver med kverulering, skjønner du ikke det da, å kverulere er å si imot uten gode argumenter, og du har ingen, det hindrer deg ikke, du utvikler deg i den retning at enhver beskyldning egentlig er en anerkjennelse.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet

Jeg har filmene, men trenger ikke sjekke. Dette ville jeg nemlig husket. Det kan jeg garantere.

Det at jeg ikke husker beviser ingen ting, men at hele internett har glemt det... umulig.

Falske minner er normalt. Alle har det, ofte uten å vite det.

• Innsiktsfullt 1
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...