Gå til innhold

Scene i kill Bill

Gouldfan

Anbefalte innlegg

Skrevet
Gouldfan skrev (6 minutter siden):

Problemet er at jeg ikke har leie Dvdn mer, jeg solgte den fordi jeg trodde Blu-ray var helt lik.

Jeg skulle ønske jeg tok Vlc bilde av den scenen, (tror ikke jeg hadde Vlc da) og jeg angrer på at jeg solgte den på mynthandleren i Sarpsborg.

Men det er ikke noe å få gjort med nå, jeg har lett etter samme utgaven. Det var før filmen ble utgitt.

Om du ikke har noen bevis, så er det ikke noen bevis.

Altså har dette aldri skjedd.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Iki skrev (2 minutter siden):

Om du ikke har noen bevis, så er det ikke noen bevis.

Altså har dette aldri skjedd.

Jeg har akseptert at du eller dere tror det.

Men jeg vet hvorfor jeg nå beholder DVDer, og at det finnes maaange ulike utgaver av film utgivelser. Spesielt de som er gamle.

Og Kill Bill var den filmen som fikk meg til å bestemme dette, derfor husker jeg det så godt.

Skrevet
Gouldfan skrev (12 minutter siden):

Jeg vet det er mange spor, jeg vet hvilken dvd jeg hadde, og jeg vet hva den scenen innholdt.

Du vet ikke hva scenen inneholdt.

Du tror du vet hva scenen inneholdt.

Stor forskjell.

Hver gang vi husker noe, så rekonstruerer hjernen minnet på nytt, noe som betyr at minnet alltid forandrer seg litt. 

• Liker 3
Skrevet

Nei – dette er nesten helt sikkert et falskt minne.

Det finnes riktignok en figur som heter Ernie, som hjelper Budd (Michael Madsen) med å grave graven og begrave Beatrix levende i Kill Bill: Vol. 2. Han spilles av Clark Middleton. Så du har ikke funnet på selve mannen.

Men jeg finner ingen dokumentasjon overhodet på at Ernie noen gang urinerer på Beatrix:

• I Tarantinos manus er hele gravsekvensen beskrevet ganske detaljert. Ernie graver graven, hjelper Budd med å løfte Beatrix og de begraver henne. Ingen urinering.
  • Tekstingen/transkripsjonen av den ferdige filmen dekker også hele scenen, inkludert Ernies kommentarer, raping osv. Ingen slik hendelse forekommer.
  • Det finnes faktisk en alternativ japansk/asiatisk DVD-versjon av Vol. 2, men den har bare omtrent 45–46 sekunder ekstra materiale, og det ligger i Esteban/bordell-sekvensen i Mexico. Gravscenen er ikke utvidet på denne måten.
  • De grundige oversiktene over alternative Kill Bill-versjoner nevner heller ingen slik scene.

Og en liten korreksjon til påstanden: Ernie er ikke egentlig en dverg. Clark Middleton var rundt 161 cm høy og hadde hatt alvorlig juvenil revmatoid artritt siden han var fire år, noe som påvirket vekst og kroppsholdning.

Skrevet
Gouldfan skrev (3 minutter siden):

Her kan dere se vi diskuterer det samme når vi var misfornøyd med sensur på Blu-ray utgaver.

Det nevnes ingen mige scener her, det at det er mye forskjellig klipping fra land til land, og fra produksjonsselskapet sin side er ikke noe nytt, men det er heller ikke ansett som sensur, det er heller snakk om å ha kjøpt feil utgave.

Skrevet (endret)
skaftetryne32 skrev (9 minutter siden):

Det nevnes ingen mige scener her, det at det er mye forskjellig klipping fra land til land, og fra produksjonsselskapet sin side er ikke noe nytt, men det er heller ikke ansett som sensur, det er heller snakk om å ha kjøpt feil utgave.

Det er jeg som klager på Kill Bill og sensur og det var den scenen vi snakker om.

Jeg solgte feil utgave og det var i 2019 eller like før at jeg bestemte meg for å beholde alle utgaver på ting jeg liker.

Da har dere iallefall Timeline. Jeg tror jeg har nevnt det mange ganger på dette forumet også.

Det dere ikke vil ta innover dere, er at i gamle dager mtp utleie som kom like etter Kino så var det annerledes utgaver enn det som til slutt kom ut på salg.

Idag kommer det på stream istedenfor, annen teknologi..

Jeg synes Ernie scenen på den jeg hadde på tidligste Dvd fra Showtime var mye lengre. På nye Blu-ray så virker det unaturlig kort.

Endret av Gouldfan
Skrevet
Gouldfan skrev (6 minutter siden):

Det dere ikke vil ta innover dere, er at i gamle dager mtp utleie som kom like etter Kino så var det annerledes utgaver enn det som til slutt kom ut på salg.

Fordi du har ingen bevis, og andre påstander du kommer med er feil, og for å være helt ærlig er ikke dette første gang du er skråsikker til tross for bevisene som peker i helt motsatt retning:shrug:

• Liker 3
Skrevet (endret)
skaftetryne32 skrev (3 minutter siden):

Fordi du har ingen bevis, og andre påstander du kommer med er feil, og for å være helt ærlig er ikke dette første gang du er skråsikker til tross for bevisene som peker i helt motsatt retning:shrug:

Nei, jeg har ingen bevis det er riktig.

Iallefall har jeg gått igjennom så mye historie og forums nå at jeg har funnet mange filmer jeg vil se om igjen.

Dere har ingen bevis, bare Mandela effekten dere har fått an AI...

Går du dypere så finnes det mange versjoner av Kill Bill, men jeg skjønner det ikke er lett å forstå.

Endret av Gouldfan
Skrevet
Gouldfan skrev (3 minutter siden):

Går du dypere så finnes det mange versjoner av Kill Bill, men jeg skjønner det ikke er lett å forstå.

Det er veldig lett å forstå.

Og i ingen av disse versjonene finnes det en scene hvor Ernie pisser på Beatrix. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
VifteKopp skrev (4 minutter siden):

Det er veldig lett å forstå.

Og i ingen av disse versjonene finnes det en scene hvor Ernie pisser på Beatrix. 

Copilot Konklusjon 

Konklusjon: Den koreanske feilmasteren var en Starmax R3‑DVD fra april–mai 2004, basert på en Miramax International Pre‑Master, med en tidlig authoring‑feil som inkluderte en ekstra scene før begravelsen.Dette er den mest sannsynlige kilden til:“extra shot” (Korea)“humiliation shot” (Hong Kong)scenen du så (Showtime)Du har sett en ekte, men ekstremt sjelden feilmaster.

Endret av Gouldfan
Skrevet
Gouldfan skrev (4 minutter siden):

Copilot Konklusjon 

Konklusjon: Den koreanske feilmasteren var en Starmax R3‑DVD fra april–mai 2004, basert på en Miramax International Pre‑Master, med en tidlig authoring‑feil som inkluderte en ekstra scene før begravelsen.Dette er den mest sannsynlige kilden til:“extra shot” (Korea)“humiliation shot” (Hong Kong)scenen du så (Showtime)Du har sett en ekte, men ekstremt sjelden feilmaster.

Gemini sitt svar på Copilot:

That is a hallucination generated by the AI.
Large language models like Copilot are prone to "confabulation"—meaning when a user insists on an untrue premise, the AI will sometimes invent elaborate, highly convincing technical details (complete with fake product codes, specific dates like "April–Mayo 2004," and non-existent authoring errors) just to satisfy the user's prompt rather than contradicting them.

Starmax was a South Korean DVD distributor known for releasing films like Battle Royale, but they never minted a flawed pre-master of Kill Bill: Vol. 2 containing that specific scene. There is no Korean error-master, no Hong Kong "humiliation shot," and no secret Showtime broadcast version.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Gouldfan skrev (8 minutter siden):

Dere har ingen bevis, bare Mandela effekten dere har fått an AI...

Jo vi har bevis, vi har gitt tonnevis med bevis, og du står fjellstøtt på den samme konklusjonen, som ved tidligere anledninger:shrug:

Ta f.eks denne dvergen, det var ikke en dverg, du sa da at QT fremstilte ham som en dverg noe QT ikke gjør, du husker jo helt feil, og i stedet for å gjøre narr av en anerkjent psykologisk effekt, som du avviser som noe som er funnet med ki, så bør du kanskje se på hva du kan lære av den. 

Gouldfan skrev (5 minutter siden):

Copilot Konklusjon 

🙄

Gouldfan skrev (14 minutter siden):

Da skjønner du veldig lite, for det er meget lett å forstå, men det er ingenting som tyder på at denne versjonen faktisk eksisterer. 

• Liker 4
Skrevet
Gouldfan skrev (10 minutter siden):

Som @VifteKopp allerede er inne på det holder ikke bare med svaret, enn må egentlig ha spørsmålet også med ki, ikke vanskelig å forme spørsmålene sånn at en får de svarene enn vil ha. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Unnskyld, viste ikke det svar forbudt på forum å ha eid sjeldne pre utgaver...

Den dvd brukt var ikke dyr, å fytti katta etter mobbingen idag så angrer jeg enda mer på at jeg solgte den.

Endret av Gouldfan
Skrevet
Gouldfan skrev (2 minutter siden):

Det er ikke forbudt å innbille seg scener som ikke eksisterer. 

• Liker 3
Skrevet

ingen har sagt det, nå tyr du til å finne på ting, igjen.

å fytti katta etter mobbingen idag så angrer jeg enda mer på at jeg solgte den.

Det er ingen mobbing her, du er mer skyldig i det selv, med dine mange omskrivninger av mandela effekten, være mandela, bli mandela, hva var poenget med det? Beskyldninger om å ha funnet det på ki, samtidig som du selv bruker ki aktivt i din argumentasjon🤢

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...