Gå til innhold

"Aliens"-Disclosure 2026

Er "aliens" virkelig?  

42 stemmer

1. 1. Er "aliens" virkelig?

• Ja
      26
    • Nei
      16

Anbefalte innlegg

Skrevet
PÃ¥inter skrev (11 minutter siden):

Det lukter stråmenn av det sitatet der.

Du kan slutte å trolle.

Om du ikke har noe nyttig å komme med men kun skal fortsette å forsvare trådstarteren uten å sette det inn i diskusjonen så trenger du ikke fortsette.

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Iki skrev (9 minutter siden):

Du kan slutte å trolle.

Om du ikke har noe nyttig å komme med men kun skal fortsette å forsvare trådstarteren uten å sette det inn i diskusjonen så trenger du ikke fortsette.

Du påstår at trådstarter kaller andre for idioter👇🏼

Iki skrev (27 minutter siden):

Har du vurdert å debattere istedenfor å påstå at alle som ikke har din mening er idioter?

Jeg mente det var en stråmann da jeg ikke har sett innlegg der trådstarter kaller noen idioter. 
Prøv å diskuter uten bruk av stråmenn eller andre feilpåstander så kan klimaet i tråden bli bedre for alle. Nå er det vel like ikke lenge før denne tråden stenges🤷.

• Liker 2
Skrevet
Iki skrev (14 minutter siden):

...forsvare trådstarteren..

Hva er forbrytelsen? At jeg ikke beviser mine ideer for deg?

Jeg ser det som bortkastet tid. Denne diskusjonen er ikke for alle. Mange vil aldri endre sitt syn og en pressekonferanse fra Trump og nye bevis vil ikke endre det. Ei heller utvikling i kvantefysikk og annen vitenskap. Disse vil aldri få det med seg uansett og det er helt greit fra mitt perspektiv.

Men noen av oss følger med på utviklingen og leser ganske mye om dette og vi bør ha mulighet til å diskutere fritt oss i mellom. 

Hva med at vi noterer oss at du og noen andre er 100 % uenig i alt, og så kan de som har lyst dykke videre ned i teorier som ikke er bevist gjøre det? 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Det er noen her, som ikke klarer å skjelne, mellom en faktapåstand og en hypotese.

Synes trådstarter, har en behagelig og grei framferd her jeg.

Takk for en kul tråd, @Orake1et

Endret av Karltorbj
  • Liker 4
Skrevet
skaftetryne32 skrev (2 timer siden):

Jeg føler det sakte men sikkert nærmer seg den nye normen på dette forumet, på tide å finne et sted som blir aktivt moderert tror jeg.

Hvis man bare lar seg skyve fra skanse til skanse så eroderes de gode plattformene etter tur. Jeg tror det er bedre å snu det.

• Liker 2
Skrevet
Orake1et skrev (19 minutter siden):

Jeg ser det som bortkastet tid. Denne diskusjonen er ikke for alle. Mange vil aldri endre sitt syn og en pressekonferanse fra Trump og nye bevis vil ikke endre det. Ei heller utvikling i kvantefysikk og annen vitenskap. Disse vil aldri få det med seg uansett og det er helt greit fra mitt perspektiv.

Men noen av oss følger med på utviklingen og leser ganske mye om dette og vi bør ha mulighet til å diskutere fritt oss i mellom. 

Hva med at vi noterer oss at du og noen andre er 100 % uenig i alt, og så kan de som har lyst dykke videre ned i teorier som ikke er bevist gjøre det? 

Den største forbrytelsen er at du ikke poster noen form for bevis, kilder eller lignende. To timer lange YouTube-videoer teller ikke. Du kan ikke regne med at dine motdebattanter setter seg ned og ser på en to timer lang podcast, for så å lage et velartikulert innlegg som du uansett ikke kommer til å svare på dersom det påpekes feil.

Selv følger jeg ganske mye med på kvantefysikk og vitenskap generelt. Jeg leser også mye, men jeg diskuterer ikke en to timer lang podcast med deg. Du må nesten poste noen kilder, vitenskapelige artikler, forskningsartikler eller noe som helst med substans. Så kan vi diskutere derfra.

Som vi alle vet, spres det også mye falsk informasjon på YouTube og i media i USA i disse dager.

• Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Karltorbj skrev (18 minutter siden):

Det er noen her, som ikke klarer å skjelne, mellom en faktapåstand og en hypotese.

Helt enig, spesielt angående trådstarter.

• Liker 2
Skrevet
Simen1 skrev (13 minutter siden):

Hvis man bare lar seg skyve fra skanse til skanse så eroderes de gode plattformene etter tur. Jeg tror det er bedre å snu det.

Ikke uenig, men det må komme fra høyeste hold, og jeg tror ikke det gjør det, de velger å ignorere det som skjer, da er det ikke stort vi kan gjøre. Det er moderatorene som må ta tilbake dette forumet.

Skrevet
Karltorbj skrev (46 minutter siden):

Kanskje trådstarter skal formulere seg bedre når  han slenger ut  påstander? Være litt mer ydmyk. Skrive JEG tror ditt,JEG tror datt. Ikke slenge ut påstander / youtube klipp som om det var sannhet. Det er formuleringene jeg sliter med. Hvis man skal diskutere hypotetiske ting, da burde det bli tydeligere.

• Liker 6
Skrevet

Noen har et poeng med kategorien. Kanskje lage en kategori på forumet hvor det er lov å synse litt uten at det skal bli den samme meta-diskusjonen som det alltid blir når det er noe litt "unormalt" som diskuteres

• Liker 1
Skrevet

Ja det kan fort bli dårlig stemning når man leser ting man ikke forstår eller ser på som fri fantasi, ville det ikke være en hyggeligere tone hvis alle ønsket å følge disse rådene?, som man kan glemme innimellom.

Å være uenig uten å ødelegge debatten

• Noen ytringer kan ha negative konsekvenser, selv om de er lovlige. Derfor er det mange fordeler med et godt debattklima. 
  • Det er en fordel å ha greie på det det som blir diskutert. Sett deg inn i saken først. God oversikt over fakta og bakgrunn for saken gjør det enklere både å danne seg en egen mening og argumentere for den
  • La andre si hva de mener, selv om du er uenig med dem
  • Hold deg til temaet
  • Ikke gå til personangrep på dem du diskuterer med. Negative beskrivelser om utseende eller andre kjennetegn og trusler er eksempler på personangrep
  • Prøv å forstå hvorfor meningsmotstanderne mener noe annet enn deg. Spør hvorfor! Dersom ingen interesserer seg for hvorfor de andre mener det de gjør blir det heller ingen debatt
  • Forklar meningene dine, ikke bare gjenta dem. Hvorfor mener du det du mener?
  • Svar på saklig kritikk
  • Du må ikke vinne hver eneste diskusjon. Det er lov å være uenig
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet

Om du blar tilbake i sitatrekka vår så ser du at svaret ditt ikke gir mening. 

Jeg skriver at "De fleste mutasjoner er vel mislykkede", du svarer

Maabren skrev (På 22.2.2026 den 16.11):

Bare di som dør ut...

Jeg svarer "Gjør ikke de fleste mutasjoner det?" og du svarer nå:

Maabren skrev (14 minutter siden):

Bare di som er mislykka...

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Orake1et skrev (1 time siden):

Første innlegg "Formodentlig på grunn av "programmeringen" vi har blitt utsatt for i tiår om at slikt bare er tull"

Litt senere, uten noe bevis: "Og så har vi pyramidene som var uforståelige før de fant ut at den største delen av konstruksjonen er under bakken og at den er enda mer umulig enn det som er over bakken. Den oppdagelsen inngår i dette og bør være nok til å overbevise selv den største skeptiker."

Enda litt senere: "Det er det som gjør de neste månedene morsomme. Mye informasjon, som enkelte av oss allerede har absorbert, skal nå slike som deg og det kommer til å bli god underholding. "

Så: "Det er viktig å være varsom med å tro at du vet hva som er relevant. For å kalle en spade for en spade: Det vet du ikke. Du tenker i konvensjonelle baner og tror at vi vet veldig mye. Det gjør vi ikke. Vi forstår knapt noen ting av hva som er rundt oss. "

Du snakker konstant ned motdebattanter. Skal ha dem til å være dummere enn deg. Onprogrammerte. Folk som ikke forstår hva dem snakker om.

Likevel nekter du å begrunne påstandene dine. Du slenger bare ut påstand etter påstand. Ingen beviser. Ingen troverdige kilder.

Det er forbrytelsen.

• Liker 8
Skrevet
Iki skrev (21 minutter siden):

Første innlegg "Formodentlig på grunn av "programmeringen" vi har blitt utsatt for i tiår om at slikt bare er tull"

Det er forbrytelsen.

Ditt første innlegg, (som for øvrig er et av de mest populære i tråden) kan vel sies å ha den samme «forbrytelsen», for er man er programmert til å kalle noe en konspirasjonsteori, hvis man ikke kan bevise noe utifra vitenskapen (foreløpig)?. 

Iki skrev (På 20.2.2026 den 12.57):

Burde legge til et svaralternativ som "ja, et sted ute i universet, men de har ikke besøkt jorden"

For det paranoide konspirasjonsteori tullet er ikke det de fleste ønsker å svare "ja" på.

Hvor er beviset for at det trådstarter tar opp er en konspirasjonsteori?

Skrevet
Iki skrev (5 minutter siden):

Beviset er følgende:

https://snl.no/konspirasjonsteori

Alle innlegg fra trådstarter her går under dette begrepet.

Sitat fra lenken din.

»Konspirasjonsteori er en forklaringsmodell som går ut på at ting som er galt i verden skyldes at mektige grupper i hemmelighet sammensverger seg for å fremme sin egen, skjulte agenda.»

Har trådstarter hevdet dette?

Skrevet
PÃ¥inter skrev (3 minutter siden):

Sitat fra lenken din.

»Konspirasjonsteori er en forklaringsmodell som går ut på at ting som er galt i verden skyldes at mektige grupper i hemmelighet sammensverger seg for å fremme sin egen, skjulte agenda.»

Har trådstarter hevdet dette?

Ja.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
2 hours ago, Simen1 said:

Det kan man godt si, men de fleste gidder ikke i lengden. Derfor blir det sjelden et spesielt representativt utvalg av befolkningen i nettdiskusjoner. Folk gir opp og da blir det bare de som vil ha det slik som blir igjen.

Enshittification har blitt et populært ord og slike tråder som denne representerer vel det begrepet godt for forum som dette.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...