Boing_80 Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden (endret) – Jeg kan ikke betale en bot for noe jeg ikke har gjort, det kan jeg ikke. Det enkleste hadde vært å betale og bli ferdig med det, men det kan jeg ikke, sa Saudland fra vitnebenken i Romerike og Glåmdal tingrett mandag. https://www.nettavisen.no/nyheter/frp-saudeland-i-retten-nekter-for-narkokinnforsel/s/5-95-2619494 Yeah right...hvorfor ikke bare innrømme at du røkte hasj? Frp og ansvar = fraskrivelse og skylde på alle andre enn seg selv. Endret 18 timer siden av Boing_80 3
fredrik2 Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden (endret) 19 minutes ago, Boing_80 said: – Jeg kan ikke betale en bot for noe jeg ikke har gjort, det kan jeg ikke. Det enkleste hadde vært å betale og bli ferdig med det, men det kan jeg ikke, sa Saudland fra vitnebenken i Romerike og Glåmdal tingrett mandag. https://www.nettavisen.no/nyheter/frp-saudeland-i-retten-nekter-for-narkokinnforsel/s/5-95-2619494 Yeah right...hvorfor ikke bare innrømme at du røkte hasj? Frp og ansvar = fraskrivelse og skylde på alle andre enn seg selv. Tacka vet jag AP der gör de aldrig fel och hvis de gör det så erkänner de på en gang! Eller kanske ikke når jag tänker efter Kjerkol, Tadjik, osv, osv, osv. var vel noen i ett annat parti som stal briller, en annan med en man med en typ inside handel, osv, osv, osv Endret 18 timer siden av fredrik2
wampster Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden (endret) Hvis du skal legge listen der, hvilket parti/hvilke partier mener du ikke har ansvarsfraskrivelse om en person som gjør noe dumt og lyver om det er nok? Du hadde Tadjik i AP Moxnes i Rødt Lysbakken i SV Ropstad i KrF Borch i SP Kjerkol i AP Utallige som jukset med reisegodtgjørelse/pendlerbolig/med mer osv osv osv Listen kan så å si være uendelig Har du lyst til å snakke om denne hendelsen gjør for all del det Men ikke vær så banal at det skal gjelde et helt parti. Det blir bare for dumt edit: Alle de nevnte prøvde å fraskrive seg/bortforklare seg/si at det ikke var slik til å begynne med Endret 18 timer siden av wampster 4 2
Mr.M Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden Boing_80 skrev (32 minutter siden): – Jeg kan ikke betale en bot for noe jeg ikke har gjort, det kan jeg ikke. Det enkleste hadde vært å betale og bli ferdig med det, men det kan jeg ikke, sa Saudland fra vitnebenken i Romerike og Glåmdal tingrett mandag. https://www.nettavisen.no/nyheter/frp-saudeland-i-retten-nekter-for-narkokinnforsel/s/5-95-2619494 Yeah right...hvorfor ikke bare innrømme at du røkte hasj? jeg synes han egentlig har en plausibel forklaring på både stoffet og spriten. (tatt med feil mappe fra båten og spriten var både hans og kompisen sin) men han kan selvsagt være flink å lage historier, noe aktor åpenbart mener.
MrL Skrevet 17 timer siden Skrevet 17 timer siden .. og i fjor ble AP politiker siktet for overgrep: https://www.h-avis.no/tidligere-ap-politiker-tiltalt-for-overgrep/s/5-62-1715306 Hvis du skal ha en sak å bruke til hat propagandaen du prøver å bygge mot FRP så finn i det minste en sak verdt å diskutere. 2 4
Folkflesk Skrevet 17 timer siden Skrevet 17 timer siden (endret) Boing_80 skrev (53 minutter siden): – Jeg kan ikke betale en bot for noe jeg ikke har gjort, det kan jeg ikke. Det enkleste hadde vært å betale og bli ferdig med det, men det kan jeg ikke, sa Saudland fra vitnebenken i Romerike og Glåmdal tingrett mandag. https://www.nettavisen.no/nyheter/frp-saudeland-i-retten-nekter-for-narkokinnforsel/s/5-95-2619494 Yeah right...hvorfor ikke bare innrømme at du røkte hasj? Det er mulig at han var inspirert av responsen til en partifelle for en god del år siden: "På torsdag må Keshvari møte i retten tiltalt for besittelse av 0,9 gram hasj fordi han nekter vedta politiets forelegg på 2000 kroner. Den tidligere byrådssekretæren, som verken er bøtelagt eller straffedømt tidligere, er rystet over politiets oppførsel og vil forfølge saken videre, uansett om retten tror på han eller ordensmakta. - Trakasseringen startet da politimannen oppdaget at jeg var ansatt i Frp" Endret 17 timer siden av Folkflesk 3
Boing_80 Skrevet 7 timer siden Forfatter Skrevet 7 timer siden Mr.M skrev (10 timer siden): jeg synes han egentlig har en plausibel forklaring på både stoffet og spriten. (tatt med feil mappe fra båten og spriten var både hans og kompisen sin) men han kan selvsagt være flink å lage historier, noe aktor åpenbart mener. Skal jeg legge godviljen til så er det klart at det kan ha skjedd en rekke misforståelser slik at han snakker sant. På den andre siden kan han få kjenne litt på hvordan det er å være innvandrer og stadig bli mistenkt for det ene og det andre. For en tid tilbake var det en politiker som parkerte på handikap parkering. Fra hvilket parti kom vedkommende? Du får tommel opp om du svarer rett 😀 1
Snikpellik Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Merkelig at det ikke skal gå an å diskutere en enkeltsak uten at tråden umiddelbart fylles av whataboutisme om andre saker og beskyldninger om "hatpropaganda" mot Frp. Absurd. Til saken; en ganske så oppsiktsvekkende og uvanlig sak for norske forhold med en tidligere stortingspolitiker i retten for noe sånt. Synes forklaringen til politikeren i utgangspunktet kan virke ganske troverdig, egentlig. Det må være en forferdelig situasjon å stå i dersom det han sier stemmer. De to mappene skal ha vært "forholdsvis like i utseendet". Hvor like de to mappene er, er nok nøkkelen. Skal jo litt til å forveksle en mappe med så viktig innhold med en annen dersom de ikke er helt like. 3
fredrik2 Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden 5 hours ago, Snikpellik said: Merkelig at det ikke skal gå an å diskutere en enkeltsak uten at tråden umiddelbart fylles av whataboutisme om andre saker og beskyldninger om "hatpropaganda" mot Frp. Absurd. Tror nog huvud problemet med just det var att trådstartaren skrev följande på slutet i førsta inlägget "Frp og ansvar = fraskrivelse og skylde på alle andre enn seg selv." Hvis man vill diskutera saken och ikke Frp så tror jag det er en veldig bra ide att ikke avsluta inlägget på det sättet.
rozon Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) 16 hours ago, Boing_80 said: – Jeg kan ikke betale en bot for noe jeg ikke har gjort, det kan jeg ikke. Det enkleste hadde vært å betale og bli ferdig med det, men det kan jeg ikke, sa Saudland fra vitnebenken i Romerike og Glåmdal tingrett mandag. https://www.nettavisen.no/nyheter/frp-saudeland-i-retten-nekter-for-narkokinnforsel/s/5-95-2619494 Yeah right...hvorfor ikke bare innrømme at du røkte hasj? Frp og ansvar = fraskrivelse og skylde på alle andre enn seg selv. Han innrømmer jo at han røykte hasj. Det betyr ikke at han automatisk er skyldig i det han er tiltalt for. Jeg skjønner ikke hvordan du tenker dette er fraskrivelse av noe? Det er jo prinsippielt viktig at man ikke godtar forelegg der man mener man ikke har skyld. Lovbruddet som er skjedd, altså forsøke å ta MDMA over grensen, har jo blitt utført. Det er fortsatt en mulighet at dette er skjedd uten forsett eller grov uaktsomhet, og da kan man egentlig gå fri - skyldkravet er forsett eller grov uaksomhet. Det blir opp til retten å avgjøre om to relativt like toalettmapper kan forveksles, og hvorvidt dette er grov uaktsomhet. Og for å drepe den siste setningen: Han fraskriver seg ikke ansvaret eller handlingen. Han påpeker derimot at han ikke er enig i skyldspørsmålet - der kravet er forsett eller grov uaktsomhet. Alle har krav på en fair rettslig behandling. Enten man er Frp eller Ap. 5 hours ago, Boing_80 said: Skal jeg legge godviljen til så er det klart at det kan ha skjedd en rekke misforståelser slik at han snakker sant. På den andre siden kan han få kjenne litt på hvordan det er å være innvandrer og stadig bli mistenkt for det ene og det andre. Herregud menneske. Er du klar over hva du sier?!? Er det greit at en person blir anholdt og siktet for noe for å få kjenne litt på hvordan det er å være innvandrer? I hvilken verden er det greit? Innvandrere er overrepresentert i statestikk over kriminalitet. Hvis det skal løses så er det enkelt: innvandrere må begå mindre kriminalitet. I stedet får vi løsninger som: innvandrere må ikke føres i statestikken. Da får opinionen løsningen som er enklere: send ut alle innvandrere. Endret 1 time siden av rozon 1 3
Tussi Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Det absurde i denne saken er egentlig at man skal få det på rullebladet når man besitter mindre enn 1gram hasj!
rozon Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 2 minutes ago, Tussi said: Det absurde i denne saken er egentlig at man skal få det på rullebladet når man besitter mindre enn 1gram hasj! Men i denne saken gjelder det nesten ett gram MDMA - eller Molly, Dansesko, Emma, Extacy, osv... 1
Tussi Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden rozon skrev (1 minutt siden): Men i denne saken gjelder det nesten ett gram MDMA - eller Molly, Dansesko, Emma, Extacy, osv... Ok. Jeg fikk ikke med meg det, det er noe helt annet
Skurupu Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 16 hours ago, MrL said: .. og i fjor ble AP politiker siktet for overgrep: https://www.h-avis.no/tidligere-ap-politiker-tiltalt-for-overgrep/s/5-62-1715306 Hvis du skal ha en sak å bruke til hat propagandaen du prøver å bygge mot FRP så finn i det minste en sak verdt å diskutere. Hold deg til saken. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå