Mr.M Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden pølsemaker skrev (1 minutt siden): Fordi nordmenn har fått en greie med å se til USA og automatisk overføre til Norge. ja jo, så amerikanske transer er mer blodtørstige enn norske transer? korstoget mot dem virker litt oppkonstruert, og gjør det vel enkelt å spille på fordommer, bibel, homofili, og at det er "venstresidens feil" eller noe i den duren. 2
Martelè Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden pølsemaker skrev (7 minutter siden): Det er så rasistisk i USA at da må det være det her og. Vi er jo akkurat som de. Vi har et ganske forvrengt speilbilde av USA... Er du sikker på at du bruker rett ord? Mange i dag forveksler "rasisme" med diskriminering
Imaginacíon Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden 3 minutes ago, Sir said: Burde ikke det være opp til de som ønsker å boikotte eller sanksjonere å avgjøre? På samme måte som du velger å ikke kansellere Kaur, så er det andre som synes dette samlet sett var mer enn "en usmakelig vits". Jeg er for at Kaur måtte gå. Hun er udugelig som leder. 2
Subara Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden https://subjekt.no/2025/09/12/charlie-kirk-gjorde-livet-vanskeligere-for-minoriteter-det-er-forstaelig-at-mange-ikke-sorger/?fbclid=IwY2xjawMw5ChleHRuA2FlbQIxMQABHrWykiPnmN1fhwHBdn1JF6Whj8YGHZ4OR54O_RrqsGNY6mKvr3jia9hafFeu_aem_mkTLYAgJ6vkuHNRZZGCA8w Charlie Kirk gjorde livet vanskeligere for minoriteter. Det er forståelig at mange ikke sørger. Folk skal ikke presses til å vise medfølelse for en mann som aldri viste dem noen form for empati, skriver Kristian Nesvik Hovind. 5 1 2
Sir Skrevet 7 timer siden Forfatter Skrevet 7 timer siden Subara skrev (14 minutter siden): https://subjekt.no/2025/09/12/charlie-kirk-gjorde-livet-vanskeligere-for-minoriteter-det-er-forstaelig-at-mange-ikke-sorger/?fbclid=IwY2xjawMw5ChleHRuA2FlbQIxMQABHrWykiPnmN1fhwHBdn1JF6Whj8YGHZ4OR54O_RrqsGNY6mKvr3jia9hafFeu_aem_mkTLYAgJ6vkuHNRZZGCA8w Charlie Kirk gjorde livet vanskeligere for minoriteter. Det er forståelig at mange ikke sørger. Folk skal ikke presses til å vise medfølelse for en mann som aldri viste dem noen form for empati, skriver Kristian Nesvik Hovind. Folk må få føle hva de vil, men Hovind har ikke helt kontroll på hva empati er slik det brukes her. Kirk var svært empatisk. Det er hundrevis av videoer som viser dette i hans diskusjoner med andre.
Snikpellik Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Sir skrev (51 minutter siden): Ok, så da vet du at han ikke oppfordret til vold mot migranter, men du velger allikevel å fremstille det slik. Hva tenker du om det? Når han argumenterer for å slå migranter med pisk, så anser jeg det som å oppfordre til voldsbruk mot migranter, ja. 7 2
23:4 Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Bjerknez skrev (1 time siden): Har sett videoen hvor han ble skutt. Altså den usensurerte. Ser ikke pent ut, for å si det sånn. For meg så det ut til at han døde momentant, men det sies at han først ble erklert død en time etterpå... Det har allerede dukket opp konspirasjonsteorier omat livvaktene hans var med på det etc. Om det stemmer skal jeg ikke mene så mye om. Uansett ille at enkelte i USA ikke klarer og holde fingeren borte fra avtrekkeren. For meg virker det som om det klør i fingrene på enkelte. Våpenloven der borte er jo helt fjern. Greit nok at dem aller fleste oppfører seg, men hadde alle i Norge hatt lov til å bære våpen så kan du banne på at det også hadde blitt brukt oftere. For meg så fremstår den gjengse amerikaner som ganske lavpannet. Er dere mindre med ? JFK ble også drept momentant. Det er jo slik at når du får blåst av deg hele hodet og hjernemassene fyker ut over hele bilen så er du død før kroppen faller til siden. Han ble først erklært død mange timer etterpå. Fordi dette er det leger som gjør, og det skal være dønn sikkert. Så kan du også bare kutte ut med disse våpenlovene ! De kriminelle får tak i våpen og eksplosiver uansett hva våpenlover som finnes. ABB Fikk det, og flere andre terrorister i Norge, et land med verdens strengeste våpenlover. Så for meg virker du ikke mye reflektert, eller evne til å tenke utenfor din egen boble i trygge Norge.
23:4 Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Nå er en arrestert for drapet ! Ble vist angitt av nær familie.
Krig og fred Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden 56 minutes ago, pølsemaker said: Det er så rasistisk i USA at da må det være det her og. Vi er jo akkurat som de. Nei, vi er ganske så forskjellige fra amerikanere. Quote Vi har et ganske forvrengt speilbilde av USA... Hvis noe, har mange nordmenn et urealistisk romantisk syn på USA. USA er et merkelig land. Et land hvor barn må sverge trosskap til flagget på lik linje med Nord-Korea. I tillegg hjernevaskes de til å tro at USA er "the greatest country in the history of earth", og folk tror faktisk på det. Glem skoleskytinger og drap, glem lavere levealder, glem at landet skårer lang ned på økonomisk og politisk frihet, glem alt det, for USA er i deres virkelighet verdens beste land. Det spiller ingen rolle hva resten av verden gjør bedre, USA er best. 3
ParadiseCity Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden https://www.nrk.no/urix/trump-om-kirk-drapsmann_-_-tror-vi-har-ham-1.17568634 Trump sier de tror de har nå arrestert rett mann
Krig og fred Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Just now, 23:4 said: Nå er en arrestert for drapet ! Ble vist angitt av nær familie. Bra! Man kan bare håpe på at alt går riktig for seg, og at de kan klare å roe gemyttene noenlunde. 1
23:4 Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Krig og fred skrev (Akkurat nå): Bra! Man kan bare håpe på at alt går riktig for seg, og at de kan klare å roe gemyttene noenlunde. Selvfølgelig, idioten har lagt igjen kuler, og garantert en del DNA på åstedet. Og dette vil bli kryssjekket i alle bauer og kanter. Om de nå har tatt rett mann ? Det vet man ikke før det jeg nevner har skjedd. Og man vil få en bunnsolid siktelse og dødsstraff for vedkommende. Dette er ikke noen profesjonell leiemorder. Til det er det alt for mange løse tråder etter skuddet falt, som selv svensk politi ville klart å oppklare
Sir Skrevet 6 timer siden Forfatter Skrevet 6 timer siden Snikpellik skrev (2 minutter siden): Når han argumenterer for å slå migranter med pisk, så anser jeg det som å oppfordre til voldsbruk mot migranter, ja. Det ble sagt i sammenheng med at en gjeng personer tok seg ulovlig over grensen, og prøvde å stikke fra grensepolitiet. Det blir veldig enkelt å kalle det «å oppfordre til voldsbruk mot migranter». Det er jo ikke lenge siden vi hadde en sak i Norge hvor en alkoholpåvirket mann ble regelrett banket opp av en politimann fordi han nektet å følge ordre, og politimannen ble frikjent, fordi denne voldsbruken var innenfor politiets virkemidler. Jeg vil ikke si norsk domstol oppfordrer til vold mot kongsbergensere for det. Skummelt hvor fort folk trekker konklusjoner. 1 1
Hansien Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden (endret) Sir skrev (10 minutter siden): Skummelt hvor fort folk trekker konklusjoner. Og kildehenvisningen tidligere i tråden snakker om pisk mot "foreigners" og nevner ikke noe om pisk mot "migrants". Og det hele, sammen med mye annet denne siden siter denne mannen på, fremstår som tatt ut av kontekst. Endret 6 timer siden av Hansien Skirveleif 2
AlpakkaMafakka Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden (endret) MrL skrev (2 timer siden): Jeg skjønner det oppfattes kaldt. At du ikke vil sammenligne med billykker for være din sak, men dette er et av poengene CK selv hadde - det er like kynisk å akseptere at barn blir drept med bil som med våpen. Det er en kostnad for frihet, enig eller ikke. Det betyr ikke at han på noen som helst måte ønsker at det skal skje. Så er det viktig å vite - og noe jeg selv er uenig i- men CK sto for friere våpenlover fordi han var helt overbevist om at alternativet var verre. De fleste aksepterer vel ikke at barn blir drept med bil heller, som er en stor årsak til hvorfor biler blir utstyrt med all slags teknologisk utstyr nå for å oppdage hindringer, autostanse og så videre. Bilindustrien tar mer kontroll vekk fra føreren for å forhindre flere ulykker. Jeg tror ikke vi er helt der at vi kan utstyre våpen med muligeten til å vite om du sikter på et barn og så nekte å skyte, så eneste alternativet man har for å forhindre slikt i større grad er våpenkontroll og strengere reguleringer. At da Charlie Kirk mener det er akseptabelt at så mange barn blir drept for å ikke måtte regulere dette mer er både kaldt og kynisk, fordi på det tidspunktet gikk ikke utover ham selv. Cynical = concerned only with one's own interests and typically disregarding accepted standards in order to achieve them. Accepted standard = Det er uakseptabelt å drepe barn. Endret 6 timer siden av AlpakkaMafakka 3
Imaginacíon Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden 23 minutes ago, ParadiseCity said: https://www.nrk.no/urix/trump-om-kirk-drapsmann_-_-tror-vi-har-ham-1.17568634 Trump sier de tror de har nå arrestert rett mann Tiden vil vise om de har rett mann. I amerikansk stil får vi nok se fjeset på mannen snart, og da kan vi sammenligne.
jallajall Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden 16 minutes ago, Sir said: Skummelt hvor fort folk trekker konklusjoner. Jeg argumenterer for at Politiet skal kunne bruke vann, tåregass og fysisk makt mot demonstranter, ergo er jeg vel for vold mot demonstranter eller noe. 1
Krig og fred Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden 12 minutes ago, Sir said: Jeg vil ikke si norsk domstol oppfordrer til vold mot kongsbergensere for det. Skummelt hvor fort folk trekker konklusjoner. Man kan si det setter presedens for hva politiet kan gjøre i fremtiden. Ikke bare brukte politiet vold mot en mann som lå nede, de slettet videobevis. Det er mye korrupsjon og faenskap i politiet. 1 1
mandodiao Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Lurer på hvordan det går med han eldre mannen de bærte rundt på med buksen ned på anklene
Revie Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden jallajall skrev (5 minutter siden): Jeg argumenterer for at Politiet skal kunne bruke vann, tåregass og fysisk makt mot demonstranter, ergo er jeg vel for vold mot demonstranter eller noe. Svaret du får tror jeg spørs veldig på hva de demonstrerer for eller imot 😅 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå