Gå til innhold

Hvorfor stemmer unge kvinner til venstre, og unge menn til høyre?

Om unge menn og kvinners politiske meninger.  

30 stemmer

1. 1. Er påstandene i første post feil, eller rett?

• De er svært feil.
      8
    • De er litt feil.
      1
    • De er litt rett.
      17
    • De er svært rett.
      4

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg så på NRK nyheter i går kveld, at det skal visst være slik at overveiende, så stemmer unge kvinner på venstresiden, og unge menn stemmer på høyresiden. Jeg vil gjerne legge ut noen brannfakler fra mine meninger, og bli irettesatt av dere. Også kan jeg eventuelt forandre meg selv etter hvor mange som synes jeg tar feil i pollen som jeg har laget over. Dette er ett tema jeg er amatør på, så innspill er velkommen.

Her er min hypotese:

Unge kvinner i Norge har lært at de ikke skal trenge en mann for sitt livsopphold. Unge kvinner ser at det er godtatt at staten kan fortsette, og eventuelt i større grad tjene deres livsopphold hvis de trenger det. De skjønner f.eks hvordan ett liv med barn kan skape utfordringer og resonerer seg da altså til at for å sikre sitt eget og eventuelt sine barns livsopphold, så må dette komme fra alle skattebetalere. Fordi å begi seg ut på at en mann skal tjene for opphold til en familie, eller direkte til en kvinne i ett forhold, er generelt ikke akseptert i vårt samfunn.

I tillegg er det slik at kvinner har ett sterkere ønske om å hjelpe og ta omsorg av andre. Slik har det vært i hundretusener av år. Og i moderne tid så utvides kvinners perspektiv også til å inkludere folk som kan ha ett utfordrende hjemland.

Disse faktorene gjør at venstresiden blir generelt ett naturlig valg for unge kvinner.