Gå til innhold

Irritasjonstråd: Hvilke personer irriterer deg?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Casual rasister som ikke sjøl skjønner at de er det.
Fordommer basert på forenklinger.

Store egoer i små biler.
Usikre folk, spesielt menn som må hevde seg for å vise at de er noe. Chill out bud, du er sikkert en kul kis, la andre finne ut av det uten at det skal presses nedover ørene på de rundt deg. 

De som tror på Reaganomics AKA trickle down og tror at næringslivet bryr seg om dem utover at de er menneskelig kapital for deres egen fortjeneste ispedd en enorm naivisme ovenfor nettopp næringslivets kyniske holdning til menneskelige ressurser.
Alle kan erstattes og å slikke skosålene deres gjør deg ikke mer interessant for dem.
Du blir ikke skjenka noe for det, ikke en klapp på skuldra engang, du er ikke velkommen inn i varmen blant eierklassen bare fordi du taler deres sak.

• Liker 4
Skrevet
BadCat skrev (15 minutter siden):

Russland har ikke noe med saken å gjøre.

Jo? Det er jo dem som gjør at vi støtter ukraina? Skal du peke finger, pek på dem!

• Liker 7
Skrevet

Det er ikke noe vi i Norge. Befolkninga er delt i de fleste saker. Det er det som gjør landet så ræva å bo i. Det er ingen klare saker. Bare splittelse og elendighet

• Liker 1
Skrevet (endret)

- Folk som tilsynelatende har all tid i verden og tydeligvis aldri ser hva som skjer rundt dem. Folk som går 4 i bredden i lusetempo på fortauet, folk som alltid blokkerer rulletrapper/rullefortau, folk som parkerer handlevogner på tvers og sperrer hele gangen mens de prater noen de kjenner, de som legger seg ut i venstrefelt og kjører langt under fartsgrensen, traktorer og andre saktegående kjøretøy som aldri slipper folk forbi osv.

- Folk som setter på mobilen på speaker og har høylytte samtaler på butikken, eller bussen o.l. Folk som spiller høy musikk eller enda verre spiller mobilspill med lyd på bussen.

- Folk som ser på konserten gjennom mobilkamera.

- Barnefamilier som bare "må" sitte sammen på flyet men aldri betaler for å reservere seter. 

- Folk som synes alt er så vanskelig at de ikke gjør noe for å bedre egen situasjon

- Konspirasjonsteoretikere og andre som tror på russisk desinformasjon og alle de "alternative" sannhetene som preger sosiale medier.

- Influensere og folk som bryr seg om influensere.

Endret av Reg2000
  • Liker 3
Skrevet

Folk som overhodet ikke tar selvkritikk, og prøver å få alt til å være andre sin feil. 

(Nylig eksempel: Hvis man jobber med kommunikasjon, men så er det mange som tydeligvis har misforstått eller ikke fått noe med seg, burde man kanskje ta en vurdering om det var noe feil med kommunikasjonen. Men neida, den har tydeligvis vært perfekt...)

Synes generelt dette har blitt et mye større problem de siste årene.
Mange er mye mer selvsentrerte og ser det bare fra sin egen side, og nekter å innse at andre kan se det eller oppfatte det på en annen måte.
(Men kan også være en aldersting. At man tror man er mer ufeilbarlig som yngre, men at man med årene blir flinkere til å innse at det finnes mange flere nyanser enn bare svart eller hvitt. Mener å huske at min mor nevnte dette da jeg var yngre.)

Skrevet (endret)
Camlon skrev (12 timer siden):

De som irriterer meg mest er hensynsløse folk. Det er folk som forsøpler, vandaliserer, råkjører eller skaper ubehag. Uten dem ville vi hatt et mye mer trivelig samfunn 

This.
Alle som nevnes er lett gjenkjennelige. Så vil jeg også utbryte min store irritasjon mot rølpefolk som tror de kan oppføre seg som aper når de har drukket alkohol. Sånne som bråker noe enormt med høy musikk før de går på byen, går midt i gata, skriker og knuser flasken når den er tom. Jeg hater sånne folk.

Endret av Neptun1
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Vi har en statsminister som blir opphisset av å lyve om konsekvensene av avgjørelsene som regjeringen står for. Så Støre irriterer meg. 

Jeg er forbannet på at det er normalt å sløse med fellesskapets midler. Vi har ikke klart å levere ett statsbudsjett uten oljepenger på ti år. Hele handlingsregelen bør avskaffes. De pengene må ikke politikerne få lov til å bruke. Videre er det en etablert «sannhet» at man må bruke opp hver tildelte krone i budsjettene sine for å unngå kutt i offentlig sektor. Det er aldri mulig å ha en buffer. Anbud som lyses ut formuleres på måter som gjør at kun kommunenes favoritter vinner.

Å det som er mest skremmende er at folk stemmer som sauer. Man får ikke reelle endringer med mindre man utfordrer de større etablerte politiske motorene.

Ellers er tilknytningen til Acer bekymringsfull som gjør at vi ikke styrer over egne ressurser lenger. Ressurser som politisk har vært myntet på fellesskapet i Norge. Ikke Europa. Vi har også subsidiert batterifabrikker som ikke produserer batterier. De lønner kun ledere. Vi har havvind som aldri blir lønnsomt å bygge. Men vi skal tvinge det igjennom allikevel. Nå bruker man den nye strømprisen for å forsvare etableringene..

Det som er mest tragisk er at nedover i rekkene så dekker man over avvik med sluttpakker, innsynsbegjæringer blir trenert, vi har et stillingsvern i det offentlige som er hinsides hva som er hjemlet i lov og ingen klarer noensinne å krympe offentlig sektor eller å gjøre noe med den galskapen som er rent overordnet. Jeg glemmer ikke hva som skjedde når antall fylker og kommuner ble revidert. Ble noen oppsagt? Nei. De fant som regel opp noen behov og strukturer. I privat sektor så blir man avsatt når en stilling kan unnværes. Punktum.

Som statsoverhode så må man være tydelig og ærlig om hva man mener og gjør. Mens folk har stemt på en mediestrategi som rett og slett ikke henger sammen med virkeligheten. Hvordan kan man vite hva vanlige folk trenger med flere millioner i formue? Noe er råttent med systemet. Noe er alvorlig galt. 

Endret av SpecialForce
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Reg2000 skrev (8 timer siden):

Folk som tilsynelatende har all tid i verden og tydeligvis aldri ser hva som skjer rundt dem. Folk som går 4 i bredden i lusetempo på fortauet, folk som alltid blokkerer rulletrapper/rullefortau, folk som parkerer handlevogner på tvers og sperrer hele gangen mens de prater noen de kjenner, de som legger seg ut i venstrefelt og kjører langt under fartsgrensen, traktorer og andre saktegående kjøretøy som aldri slipper folk forbi osv.

Dette er mennesker som irriterer meg grenseløst daglig. Jeg kan være plagsomt bevisst på hvordan jeg oppfattes av andre, som kanskje forklarer hvorfor disse menneskene irriterer meg spesielt mye. Klarer bare ikke å fatte hvordan man ikke selv ser at man er til hinder for andre, evt bare ikke bryr seg overhodet, det klarer jeg bare ikke. Jeg klarer ikke å kjøre uten å se jevnlig i speilet hva som er bak meg, eller snu meg om jeg kan blokkere for noen, eller bare kjappe meg forbi områder hvor jeg kan bli stående i veien for noen. På den andre siden når jeg blir blokkert eller forsinket av noen som gir flatt faen i omgivelsene, så blir fort tålmodigheten farlig kort.

Reg2000 skrev (8 timer siden):

Folk som setter på mobilen på speaker og har høylytte samtaler på butikken, eller bussen o.l. Folk som spiller høy musikk eller enda verre spiller mobilspill med lyd på bussen.

100%. Ungdommer og barn som spiller høy musikk eller mobilspill med lyd klarer jeg ikke å bli ordentlig irritert på, det er noe med at ungdommer alltid vil oppføre seg dårlig. Men voksne som har høylytte videosamtale, eller bare samtaler på høytaler, på offentlig transport eller andre steder det ikke egner seg, blir så irritert. Og det må være lov å påpeke at det i all hovedsak gjelder ferske utlendinger. Som også irriterer meg at enkelte ikke er mer bevisst på hva som oppfattes som uhøflig eller sjenerende i det nye landet de har flyttet til. Har selv flyttet fra Norge og blitt en innvandrer dit jeg har flyttet, er veldig bevisst på hvordan jeg fremstår ovenfor lokale.

Reg2000 skrev (9 timer siden):

Barnefamilier som bare "må" sitte sammen på flyet men aldri betaler for å reservere seter. 

Dette har jeg lest om flere steder, men aldri opplevd selv. Har du opplevd dette? Med mindre jeg fikk et bedre sete ved å bytte ville jeg aldri akseptert det, som du skriver kan man betale for å velge seter. Regner med at kabinpersonalet rydder opp om noen forsøker å ta setet ditt.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
BadCat skrev (10 timer siden):

Det er ikke noe vi i Norge. Befolkninga er delt i de fleste saker. Det er det som gjør landet så ræva å bo i. Det er ingen klare saker. Bare splittelse og elendighet

...sier personen som klandrer Ukraina for at de trenger hjelp til å beskytte seg fra Russland.

Tenk hvor samlet Norge kunne vært hvis alle var enige i at vi er motstandere av imperialistisk ondskap.

• Liker 5
Skrevet
10 hours ago, knipsolini said:

100%. Ungdommer og barn som spiller høy musikk eller mobilspill med lyd klarer jeg ikke å bli ordentlig irritert på, det er noe med at ungdommer alltid vil oppføre seg dårlig. 

Ofte så sitter foreldrene ved siden av og lar de la hele bussen irritere seg uten å gjøre noe, det gjelder spesielt mobilspill. Om man ikke sier ifra vil aldri barna lære.

Dette har jeg lest om flere steder, men aldri opplevd selv. Har du opplevd dette? Med mindre jeg fikk et bedre sete ved å bytte ville jeg aldri akseptert det, som du skriver kan man betale for å velge seter. Regner med at kabinpersonalet rydder opp om noen forsøker å ta setet ditt.

Ja opptil flere ganger faktisk, men jeg/vi reiser ganske mye. Sist gang fikk jeg beskjed om at hvis ikke jeg bare gikk bak i flyet og aksepterte den dårlige plassen måtte jeg bare takle å sitte med en hyperaktiv 5-åring. 

Skrevet
knipsolini skrev (19 timer siden):

Dette oppleves relativt hyppig.
Typisk at noen har satt seg på setet mitt før jeg er fremme. I mitt tilfelle liker jeg å sitte nærmest midtgangen og betaler for denne plassen.
De sier da at jeg bare kan sette meg ved vinduet - som om de er snille. Dette er voksne mennesker. Forstår de ikke hvordan dette henger sammen?
Sier selvsagt at jeg ønsker å sitte på plassen min på en høflig måte.

• Liker 1
Skrevet (endret)
Red Frostraven skrev (19 timer siden):

Tenk hvor samlet Norge kunne vært hvis alle var enige i at vi er motstandere av imperialistisk ondskap.

Du glemmer WW2, USA, UK, Russland og flere andre nasjoner(til og med lille Finland var med, jaget Tyskland ut av landet) reddet lille Norge fra Tysklands jerngrep. Og ikke glem Marshall hjelp.

Uten den hjelpen hadde vi pratet tysk i dag.

Endret av Jarmo
Skrevet
Jarmo skrev (2 timer siden):

Du glemmer WW2, USA, UK, Russland og flere andre nasjoner(til og med lille Finland var med, jaget Tyskland ut av landet) reddet lille Norge fra Tysklands jerngrep. Og ikke glem Marshall hjelp.

Uten den hjelpen hadde vi pratet tysk i dag.

Det er da ikke imperialistisk ondskap, all den tid de allierte ikke ekspanderte..?

Russland/Soviet sin ekspansjon, som kunne rammet Norge, var dog imperialistisk.

Tyskland sin ekspansjon utover europa -- årsaken til andre verdenskrig -- var dog et eksempel på imperialistisk ondskap.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Handler denne tråden om andre verdenskrig eller om hva som irriterer folk?

Med bakgrunn i dette legger jeg til en annen ting som er i tråd med hva tråden handler om: folk som aldri kan holde seg til saken og sporer av.;)

Endret av Morromann
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...