Gå til innhold

Norsk Tipping fucker opp igjen! På tide å oppløse monopolet?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Trene Arnholdt skrev (1 time siden):

Du klarte å lese DET ut av hva jeg skrev?..

Du trenger sterkere briller!

Om ein skulle oppløyse monopolet slik du skreiv er det jo berre to alternativ. Enten fleire aktørar eller forbod/ingen aktørar i det heile teke.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
17 hours ago, torbjornen said:

Om ein skulle oppløyse monopolet slik du skreiv er det jo berre to alternativ. Enten fleire aktørar eller forbod/ingen aktørar i det heile teke.

Hvis du leser det første innlegget mitt og ikke bare tar utgangspunkt i overskriften, (som forøvrig avsluttes med et spørsmålstegn) så skal det være mulig å komme frem til at jeg åpner opp for debatt om monopolets fremtid og at jeg ønsker en diskusjon. Jeg har ikke sagt at jeg sitter på fasit over hva som er den beste løsningen. 

Nå har det jo kommet en slags løsning der Norsk Tipping får en ny leder og man kan jo håpe på at de skjerper seg sånn at tilliten blant folk flest øker igjen.

Det sagt, så ville dette fått ekte og alvorlige konsekvenser for et privateid firma.

4 hours ago, Markiii said:

Ja, du vil jo oppheve monopolet.

Du kan jo lese svaret mitt over her.

Hadde du kommet med en ordentlig kommentar istedenfor den flåsete forrige kommentaren, så hadde du også fått et ordentlig svar.

Skrevet

Nei, det er ikkje på tide å oppløyse monopolet! Norsk tipping støtter norsk idrett med store summer kvart år. 

Skrevet
On 6/28/2025 at 2:20 PM, MrL said:

Vel 8 milliarder av inntekene i fjor til Norsk Tipping gikk til direkte samfunnsnyttig formål  - så de som spiller bidrar til dette.

Synes du dette veier opp for spillegalskapen de faktisk er med på å hjelpe folk i gang med? 

Det finnes andre måter å få inn de pengene, uten at giverne blir utsatt for belastning som kan medføre alvorlig avhengighet

Skrevet
Snylter skrev (34 minutter siden):

Synes du dette veier opp for spillegalskapen de faktisk er med på å hjelpe folk i gang med? 

Det finnes andre måter å få inn de pengene, uten at giverne blir utsatt for belastning som kan medføre alvorlig avhengighet

Det finnes alle mulige typer avhengighet. Synes du vi skal regulere alt? 

Skrevet (endret)
1 minute ago, Resort said:

Det finnes alle mulige typer avhengighet. Synes du vi skal regulere alt? 

Jeg synes vi skal regulere en del ting som medfører store negative konsekvenser for individet og menneskene rundt. Dette gjelder særlig ting som ikke har noen som helst nytteverdi.

Endret av Snylter
Skrevet

Tonje Sagstuen får seks måneders etterlønn fra Norsk Tipping. Hvorfor får hun det? Kan noen forklare meg dette? Hva er grunnen til at hun skal belønnes med 1.600.000 kroner når hun går av som en konsekvens av at de under henne føkket opp? Og hvorfor er denne damen toppleder? Jeg kan ikke se at hun har noen relevant utdannelse. Hun er en eks-håndballspiller som har jobbet litt som journalist (ikke beskyttet tittel). Hun kan antakelig ingenting om datasystemer, statistikk eller sannsynlighetsregning. Så hvorfor er (var) hun administrerende direktør for Norsk Tipping?

• Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
Snylter skrev (1 time siden):

Snylter skrev (39 minutter siden):

Jeg synes vi skal regulere en del ting som medfører store negative konsekvenser for individet og menneskene rundt. Dette gjelder særlig ting som ikke har noen som helst nytteverdi.

Spillavhengighet er i et ekstremt mindretall. Skal samfunnet hele tiden forby alt som et mindretall ikke klarer å håndtere? Sukker og alkohol er langt farligere.

Hva som er av nyttverdi er vel ikke opp til deg, kan like gjerne si at en melkesjokolade har lite nytte. Folk tipper fordi det gir dem glede. 

Jeg er vel verken for forbud eller at de skal være fritt vilt. Men jeg vil heller ha norsk tipping enn en haug av private aktører.

Endret av MrL
  • Liker 1
Skrevet

Er nivåer på spillavhengighet. Tipping hjelper sporten i Norge, men rammer de som gjør det.og problemspillerne er de som gir høyest inntekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

• Opprett ny...