Gå til innhold

Trump 2025

Anbefalte innlegg

Skrevet
Mbappe09 skrev (17 timer siden):

Ser ut som Taliban og Pakistan er i krig

Da kan verden sende Trump da..er det ikke slik at han kan stoppe alle kriger?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
skaftetryne32 skrev (1 time siden):

Noe jeg også har begrunnet, om du mener at den begrunningen ikke er god nok så må du neste ta neste steg og begrunne dine egne følerier, du vet, de om at de ikke er det, kan ikke være en regel for meg og en helt annen for deg. 

https://rsf.org/en/rsf-world-press-freedom-index-2025-economic-fragility-leading-threat-press-freedom

Norway (1st) remains the only country in the world to enjoy a “good” rating across all five indicators of the Index. It held on to its top spot for the ninth consecutive year, increasing its lead over other countries. Estonia (2nd) moved up to second place, closely followed by the Netherlands (3rd), which overtook Sweden (4th) in the world’s top three.

Omsider kom du med noe annet enn din mening, men jeg tror du blander begrepene her.

Pressefrihet er ikke det samme som en objektiv og nøytral presse.

• Liker 3
Skrevet
Sitat

Det ble ingen Nobels fredspris på Donald Trump i år. Det skyldtes rent formelle grunner, understreket Nobelinstituttet. Årets vinner, Maria Corina Michado, fra Venezuela ringte den amerikanske presidenten for å trøste. Hun sa, i følge Trump selv, at hun ville motta prisen på hans vegne, og at hun var sikker på at han ville få den til neste år.

Denne pinlige og fryktsomme jattingen med en selvopptatt statsleder, som får alt til å handle om ham personlig, er grunn nok til ikke å gi ham fredsprisen, eller noen pris overhodet. 

https://www.dagbladet.no/meninger/han-ma-aldri-fa-den/83711117

Skrevet
Dragavon skrev (3 minutter siden):

Det ble ingen Nobels fredspris på Donald Trump i år.

var jo et smart trekk (for å unngå gi den til Trump) at Maria Corina Michado fikk Fredsprisen. Det var Marco Rubio som visstnok foreslo henne overfor Nobelinstituttet, dermed blir det jo umulig å kritisere/klage over at Trump ikke fikk den :grin2:

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
12 hours ago, halnes1 said:

Menn når noen på står at CCP ikke er ultra,mega og utenom jordiske korrupte da sier det at personen bak de lange Fablene her på forumet er en av tentaklene til det CCP-kinesiske kommunistiske parti.

Dere står hardt på for å skape splittelse i den vestlige verden, mens dere sender ufattelige mengder kjemikalier til kartellene i Mexico og til den kinesiske mafiaen i Canada slik at de kan produsere FENTANYL.
Og det er mye på grunn av dere har ikke kommet over opiums krigen enda.

Så mens den vestlige verden går videre og i lag med tyskere og det japanske folk, så furter dere.
Til og med Vietnam har gått videre etter deres angrep på dem, et angrep som ikke var veldig vellykket.

Hvorfor snakker du til oss som vi var Kinesere eller noen som støtter Xi Jinping?

Trump i USA gjør det samme som Xi Jinping og Putin for selv å få samme makten som de.
Trump kopierer Kina sitt hjernevasking program og overvåkning program med Peter Thiel’s Palantir.

Peter Thiel’s Palantir er et overvåkning teknologi selskap som bruker AI som har eksplodert på børsen det siste året og er nå vært mer enn dobbelte av Disney. Peter Thiel’s er en mann som er mot Demokrati og har nære forbindelser til Trump og JD Vance og han er sykelig opptatt av Antikrist og ser på Trump mer som en Messiah.

Trump Administration Silently Employs Palantir To Gather Personal Data Of Each American, Raising Privacy, Data Misuse Concerns: Report

Peter Thiel’s Palantir poses a grave threat to Americans

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
DukeRichelieu skrev (14 timer siden):

Pressefrihet er ikke det samme som en objektiv og nøytral presse.

Som jeg har foreslått, hva om du beviser dine egne påstander om norsk presse sin mangler?

• Liker 3
Skrevet

Biden satte presedens for at presidenten ikke trenger å være mentalt oppegående. En senil mann som skulle bodd på eldrehjem, men fungerte som frontfigur for en aktivist-bevegelse. Pendelen svingte langt, men svinger nå tilbake. Trump har mange gode poeng, selv om han også fremstår som gal.

• Liker 3
Skrevet

Kun en (1) diagnose? Luksus. Og det var vel "ingen" som merket det i Reagans siste del av presidentskapet.

Men hvor mange kunne vi satt på trumpis? I utgangspunktet er jeg ikke veldig opptatt av diagnose, det er egentlig bare støy når det er diskutert på et nettforum og ikke av fastlegen hans. En bedre beskrivelse får man normalt gjennom en personlighetsanalyse med score på ulike egenskaper. Narsissisme, oppblåst oppfattelse av egen intelligens og talent, behov for tilbedelse, liten til ingen empati, impulsiv, uansvarlig, løgn og bedrag for egen vinning og sverting av andre.... and the list goes on and on.

Fortsatt et strålende forbilde for en nasjon.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Pop skrev (1 minutt siden):

Og det var vel "ingen" som merket det i Reagans siste del av presidentskapet.

Usikker på om "ingen" er ment sarkastisk, men det var mye offentlig omtalt mistanke om at Reagan ikke var frisk i hans andre periode. Men det eksisterte ikke sosiale medier på den tiden.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
2 minutes ago, xRun said:

Usikker på om "ingen" er ment sarkastisk, men det var mye offentlig omtalt mistanke om at Reagan ikke var frisk i hans andre periode. Men det eksisterte ikke sosiale medier på den tiden.

Det var litt sarkastisk ment med "" ja. Jeg var i barneskolen og ungdomsskolen på den tiden, men fikk med meg at flere mente noe ikke var helt i vater.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
4 hours ago, Mannen med ljåen said:

Trump har mange gode poeng, selv om han også fremstår som gal.

Er du ikke redd for å ha en gal men som president i USA?

Min bekymring ved å ha en Malignant Narsissist som Trump som president er at vi får en president som er ekstremt ustabil og farlig. Han bryr seg bare om seg selv, liker å se andre lide og han er paranoide og hevn gjerrige og tror at alle er ute etter han som er vanlige symptomer på Malignant narsissisme.

Jeg er redd for en Malignant Nasserist som president som har kontroll over et stort atom våpen arsenal.
Dette er en type person jeg frykter kan starte en atom krig for å ta med seg flest mulig i døden når de selv vet at slutten nærmer seg.

Donald Trump, Nuclear Threat: Experiencing His Lethal Twin

Artikkelen over er skrevet av Timothy Stoen som var Jim Jones advokat og medlem av kulten Peoples Temple.
Han sammenligner og ser Trump som en tvilling av sin egen kult leder Jim Jones. Kulten opphørte i 1978 etter at over 900 kult medlemmer ble drept eller tok selvmord etter ordre fra Jim Jones, hans 6 år gamle sønn var en av de drepte.

Endret av LuxFerre
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet

Han er på mange måter en forbedring i forhold til Biden/Harris. Og det sier mer om dem. Politikken er blitt et galehus. Og derfor er han fremdeles populær. 

Hvorfor kunne ikke Demokratene finne en skikkelig kandidat?

• Liker 5
Skrevet (endret)
1 hour ago, Mannen med ljåen said:

Han er på mange måter en forbedring i forhold til Biden/Harris. Og det sier mer om dem. Politikken er blitt et galehus. Og derfor er han fremdeles populær. 

Dette er den vanlige MAGA propaganda jeg ser på nettet om hvor forferdelige Obama, Biden og Harris var.
Dette er noe som blir indoktrinert inn i alle som er MAGA selv om Harris aldri var president.

Jeg vil heller ha en senil mann som president med erfarne medarbeidere rundt seg som kan hjelpe han
enn å ha en gal mann som President omgitt med lojalister uten kunnskap om det de driver med.

Hvis Trump ønsker å starte en Atom krig vil noen av disse lojalister greie eller prøve å stoppe han?

Trump suggested dropping a nuclear bomb on North Korea and blaming it on someone else in 2017, book claims

Endret av LuxFerre
  • Liker 7
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
Mannen med ljåen skrev (1 time siden):

Personlig mening åpenbart, Biden hadde sine problemer åpenbart, men at han skal være noe mer dement enn trump er ren galskap å tro, trump har jo åpenbart brent vekk 99.9% av det lille vettet han hadde i utgangspunktet.  

Mannen med ljåen skrev (1 time siden):

Harris var en en kandidat langt mer skikket enn trump, og det på alle mulige måter, det store spørsmålet hva er så veldig ødelagt i det usaiske samfunnet at de ikke greier å finne en eneste egnet kandidat i hele landet, og finnes de engang lenger? Hele samfunnet deres er så ødelagt fra innsiden at den jevne amerikaner nekter å stemme på en kandidat som ikke er både rik, kristen og helst hvit mann, det er et alvorlig sykdomstegn at stemmer blir delt ut basert på trynefaktor heller enn faktisk god politikk. 

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet

Demokratene har vært utrolig idiotiske.  Både USA og verden trenger de tar mer ansvar og stopper med revolusjonær idiotpolitikk, som palestina gnål og pro trans greier, samt rasistisk politikk mot hvite.   Dette selger ikke.  Det eneste de har going for themselves er at Trump er.... kontroversiell.   Dette er ikke nok.

Er det demokratiske parti pill råttent, infiltrert av maoistlignende revolusjonære som ønsker å ødelegge USA?

Ingenting ville gledet meg mer enn å se et demokratene bli et mer jordet parti med fokus på pragmatisk realpolitikk og hvordan å faktisk gjøre verden mer stabil og sikker, med fokus på faktisk ytringsfrihet og demokrati.

På det personlige plan er det et mantra som gjelder: 

Jeg eier valgene mine.

Jeg former dagen min.

Jeg tar ansvar – ikke skylden.

Jeg lærer, reiser meg og går videre.

Mitt liv er mitt ansvar

Det burde være mantraet for det demokratiske partiet også, erstatt jeg med vi, heller enn å være patetiske tapere som nekter å ta ansvar for eget nederlag.

• Liker 2
Skrevet

Tror demokratene ble altfor opptatt av å se på hva som kunne være populære saker, som var i tiden. Og i den jakten glemte de hvor konservativt usa faktisk er og hva mange gjennomsnittlige amerikanere er mest opptatt av. De lot de som skrek høyest få mest plass og ikke hva som ble skreket av det store flertallet (ikke misforstå "det store flertallet" som trump-stemmerne, de var tross alt et flertall med minst mulig margin). Det hørtes ut som at mange som ville stemt demokratisk normalt sett, følte seg tvunget til å stemme trump for å få gjennomslag for de mer "typiske amerikanske" sakene. Tidligere har jo republikanere og demokrater kunne snakke sammen og være enige om mange saker. I dag har polariseringen tatt bort all vilje.

Skal demokratene tilbake, må de droppe så mye oppmerksomhet til saker på moten. Tror jeg.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet

For et ekkokammer av en tråd dette er. Det er mye polarisering i dagens politiske klima, men det er venstresiden som i største grad må ta ansvaret for dette.

Jeg er så glad for at flertallet i USA stemte på Trump, og at Trump igjen ble lederen av den frie verdenen. 

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...