Gå til innhold

Trump 2025

Melding lagt til av Uderzo,

Charlie Kirk (tilsynelatende) attentat: Dette er en tragisk hendelse, og uavhengig av hva man mener om personen, fortjener ingen å miste livet for sine meninger. Jeg oppfordrer alle til å vise respekt og omtanke i tråden, og ikke feire eller godte seg over det som har skjedd. La oss holde diskusjonen saklig og medmenneskelig.

Anbefalte innlegg

Skrevet
Tussi skrev (1 minutt siden):

Altså, jeg er for våoenkontroll, mye strengere sikkert enn de fleste amerikanere,.Men jeg synes ikke noen fortjener å bli drept for synspunktene sine

Det har du naturlegvis heilt rett i.
Men vi snakker altså om en person som har uttalt at han synest det er verdt det at mennesker blir drept kvart år berre han kan kjøpe våpen slik han vil. Kor sympatisk synest du det er?

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Dragavon skrev (Akkurat nå):

Det har du naturlegvis heilt rett i.
Men vi snakker altså om en person som har uttalt at han synest det er verdt det at mennesker blir drept kvart år berre han kan kjøpe våpen slik han vil. Kor sympatisk synest du det er?

Ikke sympatisk i det hele tatt, jeg synes mye av argumentasjonen og ansvarsfraskrivelse ift våpenvold er kvalmende 

Skrevet

Hvis, og dette er et stort hvis, det er nødvendig med gun deaths, så foretrekker eg at folk med holdningen at det er nødvendig ryker, mer enn skolebarn og studenter.

• Liker 4
Skrevet
DukeNukem3d skrev (2 minutter siden):

Polariseringen er virkelig skummel :(

Ja, det er skummelt når man slutter å bruke argumenter og bruker vold istedetfor.  Og dette skjer med en som i stor grad argumenterer med folk og slipper ulike syn til, selv om han absolutt har en agenda 

• Liker 3
Skrevet
Tussi skrev (29 minutter siden):

Hvis det stemmer at han ble skutt i halsen skal det mye til å overleve...

Det meldes om at han er død

Har man sett videoen så var det vel åpenbart at han ikke overlevde det

• Innsiktsfullt 2
Skrevet
0laf skrev (6 minutter siden):

Det meldes om at han er død

Har man sett videoen så var det vel åpenbart at han ikke overlevde det

Nærvideon der han fossblør fra halsen var jævlig å se

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet

Merkelig med nesten dagelige masseskytinger i USA uten at politikken bryr seg ettersom "noen av dere skal dø, det er det verdt for at alle skal ha våpen", og samtidig setter inn militæret mot sivilbefolkningen en person som kjenner Trump blir skutt..

I snitt blir 7 barn drept av skytevåpen hver dag i USA, ingen i politikken bryr seg nevneverdig om det.
115 til 135 personer drept hver dag totalt sett i USA..

Han ble bare en del av statestikken til politikken han støtter, jeg unner ingen å bli drept men det er åpenbart stor forskjell på "kong salomon`s venner og jørgen hattemaker"

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 3
Skrevet
f767if76t skrev (1 minutt siden):

Hva er det med attentater fra ytre venstre i USA? Prøver de å yppe opp til noe de ikke kan vinne (borgerkrig)?

Alle parter taper i en borgerkrig..

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)

Fant dette veldig treffende innlegget når Trump nå sender militæret på sivilbefolkningen:
Edit: ser det bare var en kommentar fra en vanlig person, ikke Trump

image.png.cd64e47f93f47e17438f7a562bcb2616.png

Endret av aklla
  • Liker 1
Skrevet
aklla skrev (12 minutter siden):

Merkelig med nesten dagelige masseskytinger i USA uten at politikken bryr seg ettersom "noen av dere skal dø, det er det verdt for at alle skal ha våpen", og samtidig setter inn militæret mot sivilbefolkningen en person som kjenner Trump blir skutt..

I snitt blir 7 barn drept av skytevåpen hver dag i USA, ingen i politikken bryr seg nevneverdig om det.
115 til 135 personer drept hver dag totalt sett i USA..

Han ble bare en del av statestikken til politikken han støtter, jeg unner ingen å bli drept men det er åpenbart stor forskjell på "kong salomon`s venner og jørgen hattemaker"

Det må finnes en gud for ironi. 

A kid came up and he asked a question about how many transgender shooters there were, and Charlie gave him another comment. And then he asked one more question, and so the question was about shooters. And before Charlie Kirk could pick up the mic again, that’s when the shot happened,”

Hele saken omkring dette attentatet har ordene "ironi" fra begynnelsen til enden, omkring en mann som hadde proklamert "våpenfrihet" og "det er verdt det" om reguleringsfri våpen skulle lede til dødsfall. 

Enten er han død, eller er han klinisk skadd for livet. Gjerningsmannen var en 100 % klassisk hvit amerikaner med briller og det hele som en aldrende mann som sannsynlig hadde en bakgrunn i militæret. 

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
aklla skrev (6 minutter siden):

image.png.cd64e47f93f47e17438f7a562bcb2616.png

de virker ha en overdreven tro at våpen blant folk flest på en måte kan/skal disiplinere makthavere. Det hadde kanskje fungert slik i en liten banan-republikk, men i et land som USA og andre velorganiserte land, vil statsapparatet ikke ha noe problem med å bekjempe disse, hvis det skulle spisse seg til. Det blir fly, helikopter, militære avdelinger og all verdens typer våpen, mot håndvåpen.

Den "makten" disse tror de har, er bare innbilt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...