Gå til innhold

Larian vil ikke lage mer Baldur's Gate


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sjørøver skrev:

Det virker helt spinnvillt å ikke lage mer innhold til baldurs gate. Mange har etterspurt det og det er en lisens for å trykke penger. 

Livet er for kort, og penger er ikke alt. I hvert fall ikke når du har en sånn suksess som BG3 under beltet og sannsynligvis er økonomisk trygg i mange år. Da støtter jeg fullt ut å gjøre noe nytt. Go Larian! YOLO
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Joelsp3anuts skrev (1 time siden):
Sjørøver skrev (2 timer siden):

Det virker helt spinnvillt å ikke lage mer innhold til baldurs gate. Mange har etterspurt det og det er en lisens for å trykke penger. 

Livet er for kort, og penger er ikke alt. I hvert fall ikke når du har en sånn suksess som BG3 under beltet og sannsynligvis er økonomisk trygg i mange år. Da støtter jeg fullt ut å gjøre noe nytt. Go Larian! YOLO

Når det er en så enorm suksess, betyr ikke det at folk liker det og gjerne ha mer av det? De kan ansette flere folk, det har de nok råd til. 

Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (5 minutter siden):

Når det er en så enorm suksess, betyr ikke det at folk liker det og gjerne ha mer av det? De kan ansette flere folk, det har de nok råd til. 

Jeg mener Larian kort tid etter lansering av BG3 forklarte at det sannsynligvis ikke ble noe tillegg til spillet fordi det ble for komplekst å implementere ting i ettertid. Jeg tror ikke det er noe som enkelt kan løses med å kaste flere folk på problemene heller, spesielt ikke om det er snakk om folk som i utgangspunktet ikke har vært med på utviklingen av BG3.

Jeg er og interessert i at vi har et spillselskap der ute som heller interesserer seg i å utvikle et komplett spill om gangen, uten noen behov for tilleggspakker eller annet ekstrainnhold. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Hansien skrev (1 time siden):

Jeg mener Larian kort tid etter lansering av BG3 forklarte at det sannsynligvis ikke ble noe tillegg til spillet fordi det ble for komplekst å implementere ting i ettertid. Jeg tror ikke det er noe som enkelt kan løses med å kaste flere folk på problemene heller, spesielt ikke om det er snakk om folk som i utgangspunktet ikke har vært med på utviklingen av BG3.

Jeg er og interessert i at vi har et spillselskap der ute som heller interesserer seg i å utvikle et komplett spill om gangen, uten noen behov for tilleggspakker eller annet ekstrainnhold. 

Er ikke det litt rart da, all den tid de selv har gitt ut mer innhold og slikt innen divinity serien?

Lenke til kommentar
Iki skrev (2 timer siden):

Er ikke det litt rart da, all den tid de selv har gitt ut mer innhold og slikt innen divinity serien?

De sier jo selv at det ikke har vært en direkte suksess å gjøre det. Og i tillegg har de sagt at BG3 er vel det mest kompliserte spillet de har laget.

Lenke til kommentar

Det syns jeg er flott. Nå har de nådd toppen av denne sjangeren, samtidig har titanter som Bioware falt til EA og nå er det et stort tomrom i denne sjangeren for noen å fylle. Larian's store styrke er historiefortelling med stor grad av variasjoner, som betyr at de kan lage det neste Dragon Age eller Witcher. Se f. eks. for dere om denne gjengen lager et Harry Potter eller Lord of the Rings spill, mulighetene er uante.

Endret av Crext
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Ikke noe i veien med å gi seg på topp å la BG3 stå som et av de store rollespillene, slik det vil bli husket. Så kan utviklerene gå på med ny giv på nye prosjekter, noe som flere utviklere skulle gjort. Kan nevne mange eksempler på at både en 2er 3er og 4er har blitt lagd med gradvis dårligere anmeldelser.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tenk så fantastisk å kunne gi seg på topp og kunne sette seg nye mål. Gratulerer til Larian, og jeg gleder meg til å se hva som kommer. I mellomtiden har jeg nok minst ett par runder til i BG3 før det blir repeterende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det synes jeg høres veldig bra ut. Når de har levert så til de grader på et spill som er så proppet med innhold tenker jeg det er et sunnhetstegn at de ønsker å bruke evnene sine til å skape noe nytt heller enn å melke suksessen. Spent på hva neste prosjekt blir. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (16 timer siden):

Det virker helt spinnvillt å ikke lage mer innhold til baldurs gate. Mange har etterspurt det og det er en lisens for å trykke penger. 

Jeg synes på min side at dette er et overraskende fornuftig valg. De velger bort lette penger for å bevare rykte og track record. De har laget noe fantastisk og lar dette få stå på egne bein som et monument i spillhistorien og fortsetter på nye eventyr med styrket tiltro, varemerke og rykte. 

 

Det formelig oser integritet av dette, noe det finnes forsvinnende lite av i underholdningsbransjen i dag. Om bare flere kunne lagt fra seg en merkevare før det begynner å gå nedover.. 

Endret av Lord_Kremmerhus
Korrektur
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...