Gå til innhold

Ekstremværet "Hans" på Østlandet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I Norge har vi dessverre en lei tendens til å skjære av oss hodet når vi strengt tatt bare trenger å barbere oss.

Dette går igjen i mange sammenhenger. Resultatet er et fryktsomt folk som knapt er i stand til å tenke selv, men stoler blindt på autoriteter og mediaoppnevnte "eksperter".

  • Liker 4
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
52 minutes ago, sk0yern said:

Som vel svært få tror er et sannsynlig scenario pr nå.
https://www.slideshare.net/GlenPeters_CICERO/a-critical-look-at-baseline-climate-scenarios

Effektene av temperaturøkningen skjer gradvis, ikke plutselig når vi når 4 grader økning.
Dessuten har jeg ingen tro på at vi unngår 4-gradern.

Vi kjører mot stupet, og ingen ønsker å komme sist.
(Og på den positive siden er det jo mer jobb for anleggsentreprenørene, da.)

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
5 minutes ago, trikola said:

Var i båthavna for å sjekke. Der var det en kommunalt bil som drev med et eller annet vær-relatert. Store gule klistremerker på bilen foran og bak: "Husk restriksjoner på hagevanning!"

Vi har ikke fått noen beskjed om at vanningsrestriksjonene er opphevet her i kommunen heller.

Lenke til kommentar
Kakeshoma skrev (3 minutter siden):

Forventer en nuke er på vei før et varsel kommer, ikke at det regner ute.. Men ja, vi får håpe de det gjaldt ikke får PTSD, det ville vært trist.

Tenker dette er en ålreit hendelse å bruke systemet, når det potensielt kan være fare for liv og helse som mange kanskje ikke tar helt på alvor, selv om det så klart ikke er farlig overalt.

Fremdeles mye turister i landet som ikke følger lokale medier også, som trenger informasjon. Mange av dem i fjellet og områder som er ventet å bli verst rammet :) 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Psykake skrev (1 time siden):

And so it begins.

Skal verden gå til helvete håper jeg i det minste at klimaekspertene på Facebook ikke dør av naturlige årsaker før katastrofen er et faktum. 

 

Skyldfordelingstid?

Nevn 1 person i Norge som ikke har på enten grov eller forjævlig måte forurenset verden - ill wait.

Tatt flyreise? Kjøpt bil? Spise kjøtt?

Alle er vi delaktige i dette. VG og Dagbladet har «flyreisespesial» hver ferie. Folk kjøper seg nye elbiler på to tonn til å frakte seg selv 3 mil alene.

Om det står to personer å slår en uskyldig person, en sier han slår og den andre sier han ikke støtter vold.

Hvem er den minst voldelige? Når verden går under er det vår feil, min og din @Psykake

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg det er veldig rart at jeg ikke fikk nødvarsel, selv om dama mi som også bor i Oslo og 500m unna meg fikk det. Fikk nødvarsel under testingen tidligere i år, så telefonen er ikke problemet.

Hvis vi skal ha nødvarselsystem kan det ikke fungere på måfå. Det må gå ut til alle som skal motta det.

Endret av shockorshot
  • Liker 3
Lenke til kommentar
DrAlban3000 skrev (47 minutter siden):

Skyldfordelingstid?

Nevn 1 person i Norge som ikke har på enten grov eller forjævlig måte forurenset verden - ill wait.

Tatt flyreise? Kjøpt bil? Spise kjøtt?

Alle er vi delaktige i dette. VG og Dagbladet har «flyreisespesial» hver ferie. Folk kjøper seg nye elbiler på to tonn til å frakte seg selv 3 mil alene.

Om det står to personer å slår en uskyldig person, en sier han slår og den andre sier han ikke støtter vold.

Hvem er den minst voldelige? Når verden går under er det vår feil, min og din @Psykake

Hæh. 

Det jeg mener er Facebook "ekspertene" som mener at påstanden om menneskeskapte klimaendringer er grovt overdrevet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bor og jobber tydeligvis ikke på et sted i Oslo som er så veldig hardt rammet av været. Kom meg fint fra/til jobb. Nødvarselet kom da jeg syklet hjem fra jobb, hørte det faktisk ikke så høyt, kan godt være støyen fra trafikken som som gjorde det, trodde noen prøvde å ringe meg, men stusset jo samtidig over at det var en lyd jeg ikke ofte hadde hørt. 

Lenke til kommentar
Psykake skrev (15 minutter siden):

Hæh. 

Det jeg mener er Facebook "ekspertene" som mener at påstanden om menneskeskapte klimaendringer er grovt overdrevet. 

Og det jeg mener er at de og du har like mye skyld. Så du og klimanekteren har vist forskjellige oppfatninger av hva som er rett, men begge gjør det samme. 
 

Er ikke vi egentlig verre da, siden vi vet?

Lenke til kommentar
DrAlban3000 skrev (Akkurat nå):

Og det jeg mener er at de og du har like mye skyld. Så du og klimanekteren har vist forskjellige oppfatninger av hva som er rett, men begge gjør det samme. 
 

Er ikke vi egentlig verre da, siden vi vet?

Jeg har ikke nevnt noe om hvem som har skylden. 

Bare at jeg håper de innser hvor utrolig feil de tok før verden går til helvete. 

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...