Gå til innhold

Leder for Unge-Høyre(Ola Svenneby) foreslår FRP/ND sin innvandringspolitikk


Anbefalte innlegg

Han påpekte i Dagsnytt 18 at dette var stort sett på linje med Danmarks søsterparti til arbeiderpartiet (med Mette Fredriksen som leder). Mange konservative og nasjonalistiske stemmer roser/hyller han(inkludert Høyres egen Simen Sandelien), og en del partifeller respekterer hans yttringsfrihet og mot.
AUF Lederen svarte raskt i sosiale medier at ''mennesker er på flukt'', sjokkerende. Voksenvarianten av AP virker til å ha lært, og strammet utrolig nok inn på asyl-kvoten til Høyre, Fra 3000 i 2022, til 2000 for 2023.

Er det noen som nå kunne tenke seg å flytte stemmen fra andre partier til Høyre, eller noen som nå vurderer å forlate Høyre?

Jeg tror det er langt mindre kontroversielt å være mot innvandring/asyl nå som hvite ukrainere kommer i titusenvis, men jeg respekterer hans mot uansett, jeg vurderer faktisk å stemme Høyre om dette blir normen.

https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/mQE4O1/leder-av-unge-hoeyre-ber-om-innvandringsstopp-vi-faar-et-samfunn-som-kommer-til-aa-falle-fra-hverandre

  • Liker 6
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sitat

Er det noen som nå kunne tenke seg å flytte stemmen fra andre partier til Høyre, eller noen som nå vurderer å forlate Høyre?

Dette er utsagn fra enkeltpolitiker, ikke offisiell Høyre-politikk, så det gir ingen mening å verken stemme Høyre eller forlate partiet basert på dette.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg er delvis aktiv i Høyre og kan ikke stå inne for Svennebys utspill, som jeg mener er både ekstremt og ganske guffent. Dessuten ville et slikt forslag, dersom gjennomført bryte med menneskerettighetene og dermed også den norske grunnloven.

Spesielt Høyre, AP og Senterpartiet ønsker en streng innvandrings/asylpolitikk i Norge, og det er det vi har nå.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
18 minutes ago, Salvesen. said:

Ærlig talt har jeg mistet det helt, vil ikke stemme på noen av de. Bare vas. Håper noen skjerper seg de neste 2 årene så en kan stemme med en viss god følelse 

Hvilke politikk ville du tatt fra de andre partiene, om du skulle drømt opp ditt perfekte parti?
 

30 minutes ago, Opsat500 said:

AP og Høyre liker å si at de fører en streng innvandringspolitikk, folk tror på dette. 
Ikke hør på hva en politiker sier, sett deg heller inn hva de faktisk gjør.

Hva de sier er også viktig, det skaper en normalisering av innvandringsstopp når en merkbar figur i Høyre fronter det.
Å prate om hvordan politikken burde være er veldig viktig. Å få frem at denne politikken stemmer med det danske søsterpartiet til AP, er bra for å motivere flere AP politikere/velgere å tenke om.
Det er også viktig å sette fakta og tall bak fenomener, det er overraskende mange som ikke vet hvor utrolig høy innvandringen er, selv om de er politisk engasjert.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Mr.Duklain skrev (59 minutter siden):

Ja, man får håpe dette er begynnelsen på et politisk skifte i Norge og at man får en innvandringspolitikk mer lik den danske. Har faktisk lest Industri-partiet sitt valgprogram og de virker til å ha en mer bærekraftig innvandringspolitikk enn Høyre, Ap og FRP har. Slik vi har det nå kan i hvert fall ikke fortsette. 

Helt enig. Danskene har forstått det. Tilmed svenskene har skjønt at danskene har forstått det.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Nasjonalisten skrev (På 15.7.2023 den 16.53):

Det er kun ditt tankegods som er ekstremt og forkastelig.

Mitt svar var helt greit det, bare en normal meningsytring og inneholdt ikke noe «tankegods som er ekstremt og forkastelig». Snakker du sånn til folk til vanlig? Skjerp deg.

Endret av Snikpellik
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Nasjonalisten skrev (På 15.7.2023 den 16.53):

Dette er fenomenet som heter The Great Replacement, den ''teorien'' som for venstre-ekstreme ikke finnes om man er mot det, men absolutt finnes og er fantastisk om man støtter det. 

Man er ikke «venstreekstem» om man ikke støtter opp om høyreekstreme konspirasjonsteorier som The Great Replacement eller Eurabia. Jeg tror kanskje du bør kalibrere kompasset littegran om det er slik du tolker den politiske aksen i Norge.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
On 7/15/2023 at 4:53 PM, Nasjonalisten said:

nesten ingen krav for å få statsborgerskap utover bo-tid

Utenom:

  1. Avklart identitet
  2. Ikke ha fått straff eller en annen reaksjon for et straffbart forhold, eller i så fall ha ventet til karenstiden er over
  3. A2 eller B1 i Norsk (avhengig av hvor du er fra)
  4. Ha eller fylle vilkårene for permanent oppholdstillatelse etter utlendingsloven

Botid er forresten 8 av de siste 11 årene btw (med mindre du har høy nok inntekt, da er det 6 av de siste 10). Jeg vil si det er veldig god tid for å bli en del av det norske samfunnet, hvis man har en fornuftig integreringspolitikk.

On 7/15/2023 at 4:53 PM, Nasjonalisten said:


Norge er ett av ett av få land i verden med veldig åpne grenser og svært mange judiriske privilegier for flyktninger.

Vi er ganske langt ifra å ha noe i nærheten av åpne grenser her i Norge. Selv UK som har en Home Office som er kjent for å nekte visum for artister eller foredragsholdere fra Afrika, regnes som enklere å få visum til enn Norge.

On 7/15/2023 at 4:53 PM, Nasjonalisten said:

Dette er fenomenet som heter The Great Replacement, den ''teorien'' som for venstre-ekstreme ikke finnes om man er mot det, men absolutt finnes og er fantastisk om man støtter det. 

Verken jeg eller @Snikpellik er plassert på venstresiden, jeg tenker du bør touch grass og prate med noen utenfor ekkokammeret ditt hvis du oppriktig tror at folk som ikke tror på konspirasjonsteorier er venstre-ekstreme.

Endret av shockorshot
  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
denflådderev skrev (4 minutter siden):

Vi har allerede passert dette punktet, noe som har vært tydelig helt siden 2009 med opptøyene i Oslo. Hvis utviklingen skal stanses trenger vi ikke bare en ny og bedre innvandringspolitikk - innvandringen må reverseres.

En god idé ville vært å starte med kriminelle innvandrere og innvandrere som ikke bidrar til fellesskapet. Jeg er ganske sikker på at disse to gruppene utgjør en såpass stor andel av innvandrere at vi kunne reddet oss inn der allerede. Samfunnet ville blitt enormt mye tryggere, og det ville frigjort store mengder offentlige ressurser som kan komme den opprinnelige befolkningen og innvandrere som har gjort seg fortjent til det til gode.

Enig med deg!

Lenke til kommentar
42 minutes ago, denflådderev said:

Vi har allerede passert dette punktet, noe som har vært tydelig helt siden 2009 med opptøyene i Oslo. Hvis utviklingen skal stanses trenger vi ikke bare en ny og bedre innvandringspolitikk - innvandringen må reverseres.

En god idé ville vært å starte med kriminelle innvandrere og innvandrere som ikke bidrar til fellesskapet. Jeg er ganske sikker på at disse to gruppene utgjør en såpass stor andel av innvandrere at vi kunne reddet oss inn der allerede. Samfunnet ville blitt enormt mye tryggere, og det ville frigjort store mengder offentlige ressurser som kan komme den opprinnelige befolkningen og innvandrere som har gjort seg fortjent til det til gode.

Man kan fort bli politisk uaktuell med slike forslag 🙂

Kanskje mer interessant å gå inn på Svenneby sin argumentasjon? Den virker i hvert fall ærlig og godt ment samt minst mulig kontroversiell. En fremtidig politiker?

Endret av lada1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
lada1 skrev (10 minutter siden):

Man kan fort bli politisk uaktuell med slike forslag 🙂

Kanskje mer interessant å gå inn på Svenneby sin argumentasjon? Den virker i hvert fall ærlig og godt ment samt minst mulig kontroversiell. En fremtidig politiker?

Håper dette er Høyres fremtidige leder, da får i alle fall Høyre min stemme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
8 minutes ago, lada1 said:

Man kan fort bli politisk uaktuell med slike forslag 🙂

Kanskje mer interessant å gå inn på Svenneby sin argumentasjon? Den virker i hvert fall ærlig og godt ment samt minst mulig kontroversiell. En fremtidig politiker?

Hvis det å være "politisk aktuell" innebærer løsninger som produserer dårligere resultater enn det som er mulig å oppnå, er det vel egentlig ikke så veldig mye å hige etter? Det kan vel kanskje sies å være "realistisk" og "smart" hvis man modererer seg etter politisk optikk, men jeg mener konsekvensene av denne innvandringspolitikken er for alvorlige til at man bør gjøre det.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Nasjonalisten skrev (På 15.7.2023 den 14.36):

Er det noen som nå kunne tenke seg å flytte stemmen fra andre partier til Høyre, eller noen som nå vurderer å forlate Høyre?

Dette er et utspill fra en enkeltpolitiker fra ungdomspartiet, å stemme eller la være å stemme Høyre ut ifra det gir ingen mening. Dette vil ikke bli Høyres politikk da det går imot menneskerettighetene, grunnloven og tanken om europeisk solidaritet og samarbeid om asyl og flyktningspolitikk.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...