Gå til innhold

Leder for Unge-Høyre(Ola Svenneby) foreslår FRP/ND sin innvandringspolitikk


Anbefalte innlegg

:utakt skrev (24 minutter siden):

Dette er helt sjukt. Jeg kommer aldri til å forstå folk som støtter noe sånt. Jeg kan se for meg argumentene allerede, vi har dem i tråden her også, men, nei. Bare nei. 

Enig. Noen argumenterer for det som er så godt som etnisk rensing her i denne tråden og nærmest ukentlig på dette forumet, så jeg er ikke sjokkert, men jeg forstår ikke hvordan de havner såpass dypt nedi kaninhullet og kan ha en sånn forakt for andre nordmenn.

Endret av Snikpellik
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Venstreekstremistene argumenterer for opphevelse av alle regler. Hvorfor skal ulovlige innvandrere som ikke flykter for annet enn økonomisk vinning fortsatt kunne stille krav på opphold på dyre steder, statsborgerskap og trygd? Og Norge skal bestikke EU for å holde dem i Italia, i stedet for å sende dem dit de kom fra?

Hvorfor er ikke Rwanda godt nok for dem? Rwanda er blant de mest velfungerende landene i Afrika, og en større oppgradering for flyktninger på flukt fra krig og undertrykking. 

Når man reiser internasjonalt skal man ha papirer og pass i orden på forhånd. Rutefly anbefales.

Å lokke migranter med garantert statsborgerskap og trygd i Vesten hvis de overlever den engelske kanal i gummibåt, eller senker den overfylte fiskebåten sin i Middelhavet, er galskap. Mange av dem dør. De burde ikke lokkes til å risikere livet.

 

  • Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
29 minutes ago, Snikpellik said:

Enig. Noen argumenterer for det som er så godt som etnisk rensing her i denne tråden og nærmest ukentlig på dette forumet, så jeg er ikke sjokkert, men jeg forstår ikke hvordan de havner såpass dypt nedi kaninhullet og kan ha en sånn forakt for andre nordmenn.

Skjønner at du hever deg over de som forsøker å løse problemet, de er slemme, du er god. OK.

Skjønte også fra noe du sa tidligere at du var aktiv politiker? Jeg liker folk som jobber for å endre samfunnet til det bedre. 

Jeg må nesten stille deg det samme spørsmålet for å skjønne deg:
Erkjenner du at vi har noen problemer som har kommet ut av innvandringsnivået vi har hatt siste 30år? At det er prekært å løse disse problemene?

Hvis ja
Hvordan definerer du problemet, og hvordan kan vi løse det?

Hvis nei.
Hva er din kommentar til situasjoner som dette (bruk «lytt til saken om du ikke har abb.: https://www.aftenposten.no/oslo/i/EQX7d3/familien-gir-opp-naerskolen-i-groruddalen-kulturforskjellene-er-skumle-og-saarende

– Det satt veldig langt inne å ta henne ut av en klasse der bare fem barn snakker norsk hjemme, innrømmer mor Nina Øystad-Larsen. 
 

Ifølge Øystad-Larsen fungerer det sosiale «fint i de yngste klassene. Da betyr ikke familiebakgrunn noe for aktivitetene,» skriver Aftenposten.

– Men etter hvert kommer forskjellene og «kultursplittelsen», sier mammaen og ramser opp forhold som datteren skal ha opplevd:

  • Mange i klassen skal på koranskole etter skolen og kan ikke leke.
  • Jenter får ikke overnatte hos venner.
  • Svært få inviterer til barnebursdag.
  • Fremmøtet på foreldremøter er dårlig.
  • Under ramadan skal en venn av datteren ha fått negative reaksjoner på å ha nynnet, med begrunnelse at musikk er «haram».
  • Skjellsord mot skeive florerer.

– Datteren min har kort hår, går i posete bukser og har fått slengt stygge ord etter seg. Kulturforskjellene er skumle og sårende. Og det er vanskelig å finne nære venner, oppsummerer moren.

Datteren har også fått uttale seg i saken. Hva gleder hun seg mest til med den nye skolen?

– At folk ikke skal dømme like mye som på den gamle, sier jenta.

På omlag 25 barne- og ungdomsskoler i Oslo har mer enn 75 prosent av elevene annet morsmål enn norsk. Høyest ligger Granstangen ungdomsskole med 97 prosent.

Endret av bzzlink
La inn utdrag fra artikkelen
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (40 minutter siden):

Det som er sykt er å lukke øynene og ha null planer for hvordan man skal møte de enorme migrasjonsstrømmene som vil komme de neste tiårene. Jeg vil aldri forstå folk som støtter en slik apatisk politikk.

Så lenge det ikke dukker opp problemer som angår dem selv personlig, ser de vel ingen problemer tenker jeg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
bzzlink skrev (31 minutter siden):

Skjønner at du hever deg over de som forsøker å løse problemet, de er slemme, du er god. OK.

Det gjør jeg ikke, men forslag som fremmes her i tråden - å ta fra nordmenn passet sitt og deportere de ut av landet er ikke forsøk på å løse noe som helst. Det er både helt urealistisk, det er hatefullt, det er inhumant og ikke minst ulovlig på alle måter - ikke bare etter norsk lov, men også brudd på folkemordkonvensjonene. Det er for å bruke et enkelt ord: piss.

Sitat

Skjønte også fra noe du sa tidligere at du var aktiv politiker? Jeg liker folk som jobber for å endre samfunnet til det bedre.

Jeg har aldri vært politiker, men har vært aktiv i partiet Høyre lokalt. Så du trenger ikke like meg :p

Sitat

Jeg må nesten stille deg det samme spørsmålet for å skjønne deg:
Erkjenner du at vi har noen problemer som har kommet ut av innvandringsnivået vi har hatt siste 30år? At det er prekært å løse disse problemene?

Tror ikke det er noen som ikke mener det er både utfordringer og problemer med integrering. Alle de norske partiene er helt enige om dette. Hvor prekært det er varierer dog mye mer. Da Norge objektivt sett tar imot få nå (færre enn forpliktelsene til FN, og historisk ganske få), er det mest integrering og hvor mye ressurser vi skal legge i det som er den offentlige debatten.

Sitat

Hvis ja
Hvordan definerer du problemet, og hvordan kan vi løse det?

Jeg mener vi burde bruke mye mer ressurser på god integrering og tilbud, samt se på muligheten til å bosette flere i Nord-Norge og færre i de områdene det er mange fra før.

Endret av Snikpellik
  • Liker 4
Lenke til kommentar
55 minutes ago, Snikpellik said:

Enig. Noen argumenterer for det som er så godt som etnisk rensing her i denne tråden og nærmest ukentlig på dette forumet, så jeg er ikke sjokkert, men jeg forstår ikke hvordan de havner såpass dypt nedi kaninhullet og kan ha en sånn forakt for andre nordmenn.

Fordi kolonisering er en styggedom.
Posten du reffererer til er nokså populær, så du burde kanskje se innover i deg selv.
Dette ''kaninhullet'' var helt åpenbar politikk for bare få tiår siden i vesten på 60-tallet, og det er normalen i store deler av verden i dag, det er ikke den globale normen å anse masseinnvandring som en styrke eller noe positivt.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
36 minutes ago, Snikpellik said:

Jeg mener vi burde bruke mye mer ressurser på god integrering og tilbud, samt se på muligheten til å bosette flere i Nord-Norge og færre i de områdene det er mange fra før.

Politikere har sagt at vi skal bruke mer ressurser på god integrering og tilbud i 30år. Det er ikke lov å være så naiv å tro at man plutselig magisk løser det de neste 30 heller.

Når det gjelder å styre hvor folk har lov til å bosette seg, det kan fungere. Men det skal da også gjelde Norske statsborgere, ikke sant? Ellers vil det jo ikke ha noen effekt, for vi styrer jo allerede hvor man bosetter seg ellers

  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
bzzlink skrev (2 timer siden):

Politikere har sagt at vi skal bruke mer ressurser på god integrering og tilbud i 30år. Det er ikke lov å være så naiv å tro at man plutselig magisk løser det de neste 30 heller.

Når det gjelder å styre hvor folk har lov til å bosette seg, det kan fungere. Men det skal da også gjelde Norske statsborgere, ikke sant? Ellers vil det jo ikke ha noen effekt, for vi styrer jo allerede hvor man bosetter seg ellers

En ting er hva de sier, en annen ting er hva de gjør. Dagens regjering gjør ikke nok, den forrige regjeringen gjorde definitivt ikke nok. Paradokset er for eksempel populist-partier som SP og Frp som klager på dårlig integrering, men ikke vil gjøre noe for å bedre den. Alle vet at eksempelvis bedre og billigere fritidstilbud for barn og unge er noe som fungerer, likevel gis det for lite penger til dette.

Alle partiene er enige om at Norge trenger innvandring, og det er jeg helt enig i også spesielt fra et moralsk og økonomisk ståsted, men jeg mener at vi da burde bruke mye mer ressurser på de som faktisk kommer, og på de få som ender med permanent oppholdstillatelse i Norge.

Sitat

 

Når det gjelder å styre hvor folk har lov til å bosette seg, det kan fungere. Men det skal da også gjelde Norske statsborgere, ikke sant? Ellers vil det jo ikke ha noen effekt, for vi styrer jo allerede hvor man bosetter seg ellers

 

Jeg mener absolutt ikke vi skal styre hvor folk har lov til å bosette seg, men vi kan med fordel opprette flere mottak for eksempel i Nord-Norge mens vi bremser det for eksempel i Østfold-byene som har ganske innvandrere. Ellers har vi jo insentiver som for eksempel lavere skatt og gratis barnehage i deler av landet for å øke tilflyttingen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (16 minutter siden):

Jeg mener absolutt ikke vi skal styre hvor folk har lov til å bosette seg, men vi kan med fordel opprette flere mottak for eksempel i Nord-Norge mens vi bremser det for eksempel i Østfold-byene som har ganske innvandrere. Ellers har vi jo insentiver som for eksempel lavere skatt og gratis barnehage i deler av landet for å øke tilflyttingen.

Slike tiltak og lignede har man allerede i Finnmark og østre Troms uten at det har hjulpet så mye. Jeg er enig med deg at tvang er ikke veien å gå, blir som tvangsflyttingen under sovjet. 

Ja, innvandringen til Fredrikstad og Sarpsborg har kostet de kommunene dyrt. Samtidig hadde dette aldri skjedd om Norge hadde en strengere asylpolitikk. 

Endret av Mr.Duklain
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Mannen med ljåen skrev (3 timer siden):

Hvem har foreslått det?

Det kommer enorme mengder ulovlige asylsøkere på falskt grunnlag, og de burde ikke få bli når hjemlandet er trygt. Du omtaler alle disse som nordmenn? Er din definisjon på nordmann muligens litt liberal?

Fokuset på integrering høres fint ut, men ingen har enda funnet formelen. En begynnelse ville være å konvertere muslimer til kristendom og ateisme, livssyn som er lettere å integrere med den øvrige befolkningen. Hvis dette er uaktuelt, hva menes egentlig med integrering? At vi blir mer som dem, siden de ikke kan endre seg?

 

Jeg lurer mer og mer på om det helt alvorlig ER det som menes med det, at VI skal bli som DEM.

Hvorfor ellers får de positiv forskjellsbehandling på alle områder?
Hvorfor ellers skyves alle problemene de skaper under teppet?
Hvorfor ellers får ikke myndighetene nok av dem?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
45 minutes ago, Snikpellik said:

En ting er hva de sier, en annen ting er hva de gjør. Dagens regjering gjør ikke nok, den forrige regjeringen gjorde definitivt ikke nok. Paradokset er for eksempel populist-partier som SP og Frp som klager på dårlig integrering, men ikke vil gjøre noe for å bedre den.

Vi har prøvd alt, uendelig typer programmer og kurs og initiativer, alle regjeringer gjennom tidene har dette på toppen av dagsordenen, om de ønsket migrantene eller ikke.

SP og Frp sin løsning er å ta inn færre, og den løsningen har vært den beste i flere tiår.
Jo flere som kommer, jo større og ubrytelige blir enklavene, og nå med internet og rask transport trenger man ikke bo i nabolaget for å danne egne samfunn.

Er du uenig i at: det er lettere å integrere 10 000, enn det er å integrere 50 000?

  • Liker 7
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, Nasjonalisten said:

Vi har prøvd alt, uendelig typer programmer og kurs og initiativer, alle regjeringer gjennom tidene har dette på toppen av dagsordenen, om de ønsket migrantene eller ikke.

SP og Frp sin løsning er å ta inn færre, og den løsningen har vært den beste i flere tiår.
Jo flere som kommer, jo større og ubrytelige blir enklavene, og nå med internet og rask transport trenger man ikke bo i nabolaget for å danne egne samfunn.

Er du uenig i at: det er lettere å integrere 10 000, enn det er å integrere 50 000?

Vil gjøre oppmerksom på at Stortingspartiene alle sammen er enige om at innvandring skal skje. De er bare uenige om antallet. Ingen av Stortingspartiene kommer til å utgjøre en forskjell når det gjelder innvandringspolitikk. Faktisk er det en fordel hvis innvandringsliberale partier får mer innflytelse. Da vil flere våkne opp og se hvilken vei dette går. Kanskje til og med Snikpellik hadde fått et annet perspektiv.

Innvandringspolitikk er en metode tilsvarende det å pisse i buksa for å bøte på utfordringene som kommer med naturlig demografisk endring. Menneskeheten har utviklet teknologi som gjør oss i stand til å oppnå resultater som var umulig for relativt kort tid siden.

Før i tiden benyttet man en lignende metode, bare med slaver. Slaveri er uten tvil noe av det som har holdt menneskelig utvikling mest tilbake - mer enn det religion har. Hadde det ikke vært for slaveri ville det vært et enda større insentiv for å utvikle ny teknologi.

Innvandringspolitikk kommer til å være det samme hinderet for menneskelig utvikling som det slaveri var. Faktisk vil det bli ufattelig mye mer alvorlige konsekvenser, for når de opprinnelige europeiske befolkningene havner i det uføret det vil være å bli en minoritet i egne hjemland er, kommer svært få ressurser til å være tilgjengelig for utvikling av ny teknologi.

Jeg er fullt klar over effektiv den endeløse indoktrineringen som foregår via statlig regulert utdanning, konsentrert medieeierskap, populærkultur og den samtidige sosialiseringen av denne indoktrinerte ideologien er på en totalbefolkning... likevel finner jeg det fullstendig ubegripelig at det fortsatt er så mange som tror innvandring er en god idé.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
3 hours ago, Snikpellik said:

Alle partiene er enige om at Norge trenger innvandring, og det er jeg helt enig i også spesielt fra et moralsk og økonomisk ståsted, men jeg mener at vi da burde bruke mye mer ressurser på de som faktisk kommer, og på de få som ender med permanent oppholdstillatelse i Norge.

Norge trenger innvandring, men vi trenger absolutt ikke innvandring fra R3 land, som koster oss mer penger hele livsløpet sitt, og de tallene vi ser til nå er at de går ikke i pluss i generasjon 3 en gang!

Her er vi ikke på en annen del av debatten, og det er hva skal vi gjøre med eldre bølgen. Det vi har gjort hittil er å skyte oss selv i begge beina, og er på vei til å sage av en arm.

Vi trenger flere i arbeidsfør alder i Norge når «alle» blir pensjonister, men innvandring fra R3 land er i k k e løsningen, det forverrer problemet.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Hvorfor kan vi ikke skille mellom de få som har et legitimt, midlertidig beskyttelsesbehov og fortjener midlertidig asyl og oppholdstillatelse,

og det enorme antallet økonomiske migranter som klarte seg fint, men søker økt levestandard?

Jeg ser ikke at vi har et solidarisk og moralsk ansvar overfor EU å ta inn en eneste av sistnevnte gruppe. Det trenger ikke de heller.

En kan ta imot folk med nyttige kvalifikasjoner som legeutdanning hvis vi har mangel på leger, ingeniører osv.

  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...