Gå til innhold

Bjørnar Moxnes tatt for tyveri på Gardermoen - verre enn først antatt


Anbefalte innlegg

La oss si at Moxnes forteller sannheten:

I så fall var det ikke tyveri i det han gikk ut av butikken med de. Det var en forglemmelse. Men i det øyeblikket han oppdager forglemmelsen, river av lappene og legger de i bagasjen sin, så ble det tyveri...

...fordi han var redd for hva de i butikken ville tro om han var ærlig og leverte de tilbake? Da ville de tenkt; takk for at du er ærlig. Men neida... han valgte å gjøre seg selv til kriminell og oppnådde heller at hele Norge tenker på han som en uærlig fyr.

Det er ikke særlig smart.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nukleosid skrev (3 minutter siden):

La oss si at Moxnes forteller sannheten:

I så fall var det ikke tyveri i det han gikk ut av butikken med de. Det var en forglemmelse. Men i det øyeblikket han oppdager forglemmelsen, river av lappene og legger de i bagasjen sin, så ble det tyveri...

...fordi han var redd for hva de i butikken ville tro om han var ærlig og leverte de tilbake? Da ville de tenkt; takk for at du er ærlig. Men neida... han valgte å gjøre seg selv til kriminell og oppnådde heller at hele Norge tenker på han som en uærlig fyr.

Det er ikke særlig smart.

Det er nettopp det som skille mellom sterke og svake ledere. En sterk leder rømmer ikke, Moxnes har valgt den lettvinte utveien. Hans valg har vist at han er en feig, svak leder.

Endret av fox
  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
fox skrev (1 minutt siden):

Det er nettopp det som skille mellom sterke og svake ledere. En sterk leder rømmer ikke, Moxnes har valgt den lettvinte utveien. Hans valg har vist at han er en feig, svak leder.

Hvordan er det feigt å kalle inn til pressekonferanse? Uansett er jeg såklart enig i at han er en dust.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har aldri vært noen fan av Moxnes, og politisk er partiet hans fryktelig langt fra hvor jeg står. Synes han har vært ganske bra i debatter, og det er vel det. Spesielt Ukraina-fadesen i Rødt synes jeg han håndterte veldig dårlig.

Denne skandalen tror jeg blir langvarig. Han vil ikke komme til å bli kvitt den. Å stjele er alvorlig, men det verste er at han ikke fortalte hele sannheten først.

Med det sagt så er jo ikke hans politiske liv på langt nær over. Lovbruddet er ikke alvorlig sammenlignet med noen andre politikere som er i høye posisjoner. Har man gjort opp for seg skal man kunne tilgis, men problemet som ikke vil forsvinne er løgnen.

 

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar
Sidekick skrev (1 minutt siden):

Overdrivelse fra mange av dere, det er ikke så ille som dere skal ha det til. Hvem har ikke gjort feil i livet

Feilen/lovbruddet i seg selv er kanskje ikke så ille, men løgnen er det. Moxnes er politiker og lovgiver, så lista skal ligge litt høyere for dem. Tilliten til han blant velgerne er nok noe svekket, i tillegg vil det alltid ligge der som en sak folk husker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q
Sidekick skrev (5 minutter siden):

Overdrivelse fra mange av dere, det er ikke så ille som dere skal ha det til. Hvem har ikke gjort feil i livet

Ikke overdrivelse når man forventer en hvis standard av våre folkevalgte. Og jeg mener alvorlig talt det ikke er for mye å forlange at de holder seg for gode fra simpel butikktyveri. Dette må vi da som velgere kunne kreve, synes ikke det er for mye å forlange

e: og så må vi huske at det er snart valg. Hvordan i huleste skal Moxnes nå kunne stå der og moralisere over rikingene som flyktet til sveits når han selv bedriver med naskeri??

Endret av Gjest slettet-ld9eg7s96q
Lenke til kommentar
Sidekick skrev (5 minutter siden):

Overdrivelse fra mange av dere, det er ikke så ille som dere skal ha det til. Hvem har ikke gjort feil i livet

At han hadde den i lomma sier meg ingenting, man kan gjøre en feil. Men å ta vekk prislappen og legge den i bagasjen?

 

er det ikke for drøyt?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Risiko vs vinning.

Det er en selvfølge at våre folkevalgte følger lover & regler de selv er med på å lage. Personlig syns jeg media er i overkant flinke til å "arrestere" de som går på en smell. Samt hauser opp en stor sak av småting. Moxnes er en offentlig kjent person, som godt vet at dersom han blir tatt for naskeri, risikerer han uendelig mye mer enn hva vinningen er. De som kjenner ham, vet dessuten at han er av den materiasliske nøkterne typen, som ikke har det høyeste forbuket. Så det er ikke akkurat slik at han "må" stjele for å finansiere egen livsstil. Så her står ikke risiko opp mot vinning over hode - dersom det skulle vise seg å være en bevist handling. 

Derimot er det mange som stjeler for spenningens skyld. For å gi litt "faen" (protest?) mot det siviliserte her i verden. Det er vel ingen hemmelighet at Moxnes ikke akkurat er blodfan av kapitalismen. Så det er vel kanskje den mest logiske hypotesen?

De siste årene har mange storingsrepresentanter blitt tatt for mye rart. Alt fra sex-kjøp, til skatteundragelse, dokumentfalsk, spåkone-hysteri og "møter" lagt opp mistenkelig nær private interesser og lignende. Så målt opp mot dette, så er nok dette av det mindre alvorlige. Men allikevel såpass lavmålt at det gull for tabloidformatet i disse agurktider. 

Dette er bare flaut for Moxnes. Men det står respekt av at han faktisk snakker åpent om det og gjør seg tilgjengelig for pressen. Som regel gjør politikere det motsatte, de gjemmer seg i et håp om at "det går over":

Men å rive av prislappen og legge den i lomma.... da stjeler han bevist. Dette er tyveri! Enkelt og greit. 

 

Lenke til kommentar
13 minutes ago, Gjest slettet-ld9eg7s96q said:

Ikke overdrivelse når man forventer en hvis standard av våre folkevalgte. Og jeg mener alvorlig talt det ikke er for mye å forlange at de holder seg for gode fra simpel butikktyveri. Dette må vi da som velgere kunne kreve, synes ikke det er for mye å forlange

e: og så må vi huske at det er snart valg. Hvordan i huleste skal Moxnes nå kunne stå der og moralisere over rikingene som flyktet til sveits når han selv bedriver med naskeri??

Så du har aldri gjort en feil i ditt liv?

Lenke til kommentar
13 minutes ago, fox said:

At han hadde den i lomma sier meg ingenting, man kan gjøre en feil. Men å ta vekk prislappen og legge den i bagasjen?

 

er det ikke for drøyt?

Ikke i panikkmodus nei. Har du noen gang vært i panikkmodus så skjønner du kansje litt av hvorfor han gjorde som han gjorde

Lenke til kommentar
47 minutes ago, fivebigcities said:

Jeg skulle akkurat til å si det. Var ikke kidden 17 år eller noe? Og hun 35 år?

Hadde hun vært en fyr, så hadde hun vært ferdig i politikken da dette ble kjent.

Det er akkurat sånne hendelser, der en dame slipper unna med slikk og ingenting, at man forstår en holder menn i høgere standard enn kvinnfolk. Konsekvensen er at man får mindre respekt for kvinner. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
7 minutes ago, Sidekick said:

Ikke i panikkmodus nei. Har du noen gang vært i panikkmodus så skjønner du kansje litt av hvorfor han gjorde som han gjorde

Man trenger ledere som evner å holde hodet kaldt, særlig under krevende situasjoner. Hvordan skal Moxnes klare å holde hodet kaldt som eventuell minister i ekte kriser hvis han får panikk av å ha tatt med seg noen solbriller han ikke har betalt for?
 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...