Gå til innhold

Prisguiden er død, Klarna drepte den


Anbefalte innlegg

Comma Chameleon skrev (17 minutter siden):

Og selv om det kun var 2 butikker så er fortsatt prishistorikken viktig.

Den er essensiell for å filtrere ut dårlige tilbud. 

 

BadCat skrev (2 timer siden):

Da var markedet uoversiktlig. For 20 år siden var det titalls butikker i hver kategori og en jungel å beseire. Slik er det ikke nå. For 17 år siden var det flere online databutikker bare i Trøndelag enn det er totalt i dag i Norge og Danmark (de to som retter seg mot Norske kunder).

Det er jo ekstreme mengder butikker i dag? Uansett er prishistorikken det viktigste. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tusen takk for alle tilbakemeldingene, jeg setter stor pris på at dere har tatt dere tid til å teste 😃 Dette er veldig viktig for oss, da vi fortsatt er i en testfase. Det vil komme flere butikker og produkter, og vi jobber med å forbedre og sortere datasettet vi får fra butikkene.😊

Om dere kommer på noe mer, er det bare å gi meg en tilbakemelding 😊

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
^fmj skrev (1 time siden):

Jeg var innom nå og kan ikke si at jeg merker den store forskjellen.

Nå er det bare butikker som benytter Klarna som betalingsalternativ.

Og det er mye feil. Du ser en annonse for iPad 256 GB og tenker, det er en god pris. Du klikker på den og kommer til 64 GB versjonen.

Og flere gode priser på mobiltelefoner f.eks leder til reservedeler til den telefonen du trodde du skulle få kjøpe rimelig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Sharpings skrev (23 minutter siden):

Og det er mye feil. Du ser en annonse for iPad 256 GB og tenker, det er en god pris. Du klikker på den og kommer til 64 GB versjonen.

Og flere gode priser på mobiltelefoner f.eks leder til reservedeler til den telefonen du trodde du skulle få kjøpe rimelig.

Ser det samme på Prisjakt jeg da men.

Lenke til kommentar
Sharpings skrev (4 timer siden):

Nå er det bare butikker som benytter Klarna som betalingsalternativ.

Og det er mye feil. Du ser en annonse for iPad 256 GB og tenker, det er en god pris. Du klikker på den og kommer til 64 GB versjonen.

Og flere gode priser på mobiltelefoner f.eks leder til reservedeler til den telefonen du trodde du skulle få kjøpe rimelig.

Det er mye feil på Prisjakt også, at det mangler butikker har jeg ikke tenkt over. Platekompaniet, avXperten, Dustin, Senetic, kl.ink og Cdon glimrer med sitt fravær. Nå er Cdon grå hos Prisjakt også, men kommer i alle fall opp.

BartSimpson skrev (4 timer siden):

Rekordbillig var hovedgrunnen til at jeg alltid brukte prisguiden, savner den funksjonen hos de andre.

Enig, den syns jeg også var kjekk.

Endret av ^fmj
  • Liker 1
Lenke til kommentar
^fmj skrev (16 timer siden):

Det er mye feil på Prisjakt også, at det mangler butikker har jeg ikke tenkt over. Platekompaniet, avXperten, Dustin, Senetic, kl.ink og Cdon glimrer med sitt fravær. Nå er Cdon grå hos Prisjakt også, men kommer i alle fall opp.

Enig, den syns jeg også var kjekk.

De butikkene som ikke samarbeider med Prisguiden/-jakt (les: betaler årlig avgift) glimrer med sitt fravær, ja.

Riktignok hender det vi får opp treff, men uten at de er klikkbare. Er vel som et forsøk på å få butikken til å se verdien av å betale seg inn..?

Lenke til kommentar
qualbeen skrev (35 minutter siden):

De butikkene som ikke samarbeider med Prisguiden/-jakt (les: betaler årlig avgift) glimrer med sitt fravær, ja.

 

kun årlig avgift eller også pr.klikk når "gå til butikken"?

som i så fall ikke nødvendigvis medfører kjøp. Har liksom klikket på hundrevis oppgjennom bare for å se/sjekke (vinningen går opp i spinningen for butikken?)

et annet moment som kanskje gjør at enkelte butikker skygger unna, er at folk antageligvis velger å handle fra billigste/øverste butikk, evt. nr. 2-3 på listen, og kan en butikk vanligvis ikke matche å konkurrere med "Topp 3" men havner langt ned på oppføringen så blir det jo nesten kontraproduktivt å synes (attpåtil betale årlig avgift for det)

bare noen tanker jeg har gjort meg, om det er slik har jeg selvsagt ikke fasit på.

Endret av Mr.M
Lenke til kommentar
qualbeen skrev (48 minutter siden):

De butikkene som ikke samarbeider med Prisguiden/-jakt (les: betaler årlig avgift) glimrer med sitt fravær, ja.

Riktignok hender det vi får opp treff, men uten at de er klikkbare. Er vel som et forsøk på å få butikken til å se verdien av å betale seg inn..?

Det er kun på Prisjakt, hos Klarna er de helt borte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...