Gå til innhold

Prisguiden er død, Klarna drepte den


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

I begynnelsen tjente Klarna en del ekstra på å ikke gi beskjed om at det ventet en regning og la på en avgift. Eller at de ga for ofte beskjed, som gjorde det vanskelig å skille mailene i fra hverandre.

Jeg som er så nøye med å betale i tide og er i mot kredittkort gikk fem på flere ganger

Nå sjekker jeg jevnlig.

Sitat

Totalt skylder du

 

0 kr

 

Ingenting å gjøre akkurat nå

... i Klarna-banken.

Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (På 3.9.2023 den 17.29):

Prisjakt mangler flere funksjoner og klarna er helt ubrukelig. Om markedet fungerer, så kommer det snart en ny konkurrent. 

Kan vel være greit å tipse Prisjakt om de ulike tingene som mangler. Jeg føler de har det meste. Det er i alle fall korteste vei i mål, framfor at en ny konkurrent skal lage alt fra scratch

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei dere 😊 

Jeg synes det er gøy å se at dere engasjerer dere i disse tjenestene. Jeg skjønner at dere bruker de mye, og har preferanser for hva dere liker og ikke. 

Jeg heter Julie og jobber i Prisradar, en ny prissammenligningstjeneste. Vi håper å kunne lage en så bra tjeneste som mulig, som dekker alles behov. Har dere lyst til å være med å forme en tjeneste som passer flere, er det bare å bli med å teste tjenesten vår. Ta turen innom prisradar.no og test i vei.

Er det f.eks noen funksjoner du savner? Eller annet du ønsker kunne vært med, gi beskjed 😃

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Prisradar skrev (21 timer siden):

Prisradar, en ny prissammenligningstjeneste

Cookie-søppelet deres er en god grunn til å IKKE bruke tjenesten. Gode nettsteder har en enkel dialog hvor man kan opt-out enkelt for de ulike typene av cookies. ‘14 sider med tekst’ om «Informasjon om bruk av cookies (informasjonskapsler)» og hvor man da selv må inn og aktivt legge til tillegg i browser, sørge for å rydde i cookies etc. WTF??? Nei takk.

edit: bruker selv ‘Private’ / ‘Incognito’ modus aktivt men av prinsipp holder jeg meg unna nettsteder som ikke greier å gi oss brukere en enkel måte å velge (opt-out) cookies på.

Endret av NoBo
  • Liker 7
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Prisradar skrev (22 timer siden):

Er det f.eks noen funksjoner du savner? Eller annet du ønsker kunne vært med, gi beskjed 😃

Gi meg muligheten til å se alle underkategorier samtidig, i stedet for å skrolle sidelengs. Pil ned for å utvide eller lignende. Mangler også mye varer, men regner med det kommer med tiden? 

Screenshot_20231020-092020~2.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uff, prisradar var en kjip opplevelse. Mulig den blir bedre med tiden - jeg håper det, for prisjakt og klarna er jo elendig også.

Men prisradar har et elendig brukergrensesnitt, dårlig kategorisering, katastrofalt dårlig datakvalitet og mangelfullt produktutvalg.

Noen eksempler:

  • Kamera-kategorien inneholder kun actionkamera. Ikke ett eneste spesilrefleks, videokamera, systemkamnera eller lignende.
  • "Optiske enheter" er for det første et idiotisk navn, for det andre inneholder den ikke ett eneste kameraobjektiv, men for det meste kikkerter og teleskoper og tilbehør for disse. Slikt KAN selvsagt benyttes til foto, men hører egentlig ikke til foto-kategorien som sådan.
  • Laptop-produsenter vises ti og ti (eller noe) av gangen, og man må klikke seg frem til en laaaang liste. Hva med å dele den inn i alfabetiske kategorier, for å gjøre det enklere? Eller vise de med flest produkter først? Skrolle ned og ned og ned og klikke frem stadig flere er i alle fall fryktelig dårlig brukergrensesnitt.
  • Er man f.eks. ute etter en lett laptop, må man finne vekt-filteret - og der kan man ikke angi en maksvekt, men må huke av for alle de ulike verdiene. Dette er jo bare tull!

 

Endret av Aetius
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man trenger ikke pristjenester lenger den tid det er to butikker igjen i hver kategori. Det er 25 år siden de første prislistene kom. Da var markedet uoversiktlig. For 20 år siden var det titalls butikker i hver kategori og en jungel å beseire. Slik er det ikke nå. For 17 år siden var det flere online databutikker bare i Trøndelag enn det er totalt i dag i Norge og Danmark (de to som retter seg mot Norske kunder).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...