Gå til innhold

Prisguiden er død, Klarna drepte den


Anbefalte innlegg

Klarna har ødelagt Prisguiden. Jeg brukte den mye før, men nå er det ikke vits å besøke siden lengre. Synd dette oppkjøpet ble en fiasko. Jeg kan trygt love at hvis noen gründere vil lage et ok alternativ til prisjakt så støtter jeg de fullt ut og håper de lykkes.

Prisjakt har også ødelagt prisjakt ved å fjerne classic.prisjakt.no. De hadde den beste filterfunksjonen av de alle. Hører dere gründere?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Savner prisguiden jeg og.

Bruken har gått virkelig ned etter klarna tok over. Mener det var en periode klarna fungerte bedre på desktop enn på mobil. Men nå som de mulig er feridig å integrere den så ser det ut som de har klart å ødelegge desktop delen også.

Ting som er irritererer meg mest er:

- At de ikke har tatt vare på dataene over pris historie som prisguiden hadde. Da mister du muligheten for å se om ting har vært billigere. Dette vil bli bedre med tiden, men skjønner ikke hvorfor de som har integrert ikke har kopiert over den gamle dataen her.

- På prisguide så var det hoved kategorier og underkategorier. En av de tingene jeg ofte har gjort før er f.eks velge verktøy som hovedkategori og sortere og finne alle de beste tilbudene innen den kategorien. Dette er håpløst hvis du ikke vet spesifikt hva du skal ha på klarna. Hvem har tid til å gå over og krysse av nærmere 380 kategorier for å finne det du er ute etter. Det går an å søke, men igjen ting kalles forskjellige ting og mistenker at det er mye du ikke finner noe logisk kategori på lenger.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Må kaste meg med her og si meg helt enig i at prisguiden er helt ødelagt nå. Jeg foretrakk den siden mye grunnet "rekord billig" knappen, og må innrømme at jeg iblant ble sittende og kose meg mens jeg gikk over den listen. 

Jeg synes søkeresultatet på den gamle prisguiden siden var mye bedre enn prisjakt. Generelt vil jeg si at mye ved GUI` og den visuelle opplevelsen var bedre på den gamle prisguiden enn dagens prisjakt er. Prisjakt har et litt mer rotete søkeresultat opplever iallefall jeg. 

Må spørre; har prisjakt en tilsvarende "rekord billig" funksjon?

Lenke til kommentar

Jeg har aldri kjøpt så lite under black week, Friday, month osv som i år. Prisjakt er så som så, klarna er døden. Har ingen måte å sjekke at tilbudene er reelle. Er derfor veldig redd for at jeg skal bli lurt, og da kjøper jeg ikke i stedet. 

 

Klarnas oppkjøp av Prisguiden er på nivå med Microsoft sitt oppkjøp av Nokia. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Prisjakt har også solid volum med feil. Prishistorikk kan juge mye.

Eksempler er at deler og tilbehør blir listet som hovedproduktet. Altså selve IPS skjermen (delen) til en TV, monitor, nettbrett, mobil... Batteripakken til en drill, motoren til en vaskemaskin. Dyre komponenter eller tilbehør, som ikke er hinsides lang unna prisen på selve varen. Eller at vare har unormalt lav pris som utsolgt og stengt for bestilling (bevisst strategi??). Har sett dette flere ganger. Bruker derfor Prisjakt lite.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...