Jump to content

NoBo

Medlemmer
  • Content Count

    1104
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

349 :)

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Hvilket merke er maskinen? Vet du om huset er tilknyttet er gammelt ‘IT-nett’ eller nytt ‘TN’-nett?
  2. Familiens eldste har bruk for en blodtrykksmåler (aka Blodtrykksapparat) og disse er ikke vanskelige å finne på Google/Prisjakt mfl. Det jeg er ute etter, er erfaringer og anbefalinger av nevnte type apparat. Nytt område for meg så jeg er litt usikker på hva å se etter men ser for meg følgende krav: Elektronisk For overarmen Kunne logge (synce) målinger mot PC/mobil Ikke nødvendig at den er drevet av oppladbart batteri men en fordel Pulsmåler O2-måling Bånd-/belte størrelse m-s Tilgjengelig i Norsk (nett-) butikk Andre ting man bør tenke på? Så, noen med erfaring og eventuelt har anbefalinger til apparat?
  3. Om ikke beskrivelsen er feil så har du vel svaret der(?) Blir vel ikke feil å sjekke med Jula selv, heller; Kilde: Bruksanvisning for produktet på samme side. Batteriet du linker til vil jeg anta at er alt for stort(?) Hva er målene på batteriet som sitter i?
  4. Høres ut som om du kan ha nytte av en KVM-switch.
  5. I og med at det ikke fungerte når jeg prøvde med appen på telefonen og kun var tilkoblet via mobilnettet så antar jeg at feilen lå mer sentralt enn hos meg/borettslagets nett/provider. EpleTV-en var det første jeg prøvde etter at boXen (som den ofte gjør) hikket 😆
  6. Kan svare meg selv; Nevnte tjeneste(r) var vel borte i et par timer men fungerer igjen nå.
  7. Get TV fungerer ikke hos meg nå i kveld, verken på Get boX, via Apple TV eller på mobilen via appen. Dvs. Get boXen er tilkoblet coax så å følge live-sending fungerer men ikke noe av det som går over IP (TV-guide, ‘Mitt innhold’ etc.). Lurte først på om det var ruter eller annet lokalt som skapte problemet men når jeg prøvde via Get-appen på mobilen og kun var tilkoblet mobilnett fikk jeg samme problem. Så, andre som opplever det samme?
  8. Du kan be om nytt skilt fra Vegvesenet hvis du er usikker og ønsker å bytte det.
  9. Bilene står i kø. Kollektivfeltet har normalt mulighet til å holde fartsgrensen, dvs. 60 km/t.
  10. Ja og nei. Fra Ulvøybrua og til Nedre Bekkelaget (bensinstasjonen) er det den nevnte gangveien nedenfor Mosseveien. Derfra og til man tar av til Sjursøya er det laget et ekstra bredt fortau. Videre inn kan man sykle på nedsiden av Mosseveien inn til Oslo sentrum.
  11. https://www.aftenposten.no/osloby/i/6aaEo/syklist-omkom-etter-paakjoersel-paa-mosseveien - Dette skjedde i enden av strekningen som syklisten som endte i Høyesterett syklet. Så nei, ikke den tryggeste strekningen å sykle.
  12. Det er ett felt for bil og ett felt for kollektivtrafikk i sørgående retning på den aktuelle strekningen. Til høyre for kollektivfeltet er det en støymur. I ettermiddagsrushet er det normalt kø ut Mosseveien. Hvor tenkte du bussen skulle ha kjørt? Det er relevant på samme måte som at hvis jeg som bilist kjører på en Europavei i Norge og kommer inn i en 30-sone eller område med veiarbeid. Jeg må forholde meg til omgivelsene (skilting) og vise hensyn. (Jeg er med bare ord enig med deg; Syklisten som skylder på at han «blir unødig hindret av å sykle gangveien på sen aktuelle strekningen» (Min omskriving av hans uttalelser) viser lite forståelse for andre enn eget ego.)
  13. TLDR: Flere Get-kunder her som er misfornøyd med Get sin behandling av oss som kunde ved at de (Get) har terminert egen mailtjeneste for kundene og overlatt til (tredjepart) Wemail å drifte mailtjenesten, mot betaling? Og, uten at Get har gjort noe for å redusere månedsprisen på bredbåndsabonnementet tilsvarende det Webmail skal ha i måneden for å drifte mailtjenesten? Hvordan stiller det seg, frobrukerrettsmessig, at Get fjerner en tjeneste fra kundes abonnement UTEN å redusere månedsprisen på nevnte abonnement tilsvarende det tjenesten man er overført til koster? Om man hadde valgt et dyrere alternativ enn tjenesten (Wemail) man ble overført til så hadde det vært min (ekstra-) kost. Men Get burde (etter mitt syn) i det minste ha redusert egen abonnementspris på bredbånd tilsvarende det Wemail koster. Bakgrunn: 1. juli 2020 ble alle Get-kunders emailkontoer (@getmail.no) overført til den norske tjenesten ‘Wemail’. «Greit nok», tenkte jeg, «om Get ønsker å la en tredjepart drifte mailtjenesten for meg som kunde så er det sikkert greit. No biggie.» 2. september mottok jeg mail om at Wemail fra 5. oktober 2020 skal ha betalt for å hoste mailen som tidligere var en del av tjenesten som Get leverte kundene. Samtidig, har jeg ikke registrert noen kommunikasjon fra Get om at de senker månedsbeløpet tilsvarende som da tjenesten fra Wemail vil komme til å koste. [Kjenner at irritasjonen begynner å vokse] Ettersom tidligere bredbåndstilbydere jeg har brukt alltid har inkludert en mailtjeneste med mailadresse tilknyttet tilbyderen så har jeg tenkt på denne koblingen som nærmest en sedvane. At Get nå velger å bryte denne ‘kontrakten’ ved å, på kort varsel, terminere sin ‘in-house’ mailtjeneste og overføre tjenesten til tredjepart som så tar seg betalt er jeg lite fornøyd med. Spesielt når Get ikke reduserer månedsprisen tilsvarende. Kan nevnes at min AltiBox mailadresse fremdeles lever i beste velgående, flere år etter at jeg avsluttet mitt bredbåndsabonnement hos Viken Fiber. Hadde det ikke vært for at det der jeg bor nå er tvungen tilknytning til Get, hadde jeg aldri valgt Get. Mail mottatt fra Wemail 2. september 2020:
×
×
  • Create New...