Gå til innhold

Egen barnepride trenger vi det? Etiske/ideologiske sider med "Pridepress".


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
23 hours ago, skaftetryne32 said:

Jeg føler at denne humoren er temmelig åpenbar, jeg har vanskelig for å tro at noen ser dette banneret og tenker, oi der er det vist noen som er åpne om at de er pedofile kidnappere som vil kjønnslemleste alle barn. 

Angående konspirasjonsteoretikere så er problemet deres at de tror på det de vil tro på, og ikke fakta, jeg tviler på at noe som helst som kommer fra lgbtq miljøet vil påvirke noen som allerede tror at lgbtq er ute etter å skade barna deres.

Jeg ser ikke humoren i det da det ikke er noe å finne. Dette kommer og fra folk som ikke en gang kan meme. Skal det å synge om å "konvertere barna deres", og det å chante "vi kommer for barna deres" være en god måte å adressere noe de ser på som en stereotype? Forklar den for oss. 

22 hours ago, Red Frostraven said:

Du forstod at de ikke faktisk tok eller forsøkte å ta, eller begikk overgrep mot noen barn, ikke sant..?

De gjorde ikke hva noen anklager dem for.

Du har fortsatt ikke svart meg fra noen sider tilbake. 

On 7/12/2023 at 7:24 AM, Yakamaru said:

https://www.flsenate.gov/Session/Bill/2022/1557

https://www.flsenate.gov/Session/Bill/2022/1557/BillText/Filed/PDF

Parental Rights bill som den faktisk heter. Dette er kun om foreldrers rettigheter når det kommer til dems egne unger og undervisning i skolen. Hvor står det noe som helst om homoseksualitet, LGBT eller liknende?

Du er fri til å adressere hva du ikke er enig med, med mindre du mener at foreldre ikke skal ha rett til sine egne unger? 

I dette tilfellet "de", refereres det til minoriteten av groomers, kriminelle og/eller ideologer som er LGBT som pusher denna ideologien og seksualiseringen og/eller seksualiteten på unger. Er en av de mange grunnene til at grupper som LGB Alliance og Gays Against Groomers har poppet opp i de siste åra. Libs of TikTok gjør en god jobb med å eksponere slikt også. 

https://www.nbcnews.com/nbc-out/out-news/education-culture-war-finds-new-target-pride-flags-classrooms-rcna2501

https://www.edweek.org/leadership/pride-flags-and-black-live-matters-signs-in-the-classroom-supportive-symbols-or-propaganda/2022/01

https://www.dailymail.co.uk/news/article-11658079/Gay-Atlanta-couple-charged-raping-adopted-sons-pimped-local-pedophiles.html

NZx5OoQ98cNX_UjxbAr7qkY9MlShWApnrb3JZTAp

Pride har ikke noe i klasserommet å gjøre, det har ikke BLM eller. Og for den saks skyld, pride har ikke noe rundt unger å gjøre heller.

Jeg skjønner ikke problemet, forklar til oss. Hva er problemet med at slike syke mennesker blir eksponert og adressert?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (58 minutter siden):

Det linkes til enkenthendelser fordi

  • Mange her inne hevder at kvinner ikke blir viktimisert på sine toaletter og i garderober som følge av transpolitikken som åpenbart er feil
  • Mange av de myke fagfeltene som kunne og burde laget statistikk på slikt er blitt omgjort til uvitenskapelige aktivistgrupper der bare tanken på å skrive noe slikt får deg sparket

Transpolitikken er en gavepakke til overgripere, tittere, voldsmenn, pedofile og andre ekle typer som får tilgang til områder der kvinner og småjenter er nakne kun ved å hevde at de er trans. Om de faktisk er trans eller ikke spiller ingen rolle. 
Hvorfor skal det være så vanskelig å forstå det? 

Det er vanskelig for woke folkene å forstå dette fordi det strider med ideologien hodene deres har blitt stappet fulle av.

For oss andre er jo dette helt åpenbare sannheter.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (14 timer siden):

Her sirkler vi oss vel inn på problemet. Du fatter det ikke så da er det ikke slik.

Hva tror du kvinner foretrekker i garderobene sine, transmenn eller transkvinner?

Og at det ene er mer fornuftig om man har et ønske om å unngå overgrep er også helt åpenbart, med mindre, som nevnt før, man er så misinformert at man nesten går med bombevest når man besøker sentrum i tilfelle terror.

:..

jeg er på ferie, og orker ikke å holde hendene til voksne mennesker akkurat nå. Forsøk gjerne å tenke deg hvordan det motsatte skulle være fornuftig, med mindre man har hinsides dårlig risikovurdering.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Barn burde helst skjermes fra seksualisering, det inkluderer alle typer pride, trans-opplegg, og drag.
Å lære om hvordan ens egen kropp fungerer i en kontrollert og pedagogisk sammenheng er noe annet, det er for eksempel veldig viktig at jenter lærer om mensen før de får det.

Jeg støtter veldig sterk teknologisk sensur på elektronikken barn bruker, så ''de ser verre på nett'' holder ikke vann.
Barn burde helst holdes unna elektronikk, og det må gjøres fra sentralt hold(skolen eller stat/kommune), foreldre vet godt at det er upraktisk og potensielt skadelig å utestenge sitt eget barn fra noe alle andre er med på, dog om foreldre går sammen om slike initiativ så er det ofte hjelpsomt.

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
52 minutes ago, Red Frostraven said:

Og at det ene er mer fornuftig om man har et ønske om å unngå overgrep er også helt åpenbart, med mindre, som nevnt før, man er så misinformert at man nesten går med bombevest når man besøker sentrum i tilfelle terror.

Statistisk sett begår menn mange flere overgrep mot kvinner enn kvinner gjør mot kvinner. Det logiske å gjøre er dermed å ikke tillate menn i kvinnegarderober/toaletter

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (10 minutter siden):

Statistisk sett begår menn mange flere overgrep mot kvinner enn kvinner gjør mot kvinner. Det logiske å gjøre er dermed å ikke tillate menn i kvinnegarderober/toaletter

Nettopp!
Ufattelig at noen mente lesbiske kvinner og Transmenn var større trusler mot kvinner🙈🙈🙈🙈🙈

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Yakamaru skrev (2 timer siden):

Jeg ser ikke humoren i det da det ikke er noe å finne. Dette kommer og fra folk som ikke en gang kan meme. Skal det å synge om å "konvertere barna deres", og det å chante "vi kommer for barna deres" være en god måte å adressere noe de ser på som en stereotype?

Ser du ikke humoren så ser du ikke humoren, men jeg har da forklart hva som er humoren allerede.

Yakamaru skrev (2 timer siden):

Forklar den for oss. 

Hvor mange er du ? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (3 timer siden):

Konsekvensene av den feilslåtte og urimelige transpolitikken kan lett reverseres. Vet du hvor mye det koster å oppgradere alle dassene og garderobene i kongeriket? Den kostnaden skal skattebetalere ta fordi 0.00001% av befolkningen er trans?

Det er mange flere fordeler med feks fellesgarderober med egne avlukker. For det første er det nok billigere å lage en garderobe til alle kontra 2 hver gang man bygger nytt. Så har man det problemet med at folk flest er sjenert. Jeg tror de aller fleste, ville fortrukket en løsning der man kan dusje og skifte bak en lukket dør. 
 

på skoler vegrer barn seg for å dusje, og folk slurver med dusjen i feks svømmehaller osv ( de dusjer med svømme buksa) . 

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
2 hours ago, Baranladion said:

Det er mange flere fordeler med feks fellesgarderober med egne avlukker. For det første er det nok billigere å lage en garderobe til alle kontra 2 hver gang man bygger nytt. Så har man det problemet med at folk flest er sjenert. Jeg tror de aller fleste, ville fortrukket en løsning der man kan dusje og skifte bak en lukket dør.  . 

Egne avlukker gir fordeler men er mye dyrere og tar mer plass per person, som er hvorfor man i praksis sjelden ser slikt brukt. 

Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (5 timer siden):

Hva tror du kvinner foretrekker i garderobene sine, transmenn eller transkvinner?

En falsk dikotomi. Det de foretrekker er kvinner. Så får det være opp til andre å definere dette, selv om jeg nok i den situasjonen tror de andre i garderoben 100% vil definere det ut ifra utseende. Jeg tror nok uansett du vil finne få kvinner som ser på hva som ser ut som en mann uten klær i damegarderoben som komfortabelt, og for mange vil det nok føles utrygt eller usikkert. At det finnes de man ikke kan se det på betyr ikke at de syntes det er greit når man etter alle solemerker - og uten å ha snakket med vedkommende - tilsynelatende har en mann i damegarderoben.

Problemet her er at man kan ikke bare si trans- kvinne∕mann og mene at alle andre skal syntes alle stadier av dette er like greit. Noen som ser ut som en mann vil vekke mer usikkerhet enn en som ser ut som en kvinne. Noe annet ville vært unaturlig i damegarderoben.

Og jeg må vel understreke det siden du var helt på jordet om det tidligere (som du hoppet over - igjen):
Det jeg fokuserer på her er at de som er der skal være komfortable i en sårbar situasjon, og ikke om du teknisk sett klarer presse en person inn i en navngitt gruppering. Det er altså ikke trans-merkelappen som er problemet her, men komfort og trygghetsfølelsen hos alle involverte.

Red Frostraven skrev (5 timer siden):

Og at det ene er mer fornuftig om man har et ønske om å unngå overgrep er også helt åpenbart, med mindre, som nevnt før, man er så misinformert at man nesten går med bombevest når man besøker sentrum i tilfelle terror.

Deg om det. Selv forsøker jeg angripe dette fra en vinkel hvor løsningen er basert på alle som benytter garderoben og ikke et sett perifere regler gitt til navngitte grupper basert på hva gruppen på papiret tilsynelatende er/betyr.

Og, for å være helt ærlig, dette fokuset på navngitte grupper over komfort og trygghet for alle finner jeg mildest talt underlig. Jeg forstår den, men det er vel vanskelig å se det som inklusivt da man figurativt skiter på de som ikke er i gruppen.

Red Frostraven skrev (5 timer siden):

jeg er på ferie, og orker ikke å holde hendene til voksne mennesker akkurat nå. Forsøk gjerne å tenke deg hvordan det motsatte skulle være fornuftig, med mindre man har hinsides dårlig risikovurdering.

Du får ha en god ferie. Her har vi strålende sol som veksler med styrtregn flere ganger om dagen for tiden. Artig vær, men ikke lett å planlegge ferieting akkurat.

Endret av fokkeslasken
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Nasjonalisten skrev (4 timer siden):

Barn burde helst skjermes fra seksualisering, det inkluderer alle typer pride, trans-opplegg, og drag.
Å lære om hvordan ens egen kropp fungerer i en kontrollert og pedagogisk sammenheng er noe annet, det er for eksempel veldig viktig at jenter lærer om mensen før de får det.

Jeg hørt en vandrehistorie en gang om noen som hadde blitt sjokkert over at mensen ikke var blå. Muligens ikke sant, men en artig tanke likevel.

Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (1 time siden):
debattklovn skrev (4 timer siden):

Vet du hvor mye det koster å oppgradere alle dassene og garderobene i kongeriket? Den kostnaden skal skattebetalere ta fordi 0.00001% av befolkningen er trans?

Nei, men jeg vil gjerne vite så opplys meg.

Fra Byggstart.no:

Sitat

Ifølge våre tall er gjennomsnittsprisen for et nytt bad bygd fra grunnen av på rundt 300.000 kroner. Da er både arbeidstimer, materiale og utstyr inkludert. Men prisnivået kan variere mye, ned mot 200.000 kroner til over 500.000 kroner.

Dette er naturligvis estimert pris for et nytt bad i et privathjem. Prisen for å gjøre dette i f.eks. en offentlig svømmehall vil naturligvis være betydelig høyere. Her i Trondheim så er Trondheim Pirbad kommunens største svømmehall. Jeg har ikke den fjerneste anelse om hva det nøyaktig ville koste å tilrettelegge garderobe og dusj i Trondheim Pirbad, men uansett så snakker vi nok om en prislapp i millionklassen. Men for å ha noe å sammenligne med så er prisen for to nye basseng særdeles høy:

Sitat

To nye bassenger ble offisielt åpnet 28. februar 2019. Byggekostnader: 80 millioner kroner.

Samstundes vil også inntektene forsvinne i opppussingsperioden. Så det spørs hvor mye penger Trondheim Pirbad er villige til å sette av for å imøtekomme disse. For ifølge PKI så er det snakk om relativt få personer:

Sitat

Estimatene for personer som ønsker seg eller har oppsøkt hormonell eller kirurgisk kjønnsbekreftende behandling estimeres til å være betydelig lavere, på mellom 0,001% til 0,3%.

Om vi går ut ifra at disse tallene også gjelder for Trondheim kommune så snakker vi da altså om et antall mellom 2 og 64 personer som faktisk har oppsøkt kjønnsbekreftende behandling. Til sammenlinging så har Trondheim Pirbad ca. 400.000 årlige besøkende. At Trondheim Pirbad skulle ta hele regninga selv virker lite trolig, så da må nok kommunen trå til. Men hvor penger mye er de egentlig villige til å bruke på dette?

Her er et skjermbilde fra Kommunedirektørens forslag til handlings- og økonomiplan 2023-2026, budsjett 2023, for Trondheim kommune, som viser hva de er villige til å bruke på idrett:

idretttrondheim2023.png.667186004b3c62a04f5ecb31ffea0ce6.png

Joda, det er svimlende summer kommunen bruker, ink. på svømmefasiliteter. Men disse prosjektene er tiltenkt langt LAAANGT flere enn kun 64 personer.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
19 hours ago, skaftetryne32 said:

Ser du ikke humoren så ser du ikke humoren, men jeg har da forklart hva som er humoren allerede.

Hvor mange er du ? 

Hvorfor skal de ikke tas seriøst? Dette er bare 2 eksempler på pride og/eller drag i skolen, disse to har ingenting i klasseroomet å gjøre. 

dragstory-hour-01.jpg?resize=1536,1024&q

image.png.81eb27bd222c543ba34f3b50f7714d6d.png

Spørsmålet mitt blir, "hvorfor er disse aktivistene interessert i barn som et publikum?"

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
13 minutes ago, fokkeslasken said:

Det er det flere som lurer på, men man kan jo ikke spørre for da hater man visst noen.

Åpenbart. Å bare stille spørsmål og ikke bare blindt følge kulten er for mye for aktivistene.

Hvis jeg sier "jeg er imot barnemishandling og seksualisering av barn" og noen andre hopper inn og skriker "HÆ?! HATER DU HOMOFILE?!" begynner jeg virkelig å lurer på hvor faen den tanken/kommentaren kom fra. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Yakamaru skrev (2 minutter siden):

Hvis jeg sier "jeg er imot barnemishandling og seksualisering av barn" og noen andre hopper inn og skriker "HÆ?! HATER DU HOMOFILE?!" begynner jeg virkelig å lurer på hvor faen den tanken/kommentaren kom fra. 

Har dette faktisk skjedd ? For ingen normale mennesker vil svare sånn.  Det gir faktisk ingen mening for det har ingenting med hverandre å gjøre. 

 

Yakamaru skrev (1 time siden):

hvorfor er disse aktivistene interessert i barn som et publikum?"

Hvordan i all verden skal jeg vite det ? Hvorfor tar aktivister med seg barn på pride for å protestere ? Barna blir jo uansett utsatt for noe aktivistene ikke vil de skal bli utsatt for, kort sagt kanskje vi ikke skal gi disse ekstremistene så mye oppmerksomhet. 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...