Gå til innhold

Egen barnepride trenger vi det? Etiske/ideologiske sider med "Pridepress".


Anbefalte innlegg

Baranladion skrev (2 minutter siden):

Hvorfor er det opplagt? Eller, hvorfor er det mer opplagt enn hva de har mellom bena? 

Hvorfor opplagte ting er opplagt..?

Hvis du spør kvinner om de vil ha transkvinner som søker å konformere til et kvinnelig ideal for utseende og med kvinnelig legning i garderoben sin, eller transmenn som søker å konformere til et maskulint ideal for utseende og med mannlig legning og et høyt nivå av testosteron i garderoben sin -- så kan du dele gruppen i to;
De fornuftige, og de som enten er ufornuftige eller trenger å tenke over problemstillingen litt lengre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
debattklovn skrev (3 minutter siden):

Det er intet argument. 

Altså, ja, du har ingen argumenter -- bare appeller til følelser og hendelser som er så sjeldne at idiotien som er kildene du tror på og sprer ideologien til ikke tør fortelle om hvor ofte disse tingene du er 'redd for' inntreffer, men benytter seg av anekdoter fra hele den vestlige verden, som antagelig inntreffer sjeldnere i vestlige land enn skoleskytinger.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
1 minute ago, Red Frostraven said:

Hvorfor opplagte ting er opplagt..?

Hvis du spør kvinner om de vil ha transkvinner som søker å konformere til et kvinnelig ideal for utseende og med kvinnelig legning i garderoben sin, eller transmenn som søker å konformere til et maskulint ideal for utseende og med mannlig legning og et høyt nivå av testosteron i garderoben sin -- så kan du dele gruppen i to;
De fornuftige, og de som enten er ufornuftige eller trenger å tenke over problemstillingen litt lengre.

Kvinner ønsker ikke menn (trans eller ikke) i garderoben/toalettene sine. Det er det som er hele poenget. Ting går virkelig ikke inn hos deg. 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, Red Frostraven said:

Altså, ja, du har ingen argumenter -- bare appeller til følelser og hendelser som er så sjeldne at idiotien som er kildene du tror på og sprer ideologien til ikke tør fortelle om hvor ofte disse tingene du er 'redd for' inntreffer, men benytter seg av anekdoter fra hele den vestlige verden, som antagelig inntreffer sjeldnere i vestlige land enn skoleskytinger.

Jeg har kommet med argumenter hele tiden, men du ignorerer hvert eneste gode poeng som blir skrevet i denne tråden.
Å etterspørre statistikk som ikke finnes er ikke et argument, det er bare uvitenhet og ignoranse. 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (Akkurat nå):

Hvorfor opplagte ting er opplagt..?

Hvis du spør kvinner om de vil ha transkvinner som søker å konformere til et kvinnelig ideal for utseende og med kvinnelig legning i garderoben sin, eller transmenn som søker å konformere til et maskulint ideal for utseende og med mannlig legning og et høyt nivå av testosteron i garderoben sin -- så kan du dele gruppen i to;
De fornuftige, og de som enten er ufornuftige eller trenger å tenke over problemstillingen litt lengre.

Jeg syns ikke det er så opplagt, fordi det er ikke alltid slik som i bildeeksemplene dine, at det er helt opplagt at folk skal transformere, og det tar heller ikke høyde for de (ytterst få) som enten er perverse, eller for moro skyld skal utnytte at "man kan bytte kjønnsidentitet hver dag uten å måtte bevise noe for å komme inn i en garderobe" på trass. 

Ved å fjerne mann og kvinne symbolene, så fjerner man også "gender" problematikken for garderobene, og sier at det er biologisk kjønn som bestemmer. 

 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, skaftetryne32 said:

De gjør narr av de dummeste konspirasjonsteoriene folk tror på. 

Alle vet at den beste måten å motbevise disse hersens konspirasjonsteorikerne er å gjøre nøyaktig det de hevder at gjøres. Dette er da ren sunn fornuft og et 10,000 IQ sjakktrekk. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Yakamaru skrev (11 minutter siden):

Alle vet at den beste måten å motbevise disse hersens konspirasjonsteorikerne er å gjøre nøyaktig det de hevder at gjøres. Dette er da ren sunn fornuft og et 10,000 IQ sjakktrekk. 

Jeg føler at denne humoren er temmelig åpenbar, jeg har vanskelig for å tro at noen ser dette banneret og tenker, oi der er det vist noen som er åpne om at de er pedofile kidnappere som vil kjønnslemleste alle barn. 

Angående konspirasjonsteoretikere så er problemet deres at de tror på det de vil tro på, og ikke fakta, jeg tviler på at noe som helst som kommer fra lgbtq miljøet vil påvirke noen som allerede tror at lgbtq er ute etter å skade barna deres.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (1 time siden):

Jeg har kommet med argumenter hele tiden, men du ignorerer hvert eneste gode poeng som blir skrevet i denne tråden.
Å etterspørre statistikk som ikke finnes er ikke et argument, det er bare uvitenhet og ignoranse. 

Å etterspørre omfanget av et problem folk er redde for grunnet uvitenhet og ignoranse er alt annet enn uvitenhet og ignoranse.

Det er et forsøk på å få noen som er grovt misinformert til å finne informasjon som kan motbevise forestillingene deres, helt på egenhånd.

Baranladion skrev (1 time siden):

Jeg syns ikke det er så opplagt, fordi det er ikke alltid slik som i bildeeksemplene dine, at det er helt opplagt at folk skal transformere, og det tar heller ikke høyde for de (ytterst få) som enten er perverse, eller for moro skyld skal utnytte at "man kan bytte kjønnsidentitet hver dag uten å måtte bevise noe for å komme inn i en garderobe" på trass. 

Ved å fjerne mann og kvinne symbolene, så fjerner man også "gender" problematikken for garderobene, og sier at det er biologisk kjønn som bestemmer. 

 

 

Det finnes nok flere perverse lesbiske eller transmenn, som begge kan ha interessert i å se kvinner nakne, enn det finnes heterofile menn uten besøksforbud mot kvinnegarderober som forsøker å utnytte ordningene ved å late som om de er transkvinner.

Antagelsen om at kvinner vil ha mennesker som følger mannlige sosiale idealer og har mannlige rollemønstre, går på testosterontabletter og som er seksuelt tiltrukket av kvinner, i garderobene sine heller enn transkvinner finner jeg svært rart, og som sagt, så vil jeg tvile på at disse som ender opp på den konklusjonen faktisk har evnet å tenke grundig gjennom problemstillingen.

Det vil nok forekomme oftere at det blir reaksjoner på begge deler, og fordi de forskjellige -- transkvinner og transmenn --er så sjeldne og gode utfall gjerne ikke engang blir oppdaget, at personer slipper å forholde seg til at de må velge -- de kan bare avvise menneskene de selv har opplevd støtende. Som passer med 'ja takk, ingen av delene' retorikken til radikale høyre og deres propaganda.

De fleste transpersoner født etter 2000 vil i vestlige land ha hatt tilbud om start av hormonterapi før puberteten, så antallet transpersoner med gode utfall vil bare øke i omfang fremover.

Jeg kjøper ikke at dette er vanskelig eller at kvinner er lettere å støte enn konservative muslimer.

Bortsett fra et hypotetisk misbruk, sjeldnere enn terror i praksis, og at noen spesielt sensitive personer færre i antall enn transpersonene som får delta i samfunnet kan føle seg støtt -- som muslimer når noen brenner koranen -- finnes gode argumenter for at transmenn som Jamie Dodger skal være i kvinnegarderoben og transkvinner Hunter Schafer skal i guttegarderoben..?

Yakamaru skrev (34 minutter siden):

Alle vet at den beste måten å motbevise disse hersens konspirasjonsteorikerne er å gjøre nøyaktig det de hevder at gjøres. Dette er da ren sunn fornuft og et 10,000 IQ sjakktrekk. 

Du forstod at de ikke faktisk tok eller forsøkte å ta, eller begikk overgrep mot noen barn, ikke sant..?

De gjorde ikke hva noen anklager dem for.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (30 minutter siden):

Det finnes nok flere perverse lesbiske eller transmenn, som begge kan ha interessert i å se kvinner nakne, enn det finnes heterofile menn uten besøksforbud mot kvinnegarderober som forsøker å utnytte ordningene ved å late som om de er transkvinner.

Antagelsen om at kvinner vil ha mennesker som følger mannlige sosiale idealer og har mannlige rollemønstre, går på testosterontabletter og som er seksuelt tiltrukket av kvinner, i garderobene sine heller enn transkvinner finner jeg svært rart, og som sagt, så vil jeg tvile på at disse som ender opp på den konklusjonen faktisk har evnet å tenke grundig gjennom problemstillingen.

Problemstillingen de må tenke igjennom, er ikke kun : «personen har startet hormonbehandling, sikker på at vedkommende er og skal bli kvinne og identifiserer seg som kvinne, har fremdeles penis»  da vil de fleste si at det er helt ok. 

men det kan de ikke vite. Du må spørre de samme kvinnene om det er greit at hvem som helst kan gå inn i deres og deres barns eller ungdommers garderobe, og si de identifiserer seg som kvinnne.  Så tror jeg svaret blir noe annet 

Derfor tror jeg ikke ting er så opplagt som det du hevder. Sjansen for voldtekt og perverse folk er egentlig irrelevant, det handler mer om å slippe å være usikker. 
 

jeg lurer egentlig også bak motivet på at garderobe skal bestemmes av opplevd kjønn istedenfor biologisk kjønn(hva man har mellom bena) Hvis man skal se litt enkelt på det, så ville jo det gjort ting veldig mye enklere 

Endret av Baranladion
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Baranladion skrev (2 minutter siden):

Du må spørre de samme kvinnene om det er greit at hvem som helst kan gå inn i deres og deres barns eller ungdommers garderobe, og si de identifiserer seg som kvinnne.  Så tror jeg svaret blir noe annet 

...jeg må spørre dem om de har hørt på skremselspropaganda fra tvilsomme kilder..?

Jeg ser ikke nytten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (9 minutter siden):

...jeg må spørre dem om de har hørt på skremselspropaganda fra tvilsomme kilder..?

Jeg ser ikke nytten.

Det må du gjerne spørre om. Men selv om du klarer å bevise at ikke en eneste sjel vil lure seg inn. Så vil mange mødre og fedre fremdeles være skeptiske til at folk med penis dusjer naken sammen med døtrene dems. En del kvinner vil nok også synes det er ubehagelig. 
 

Så må du gjerne håne, le og være patroniserende ovenfor de, men slik er nå vi mennesker, og det må man også ta hensyn til. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Baranladion skrev (1 minutt siden):

Absolutt, det har jeg foreslått noen ganger allerede, det fungerer utmerket 

Akkurat så hvorfor fokuserer så mange på problemet heller enn løsninga ? Jeg tipper mange finner et nytt problem når dette problemet er løst, mange vil bare hate, hva grunnen til det er kan en lure på, jeg tipper selvforakt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...