Gå til innhold

Egen barnepride trenger vi det? Etiske/ideologiske sider med "Pridepress".


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
10 hours ago, fokkeslasken said:

I slike tilfeller vil jeg gjerne høre hva barnet som tar medisinen selv sier om hva medisinen gjør for dem.

Sist jeg spurte et barn om dette var svaret langt fra betryggende, for å si det forsiktig.

Kanskje er jeg overfølsom, men for meg virker veien kort fra et Pride-tog til slike perversiteter.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Kommer bare innom med en video som snakker om misinformasjonen som deles av mange i tråden -- i det han gjennomgår løgnene i en mye sett misinformasjonsvideo angående barn som er trans:
 

  

fokkeslasken skrev (12 timer siden):

I slike tilfeller vil jeg gjerne høre hva barnet som tar medisinen selv sier om hva medisinen gjør for dem.

Sist jeg spurte et barn om dette var svaret langt fra betryggende, for å si det forsiktig.

Og dette er nok et eksempel på fordommer mot legevitenskapen fra din side, og på at du hopper på muligheten til å støtte alternative høyre sine narrativer.

Se på hvem som postet det, se hva du selv sier, undersøk kilden.

Det er et bilde fra senest 16. januar 2020...
image.png.1c24a82a3b84daa1a8ecba9ef68f190d.png

...postet i et miljø som også postet dette:

https://static.luolasto.org/file/varavarasto/38599/0.mp4

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
4 hours ago, Red Frostraven said:

Kommer bare innom med en video som snakker om misinformasjonen som deles av mange i tråden -- i det han gjennomgår løgnene i en mye sett misinformasjonsvideo angående barn som er trans:

Herlig video. Har du sett den selv?

Det første poenget han kommenterer er dette med 2%. Det bruker han noen minutter på, og beklager at han snakker så lenge, men han gjør det fordi det er så mye å dissekere når de tar feil. Selv om et par minutter har tidligere har erkjent at tallet er riktig, men han er ikke fornøyd med at de ikke forteller hvor mange som mobbes og slik. Så kommer han med en påstand om at rapporten ikke sier noe om at majoriteten er girls slik som det hevdes i videon, men det er fordi han bare har funnet en tilfeldig rapport på nettet som ikke sier noe om det - i stedet for å ta for seg en rapport som sier noe om det.

Da har han brukt 4 minutter på å snakke om noe som er faktuel korrekt, men han er bare ikke fornøyd med måten prageru legger det frem på.

Neste poeng med .01% ser han ut til å være helt enig i.

På neste poeng om manglende research før 2012 sier han ikke at påstanden er feil eller misvisende, men han mener de er ignorante, egentlig mest fordi det er åpenbart at det er manglende research før den tiden fordi det er manglende research nå i disse dager. Påstanden er altså verken feil eller uriktig, han er bare misfornøyd med hvordan de legger den frem.

Neste poeng om gender dysphoria i ung alder. Her blir han ukomfortabel med hvor mye misgendering som foregår i videoen, utover det har han ingenting videre å komme med, verken at påstanden er feil eller riktig.

Så liker han ikke Lisa Littman. Han mener hun er er "debunked", jeg er litt usikker på om han her mener funnene hennes eller tesen om ROGD. Flere av funnene hennes, som f eks at sosiale medier er en katalysator og drivkraft, er også underbygget av andre, samt man hører mange snakke om det hvordan de ble påvirket av sosiale medier.

Shriers påstand om at "unnecessary medical gender transition causes irreversible damage" som for eksempel "risk of infertility" og "sexual disfunction" er bare transphobic fearmongering, mener han.

Når Shrier snakker om at en 15åring kan gå inn på en klinikk og komme ut med restosteron samme dag, føler han nok en gang et stort ubehag rundt misgenderingen, men heldigivs orker han å fortsett å snakke videre. Shrier forteller at 16årige jener har kunnet fjernet begge brystene uten en therapist's note. Fyren i videoen mener påstanden ikke kan underbygges, han kunne ikke finne noen eksempler på det i...Oregon.

Shrier forteller at det popper opp videor ukentlig fra tenåringer som innser at de har "made a terrible mistake" som advarer andre mot å ikke gjøre det samme. Fyren i videon ser ikke ut til å være spesielt bekymret over dette, det er jo tross alt så få, så avfeier det bare som anekdoter.

Resten av videoen har han egentlig ikke noe spesielt å komme med.. (jeg gadd ikke se de siste 180 sekundene).

Full av stråmannbygging og feiler stort sett i å tilbakevise "misinformasjonen" i PragerU vidoen.
Great success.

Endret av jallajall
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
On 7/16/2023 at 12:31 PM, skaftetryne32 said:

Har dette faktisk skjedd ? For ingen normale mennesker vil svare sånn. Det gir faktisk ingen mening for det har ingenting med hverandre å gjøre. 

Det var et eksempel på hva som kunne ha skjedd, aka "selv-rapportering". "Hvis jeg sier" <-- burde vel ha vært en nokså klar indikator på det. Burde ikke være nødvendig for meg å fôre folk med teskje. :P

Når du ser PinkNews gå "GET OUT OF FLORIDA, NOW!" når Floridas "Parental Rights Bill" be introdusert og lovfestet lurer jeg virkelig på hva de mener med det. Hvorfor skal lover rettet mot foreldrers rettigheter angående sine egne barn ha noe med LGBT i det hele tatt å gjøre? 

For å sitere Bart fra Simpsons: "What an odd thing to say". Det er ingenting mer selv-rapporterende enn å reagere på "man skal ikke seksualisere barn". 

On 7/16/2023 at 12:31 PM, skaftetryne32 said:

Hvordan i all verden skal jeg vite det ? Hvorfor tar aktivister med seg barn på pride for å protestere ? Barna blir jo uansett utsatt for noe aktivistene ikke vil de skal bli utsatt for, kort sagt kanskje vi ikke skal gi disse ekstremistene så mye oppmerksomhet. 

"La oss ikke snakke om eller rapportere om noe vi ser på som et problem."

Med den mentaliteten der er det ikke rart Storbritannia har endt opp et bobleplast samfunn hvor de er mer interessert i å arrestere folk for "slemme tweets" ovenfor å adressere muslimske grooming gangs.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (På 20.7.2023 den 10.01):

Og dette er nok et eksempel på fordommer mot legevitenskapen fra din side, og på at du hopper på muligheten til å støtte alternative høyre sine narrativer.

Nå rører du fælt. vanskelig var det da ikke. Det det jeg skrev betyr er at jeg bare sier sjansen er stor for at barnet selv ikke forstår medisinene de selv tar. For barn jeg har snakket med har sagt ting som at de vil ta medisin som gjør dem "mer gutt", og der stoppet kunnskapen. Hva har de sagt de du har snakket med?

Mulig jeg er kravstor som vil at de som tar en medisin skal forstå hva medisinen gjør da, men selv syntes jeg det er et minimum. For, og hold deg fast nå, dersom de ikke vet hva medisinen gjør er det fordi noen har valgt å ikke fortelle dem det.

Hvordan dette relaterer til det du svarte der vet du vel bare selv.

Men for all del, forklar gjerne hvordan det å ville at en som tar medisin forstår medisinen er fordommer mot legevitenskapen.

Red Frostraven skrev (På 20.7.2023 den 10.01):

Se på hvem som postet det, se hva du selv sier, undersøk kilden.

Nei, hvorfor det? Jeg hadde en kommentar om forståelse for medisinen man tar. Men, igjen, for all del forklar hvordan dette vedrører det du svarte på.

Red Frostraven skrev (På 20.7.2023 den 10.01):

Det er et bilde fra senest 16. januar 2020...
image.png.1c24a82a3b84daa1a8ecba9ef68f190d.png

...postet i et miljø som også postet dette:

https://static.luolasto.org/file/varavarasto/38599/0.mp4

Og hvordan relaterer det til det du svarte på?

Du jobber vel hardt med skohornet nå.

EDIT: Og når det gjelder videoen du postet så skal jeg se den om du kan først fortelle hvordan den relaterer til det jeg sa om forståelse av egen medisin. Er den om noe annet, som det er veldig stor sjanse for gitt de andre tingene du skrev, så er det jo bare enda en av dine avsporinger.

Endret av fokkeslasken
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Yakamaru skrev (1 time siden):

Det var et eksempel på hva som kunne ha skjedd, aka "selv-rapportering". "Hvis jeg sier" <-- burde vel ha vært en nokså klar indikator på det. Burde ikke være nødvendig for meg å fôre folk med teskje. 😛

Når du ser PinkNews gå "GET OUT OF FLORIDA, NOW!" når Floridas "Parental Rights Bill" be introdusert og lovfestet lurer jeg virkelig på hva de mener med det. Hvorfor skal lover rettet mot foreldrers rettigheter angående sine egne barn ha noe med LGBT i det hele tatt å gjøre? 

For å sitere Bart fra Simpsons: "What an odd thing to say". Det er ingenting mer selv-rapporterende enn å reagere på "man skal ikke seksualisere barn". 

"La oss ikke snakke om eller rapportere om noe vi ser på som et problem."

Med den mentaliteten der er det ikke rart Storbritannia har endt opp et bobleplast samfunn hvor de er mer interessert i å arrestere folk for "slemme tweets" ovenfor å adressere muslimske grooming gangs.

Jepp. Det er et ganske åpenbart og helt ærlig skremmende eksempel på selv-rapportering.

Hvem i all verden er det som synes lover mot seksualisering av barn er så grusomt?
Hvem?
 

Og ja god sammenligning og godt eksempel, den grooming skandalen viser PK på sitt mest groteske.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Yakamaru skrev (11 timer siden):

La oss ikke snakke om eller rapportere om noe vi ser på som et problem."

Ved å gjøre akkurat det samme som de protesterer mot ? Ta med barna til en pride parade med folk i fetisj gear.  Det er idioti. Om noen vil ta med barna i pride så er det selvfølgelig deres valg det har jeg sagt hele tiden, men det er virkelig ingen forskjell på disse barna, uansett hvordan de blir brukt, promotere eller demonstrere, folk i fetisj gear ser de uansett. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
26 minutes ago, skaftetryne32 said:

Om de tar med unga for å protestere mot sånt så blir de jo utsatt for det, det har vel lite å si om de er der for støtte eller protest når resultatet er det samme ? 

Jaha? Det er greit at unger blir tatt med på slikt, eller hva er det du sier?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Komikeren lagde humorvideo om dragshow for barn. Noen dager etter ble den fjernet.

Nylig delte Hadaoui en TikTok-video hvor han snakket om at det arrangeres dragshow for barn under Pride. Det hele var ment som humor, samtidig som komikeren stilte kritiske spørsmål til arrangementet.
Fire dager etterpå blir videoen tatt ned på grunn av hatefulle ytringer.

Flere hadde skrevet at de skulle samle seg og skrive mail til arbeidsgiveren min, og da kjente jeg det i magen. Det å bli beskyldt for å være homohater og transfobisk gikk skikkelig inn på meg, og det skjer ikke ofte.


Yousef får erfare at det er noen få ting som man rett og slett ikke skal røre ved (LGBTQ, Drag for kids, Ukraina, George Floyd).

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
jallajall skrev (23 minutter siden):

Komikeren lagde humorvideo om dragshow for barn. Noen dager etter ble den fjernet.

Nylig delte Hadaoui en TikTok-video hvor han snakket om at det arrangeres dragshow for barn under Pride. Det hele var ment som humor, samtidig som komikeren stilte kritiske spørsmål til arrangementet.
Fire dager etterpå blir videoen tatt ned på grunn av hatefulle ytringer.

Flere hadde skrevet at de skulle samle seg og skrive mail til arbeidsgiveren min, og da kjente jeg det i magen. Det å bli beskyldt for å være homohater og transfobisk gikk skikkelig inn på meg, og det skjer ikke ofte.


Yousef får erfare at det er noen få ting som man rett og slett ikke skal røre ved (LGBTQ, Drag for kids, Ukraina, George Floyd).

Ganske drøyt.

Nå er det altså ikke lov å kritisere eller kødde med dragshow for småbarn. 
 

Skremmende.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Entern skrev (30 minutter siden):

Ganske drøyt.

Nå er det altså ikke lov å kritisere eller kødde med dragshow for småbarn. 

Skremmende.

Jo, det er lov. Du kan kritisere og kødde med dragshow (som f.eks. Kaptein Sabeltann!) så mye du ønsker uten at det bryter en eneste lov. Du må også tåle eventuell kritikk tilbake.

Her var det altså TikTok som fjernet en video, grunnet deres overfølsomme retningslinjer - aldri snakk om noe som ikke er lov.

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (1 minutt siden):

Jo, det er lov. Du kan kritisere og kødde med dragshow (som f.eks. Kaptein Sabeltann!) så mye du ønsker uten at det bryter en eneste lov. Du må også tåle eventuell kritikk tilbake.

Her var det altså TikTok som fjernet en video, grunnet deres overfølsomme retningslinjer - aldri snakk om noe som ikke er lov.

Det er en talemåte. Når de går til arbeidsgiver så er et uttrykk man kan bruke at "Nå er det ikke lov lenger å ..." fordi man forsøker straffe for noe. Straff følger gjerne noe man i tale kan si ikke er lov.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Yakamaru skrev (57 minutter siden):

Ingen svar på denne? Er det greit at jeg antar at noen synes det er greit at barn blir dratt med på shows med fetish utstyr og/eller klær? 

Jeg har svart deg flere ganger, at du ennå ikke forstår gjør det litt vanskelig for meg, jeg skal gi deg det at jeg ikke er en fantastisk skribent, men jeg tror du må prøve å lese å forstå det du leser litt bedre også. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...