Gå til innhold

Jævelig lei av å være pen


Anbefalte innlegg

2 hours ago, DrAlban3000 said:

Så enkelt og generaliserende kan det forklares, det blir ikke riktig - men kan forklares sånn.

Jeg tror nok det er lett å kopiere dette tankesettet for incels, da det krever 0 selvinnsikt og effektivt dytter problemet over på noen andre - denne gangen pene kvinner. 
 

Og hvorfor bekreftes det hver bidige gang? Hvorfor er alle disse ufrillig musløse ofte så kvinnefiendlige? Jeg har fortsatt til gode å møte en incel som ikke er helt på trynet når det kommer til kjønnsroller. Det tar to tre innlegg så er det «alle jenter» og et stort samfunnsproblem at man har skapt en livsstil som ikke er attraktiv - for noen.
 

«At denne kvinnen tiltrekker seg oppmerksomhet basert på sitt ytre har tjent henne godt hele livet. Ulempene er vesentlig mindre enn hva de i motsatt ende må tåle hele livet»

Dette svaret var litt underholdende. Jeg kan forsikre deg om at jeg ikke har hatt problemer med mus hverken i hus eller vegger ;). Slike svar bekrefter mye rundt stereotyper. Litt bombastisk?

1 hour ago, DrAlban3000 said:

Hei Knutinh,

Helt i orden, det hadde jeg ikke regnet med at du gjorde. Det stater allerede i første paragraf, og du kan heller rapportere til en mod om det er koe du ikke forstår, f.eks de genraliseringene som ytres - helt i tråd med incels.

«Vi lever i en verden hvor man får alle fordeler, muligheter og blir løftet frem om man har et meget attraktivt ytre

For en som aldri har vært i kontakt med en Incels eller kjenner til disse. Kan du forklare hva som skal til for å være en incel? Bør man ikke være barnløs? Ikke være gift? Ikke ha hatt x-antall forhold gjennom livet?

Den første feilen du gjør er å anta at jeg skulle skrive dette på vegne av egne mangler. 

Hadde du hatt noe mer innsikt ville du visst at dette er forsket på og bevist i mange sammenhenger. For de fleste oppegående er ikke dette ukjent stoff.

Quote

Many of these studies are summarized and discussed in the 2011 book Beauty Pays: Why Attractive People Are More Successful, written by Daniel Hamermesh, an economist at the University of Texas in Austin.

The research reviewed by Hamermesh shows that attractive people, both men and women, earn an average of 3 or 4% more than people with below-average looks, which adds up to a significant amount of money over a lifetime. Beautiful people are also hired sooner, get promotions more quickly, are higher-ranking in their companies (a study found the CEOs of larger and more successful companies are rated as being more physically attractive than the CEOs of smaller companies), and get all kinds of extra benefits and perks on the job including, perhaps, more free tickets to fly in F/B class.

 

Endret av Theo343 (takk for meg)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ITtraktor skrev (7 timer siden):

https://www.dagbladet.no/kjendis/jaevla-lei-av-a-vaere-pen/77943374?utm_medium=Social&utm_source=Facebook#Echobox=1670177742

Denne modellen er i følge henne selv jævelig lei av å være pen og av all oppmerksomheten dette medfører. Selv om hun åpenbart trykker trynet fult av sminke. 

Løsningen må da være svært enkel. Bare å klippe håret kort, eller enda bedre skalla, så skal hun få se 99% av all denne påståtte uønskede oppmerksomheten, spesielt fra det motsatte kjønn, fordufte som dugg for solen. Problem løst!

Min sympati her må sies å være meget begrenset. 

Din største feil her at du fortsatt leser Dagbladet.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gaea skrev (55 minutter siden):

Takk for et konstruktivt og bra spørsmål! Jeg har ingenting imot å bli stoppet for "uskyldig kontaktsøken". Det er bare hyggelig, jeg blir litt satt ut av det, men på en positiv måte. Det er sistnevnte, altså når oppførselen gjør at jeg føler som et kjøttstykke kaster ut til sultne ulver, som er problemet. Jeg synes f.eks. det er ubehagelig å bli plystret etter av en gjeng menn, at man slikker seg rundt munnen og sier "mmmm sexy" når jeg går forbi, at en leder på alder med min mor spør hvilke fetisjer jeg har og om jeg har kjæreste, å bli slått på rumpa, kysset på kinnet osv. 

Det som er ok oppførsel, i følge meg, er å f.eks. stoppe noen for å si at "du er vakker/du har en flott utstråling/du virker hyggelig". Det kan virkelig gjøre noens dag! 😄

Det er som du sier, menn har ofte ingen direkte sammenlignbar situasjon de har vært i så det setter seg ikke helt hvor ekkelt og til tider skummelt sånne situasjoner kan være. Eneste jeg kunne funnet fra min egen erfaring er de få gangene noen vil banke meg opp. Når man kjenner litt på frykten for hva denne personen kan finne på å si eller gjøre mot en.

  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Quote

Det er som du sier, menn har ofte ingen direkte sammenlignbar situasjon de har vært i så det setter seg ikke helt hvor ekkelt og til tider skummelt sånne situasjoner kan være

Menn har definitivt kjent på det samme. En av mine beste kamerater opplevde både stalkers og mye rare situasjoner fra jenter/kvinner som var hodestups avstandsforelsket og forventet gjengjeldelse. Dette er ikke unikt for kvinner selv om de nok opplever mer av det. I et av tilfellene ble vold involvert, hun hadde fått en venn til å komme på døra hans for å gi en god omgang juling fordi hun taklet avslag særdeles dårlig. Vi var heldigvis fler der den kvelden. Jeg tror ikke man kjenner mange meget attraktive menn om man mener dette.

Selv har jeg blitt kjeftet opp og ned på nattklubber av venninner fordi jeg sa nei takk til en dans. Det var ikke utrygt men litt rart å ha 3 kvinner stående å skrike for full hals ved bordet til kameratgjengen bare fordi du ikke ønsket å danse med venninnen deres. Menn har også lov til å si nei selv om enkelte kvinner ikke forstår det.
 

Endret av Theo343 (takk for meg)
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
AvgAug skrev (9 minutter siden):

Det er som du sier, menn har ofte ingen direkte sammenlignbar situasjon de har vært i så det setter seg ikke helt hvor ekkelt og til tider skummelt sånne situasjoner kan være. Eneste jeg kunne funnet fra min egen erfaring er de få gangene noen vil banke meg opp. Når man kjenner litt på frykten for hva denne personen kan finne på å si eller gjøre mot en.

Jeg har som jeg nevnte tidligere opplevd det å bli «mast på» av offensive kvinner. Bare i land med langt lavere levestandard enn Norge.

Jeg opplevde det som litt hyggelig. Og litt masete. Men aldri utrygt.

Det kunne ikke sammenlignes med de 1-2 gangene noen har kommet med troverdige trusler om å banke meg.

-k
 

Endret av knutinh
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tenker at Emily skal kunne sminke seg akkurat som hun vil og gå med akkurat det hun til, til en hver tid, uten at dette skal føre til ubehagelige situasjoner for henne!

Mangler man forståelse for dette, så er man farlig nærme å ikke forstå problemet med Sharia i samme slengen... 

Endret av RookieNO
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
ITtraktor skrev (8 timer siden):

Hva om dette er noe jeg faktisk ønsker å belyse og diskutere? Hvorfor bruke energi på å svare slik? 

At ytringer fra de vi anser for å være privilegierte, blir mottatt dårlig er old news. Noen mennesker kan være "out of touch", men likevel ha legitime grunner til å klage på noe, selv om vi ikke nødvendigvis kan relatere til det selv.
Dog er det måten dette gjøres på som kan avsløre hva hensikten er, om det er for oppmerksomhet (provosere med vilje) eller om det rett og slett dreier seg om ignoranse.
Uansett hva som er tilfelle her, så vil jeg heller anbefale at man bruker tiden sin på mer positive ting, ikke la seg provosere av slikt.

 

Endret av Uderzo
skriveleif
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
RookieNO skrev (23 minutter siden):

Jeg tenker at Emily skal kunne sminke seg akkurat som hun vil og gå med akkurat det hun til, til en hver tid, uten at dette skal føre til ubehagelige situasjoner for henne!

Mangler man forståelse for dette, så er man farlig nærme å ikke forstå problemet med Sharia i samme slengen... 

Jeg er enig i at hun skal slippe å bli klådd på (mot sin vilje). Men det er en generell betraktning om at kroppen vår ikke skal krenkes, og som andre har nevnt så er det også et problem for «normale» kvinner, og noen menn. Den delen av innlegget hadde stått seg bedre om hun generelt frontet «jeg vil ha slutt på at folk klår». Som vel ingen ville ha protestert på.

Når hun sier at hun har gått glipp av en jobb fordi hun var for pen så er selvsagt det leit, men som modell (?) så antar jeg at hun har basert karrieren sin på å ha fortrinn som de fleste andre ikke har.

-k

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Uderzo skrev (11 timer siden):

Ja, og?
Hun vil ha oppmerksomhet, og du biter på. Hvorfor bruke energi på å irritere seg over dette?

Ja det er jo merkelig at folk ønsker å diskutere ting på et diskusjonsforum.

Interessant at en moderator prøver å legge føringer på hva mennesker har interesse av å debattere.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
raytrails skrev (7 minutter siden):

Ja det er jo merkelig at folk ønsker å diskutere ting på et diskusjonsforum.

Interessant at en moderator prøver å legge føringer på hva mennesker har interesse av å debattere.

Det var ikke min intensjon å legge noen som helst føringer. Men etter min personlige mening så hadde jeg ikke latt meg bry av dette, tabloid aviser som Dagbladet lever av å få folk til å klikke, tiktok er som regel ikke en god representasjon av virkeligheten.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
ITtraktor skrev (12 timer siden):

https://www.dagbladet.no/kjendis/jaevla-lei-av-a-vaere-pen/77943374?utm_medium=Social&utm_source=Facebook#Echobox=1670177742

Denne modellen er i følge henne selv jævelig lei av å være pen og av all oppmerksomheten dette medfører. Selv om hun åpenbart trykker trynet fult av sminke. 

Løsningen må da være svært enkel. Bare å klippe håret kort, eller enda bedre skalla, så skal hun få se 99% av all denne påståtte uønskede oppmerksomheten, spesielt fra det motsatte kjønn, fordufte som dugg for solen. Problem løst!

Min sympati her må sies å være meget begrenset. 

Ja, alltid gøyalt med mennesker som er så lei av oppmerksomhet at de går ut i media for å få enda mer oppmerksomhet 😀

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Uderzo skrev (20 minutter siden):

Det var ikke min intensjon å legge noen som helst føringer. Men etter min personlige mening så hadde jeg ikke latt meg bry av dette, tabloid aviser som Dagbladet lever av å få folk til å klikke, tiktok er som regel ikke en god representasjon av virkeligheten.

Enig. Som jeg sa; Man kan velge om man lar seg irritere av dette, eller ikke. Man kan absolutt velge å humre litt av det. Man kan velge å lese andre timg enn Dagbladet. Jeg anbefaler å lese fagtidsskrifter, de bringer oftere kunnskap enn irritasjon :)

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gaea skrev (6 minutter siden):

Enig. Som jeg sa; Man kan velge om man lar seg irritere av dette, eller ikke. Man kan absolutt velge å humre litt av det. Man kan velge å lese andre timg enn Dagbladet. Jeg anbefaler å lese fagtidsskrifter, de bringer oftere kunnskap enn irritasjon :)

Men nå er det jo bare sånn at mennesker elsker å irritere seg over stort og smått. Om dette er en stygg side ved mennesket vet jeg ikke, men merker at mange nesten ikke får puste hvis de ikke har noe å irritere seg over i løpet av en dag 😀

  • Liker 1
Lenke til kommentar
41 minutes ago, Uderzo said:

Det var ikke min intensjon å legge noen som helst føringer. Men etter min personlige mening så hadde jeg ikke latt meg bry av dette, tabloid aviser som Dagbladet lever av å få folk til å klikke, tiktok er som regel ikke en god representasjon av virkeligheten.

Det der er hammer på spikerens hode. Blokk dagbladet.no i routeren og bry seg om noe som gir mening.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...