Gå til innhold

Jævelig lei av å være pen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Uderzo skrev (11 minutter siden):

Det finnes da mange skalla og korthårete kvinner der ute som er veldig pene.
Hva med å ikke bry seg om hva narsissistiske mennesker på tiktok holder på med? Problem løst.

Det kan du si, men det er likevel nærmest et faktum at store deler av denne "uønskede" oppmerksomheten vil fordufte med kort hår. 

Endret av ITtraktor
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Vi lever i en verden hvor man får alle fordeler, muligheter og blir løftet frem om man har et meget attraktivt ytre. Vi idoliserer pene mennesker i så stor grad at heltene er pene og skurkene er mindre attraktive. Altså gode eller onde vesner basert på genetisk rulett. Vi flasker opp barna med denne mentaliteten gjennom bla. Disney, barnefilmer og familieserier på TV. Vi tillegger mennesker personlighetstrekk og egenskaper basert på deres ytre genetiske uttrykk. Realiteten er likevel ofte det motsatte. The devil wears prada. Enorm karisma er ofte personlighetstrekk blant psykopater.

At denne kvinnen tiltrekker seg oppmerksomhet basert på sitt ytre har tjent henne godt hele livet. Ulempene er vesentlig mindre enn hva de i motsatt ende må tåle hele livet. Men sutring er typisk blant de som får alt i hendene. De samme sutrer ofte over at ingen tør nærme seg dem eller gi de ønsket oppmerksomhet.

Spoiled er et ord med mye innhold og mening. Just dont make it so obvious.

Endret av Theo343 (takk for meg)
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Theo343 (takk for meg) skrev (19 minutter siden):

Vi lever i en verden hvor man får alle fordeler, muligheter og blir løftet frem om man har et meget attraktivt ytre. Vi idoliserer pene mennesker i så stor grad at heltene er pene og skurkene er mindre attraktive. Altså gode eller onde vesner basert på genetisk rulett. Vi flasker opp barna med denne mentaliteten gjennom bla. Disney, barnefilmer og familieserier på TV. Vi tillegger mennesker personlighetstrekk og egenskaper basert på deres ytre genetiske uttrykk. Realiteten er likevel ofte det motsatte. The devil wears prada. Enorm karisma er ofte personlighetstrekk blant psykopater.

At denne kvinnen tiltrekker seg oppmerksomhet basert på sitt ytre har tjent henne godt hele livet. Ulempene er vesentlig mindre enn hva de i motsatt ende må tåle hele livet. Men sutring er typisk blant de som får alt i hendene. De samme sutrer ofte over at ingen tør nærme seg dem eller gi de ønsket oppmerksomhet.

Spoiled er et ord med mye innhold og mening.

Der satt du spikeren på hodet.

Man kan være så pen man bare orker spør du meg. Men å trille rundt i Ferarri uten motor er ikke noe jeg ønsker vertfall. Skal jeg ha ferarri MED motor (altså begge deler, eller "pose og sekk" som det også kalles") så krever det at motparten faktisk har en motor som fungerer i takt med utseendet og hvilket image bilen gir. 

Når det er sagt så er jo det med å fremstå som pen en enkel ting og fikse hvis målet er å se mindre attraktiv ut. Men det blir vanskelig når den som mener dette sier det for å vinne ansikt i en eller annen debatt for å virke mer jordnær. 

Nei, jeg har ikke lest artikkelen og kommer heller ikke til å lese den. Finnes ikke interresant. Vi må alle feie for egen dør. Jeg bryr meg svært lite om andres problemer. Spesielt når det egentlig ikke er et problem i utgangspunktet. 

Da vil jeg heller irritere meg over høye strømpriser og evt. drivstoffpriser. Men man kommer vel ikke langt med å irritere seg for noe som helst er min erfaring. Gjør dte beste ut av livet slik det er og dø med litt verdighet er slik jeg tenker. 

Endret av Bjerknez
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Theo343 (takk for meg) skrev (1 time siden):

Vi lever i en verden hvor man får alle fordeler, muligheter og blir løftet frem om man har et meget attraktivt ytre.

Så enkelt og generaliserende kan det forklares, det blir ikke riktig - men kan forklares sånn.

Jeg tror nok det er lett å kopiere dette tankesettet for incels, da det krever 0 selvinnsikt og effektivt dytter problemet over på noen andre - denne gangen pene kvinner. 
 

Og hvorfor bekreftes det hver bidige gang? Hvorfor er alle disse ufrillig musløse ofte så kvinnefiendlige? Jeg har fortsatt til gode å møte en incel som ikke er helt på trynet når det kommer til kjønnsroller. Det tar to tre innlegg så er det «alle jenter» og et stort samfunnsproblem at man har skapt en livsstil som ikke er attraktiv - for noen.
 

«At denne kvinnen tiltrekker seg oppmerksomhet basert på sitt ytre har tjent henne godt hele livet. Ulempene er vesentlig mindre enn hva de i motsatt ende må tåle hele livet»

Endret av DrAlban3000
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Uderzo skrev (5 timer siden):

Ja, og?
Hun vil ha oppmerksomhet, og du biter på. Hvorfor bruke energi på å irritere seg over dette?

@Krozmar sitt tips om at man faktisk har et valg om man vil la seg hisse seg opp er noe jeg vil tipse om her. 

Jeg har uansett en sympati for min medsøster til en viss grad. Om jeg selv er pen eller ikke er irrelevant, for jeg sitter igjen med følelsen av å være kvinne er nok i blant..men jeg opplever ofte å bli sjekket opp og lagt an på. Av fremmende, av folk jeg kjenner. Jeg har definitivt blitt utsatt for seksuell trakassering, seinest nå i sommer, selv om jeg gikk fullt tildekket og uten sminke. Jeg kler meg veldig 'anonymt" og sminker meg sjelden. Jeg får allikevel uønsket oppmerksomhet. For menn som aldri har opplevd å få oppmerksomhet kan det virke som et luksusproblem. Men det er heller ikke gøy når det blir for mye av det. Jeg har jo kjæreste som gir meg masse oppmerksomhet så jeg trenger ikke ekstra oppmerksomhet fra andre menn. 

Endret av Gaea
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
DrAlban3000 skrev (11 minutter siden):

Så enkelt og generaliserende kan det forklares, det blir ikke riktig - men kan forklares sånn.

Jeg tror nok det er lett å kopiere dette tankesettet for incels, da det krever 0 selvinnsikt og effektivt dytter problemet over på noen andre - denne gangen pene kvinner. 
 

Og hvorfor bekreftes det hver bidige gang? Hvorfor er alle disse ufrillig musløse ofte så kvinnefiendlige? Jeg har fortsatt til gode å møte en incel som ikke er helt på trynet når det kommer til kjønnsroller. Det tar to tre innlegg så er det «alle jenter» og et stort samfunnsproblem at man har skapt en livsstil som ikke er attraktiv - for noen.
 

«At denne kvinnen tiltrekker seg oppmerksomhet basert på sitt ytre har tjent henne godt hele livet. Ulempene er vesentlig mindre enn hva de i motsatt ende må tåle hele livet»

Hvorfor drar du inn begrepet «incels» i svaret ditt til @Theo343 (takk for meg)? Jeg ser ikke noe i det han skriver som tilsier noe slikt?

-k

Endret av knutinh
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Hm, ser ikke helt problemet. Det må vel være lov å påpeke at medaliongen har en bakside, og hun trekker frem en hel del poenger. 

Hun er åpenbart ikke lei av å være pen i ordets forstand, men av den negative oppmerksomheten det gir. 

Hvorfor ikke klippe seg sier noen her, vel hun trekker jo selv fram forskjellen på når hun ordner seg og når hun går for en mer nøytral/nedtonet look. Og det er jo denne forskjellen som er litt av poenget hun trekker fram, den massive forskjellen ikke bare i mengde respons, men også type respons. 

Føler jeg noen særlig sympati, nei, ikke mer enn kjendisene og rikingeme som påpeker baksiden til deres medaljonger. Det betyr ikke at de baksiden kan være reelle problemstillinger for dem. 

Selv ignorerte jeg artikkelen til jeg så noen her irritere seg så voldsomt, så jeg måtte se hva det var som sto på... 

Slik jeg ser det kunne jeg godt ignorert både artikkelen og denne tråden. De har omtrent like mye verdi for min del. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
knutinh skrev (17 minutter siden):

Hvorfor drar du inn begrepet «incels» i svaret ditt til @Theo343 (takk for meg)? Jeg ser ikke noe i det han skriver som tilsier noe slikt?

-k

Hei Knutinh,

Helt i orden, det hadde jeg ikke regnet med at du gjorde. Det stater allerede i første paragraf, og du kan heller rapportere til en mod om det er koe du ikke forstår, f.eks de genraliseringene som ytres - helt i tråd med incels.

«Vi lever i en verden hvor man får alle fordeler, muligheter og blir løftet frem om man har et meget attraktivt ytre

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gaea skrev (33 minutter siden):

Jeg kler meg veldig 'anonymt" og sminker meg sjelden. Jeg får allikevel uønsket oppmerksomhet. For menn som aldri har opplevd å få oppmerksomhet kan det virke som et luksusproblem. 

Jeg forstår. Jeg har bare hatt det sånn på ferie i den tredje verden.

Det finnes flere slags oppmerksomhet. Fra uskyldig kontaktsøken, til nedrig trakassering. Det siste er aldri greit. Men hvis noen synes at du er pen og tar kontakt på en ok måte (og det blir litt for mye for deg) - hva skal man gjøre med slikt? Skal man oppfordre til å slutte å vise den slags interesse for fremmede?

-k

Endret av knutinh
  • Liker 1
Lenke til kommentar
DrAlban3000 skrev (56 minutter siden):

Hei Knutinh,

Helt i orden, det hadde jeg ikke regnet med at du gjorde.

Hva mener du med det?

Sitat

du kan heller rapportere til en mod om det er koe du ikke forstår,

Ok. Vet moderatorene noe mer om tankene dine enn hva du gjør selv?

Sitat

f.eks de genraliseringene som ytres - helt i tråd med incels.

«Vi lever i en verden hvor man får alle fordeler, muligheter og blir løftet frem om man har et meget attraktivt ytre

Hvis det utsagnet er tilstrekkelig for å være «incel» så er de fleste mennesker jeg kjenner incels.

Er det sånn du tenker? At folk flest er incels og at de ikke har forstått verden til forskjell fra deg?

-k

Endret av knutinh
  • Liker 2
Lenke til kommentar
knutinh skrev (44 minutter siden):

Jeg forstår. Jeg har bare hatt det sånn på ferie i den tredje verden.

Det finnes flere slags oppmerksomhet. Fra uskyldig kontaktsøken, til nedrig trakassering. Det siste er aldri greit. Men hvis noen synes at du er pen og tar kontakt på en ok måte (og det blir litt for mye for deg) - hva skal man gjøre med slikt? Skal man oppfordre til å slutte å vise den slags interesse for fremmede?

-k

Takk for et konstruktivt og bra spørsmål! Jeg har ingenting imot å bli stoppet for "uskyldig kontaktsøken". Det er bare hyggelig, jeg blir litt satt ut av det, men på en positiv måte. Det er sistnevnte, altså når oppførselen gjør at jeg føler som et kjøttstykke kaster ut til sultne ulver, som er problemet. Jeg synes f.eks. det er ubehagelig å bli plystret etter av en gjeng menn, at man slikker seg rundt munnen og sier "mmmm sexy" når jeg går forbi, at en leder på alder med min mor spør hvilke fetisjer jeg har og om jeg har kjæreste, å bli slått på rumpa, kysset på kinnet osv. 

Det som er ok oppførsel, i følge meg, er å f.eks. stoppe noen for å si at "du er vakker/du har en flott utstråling/du virker hyggelig". Det kan virkelig gjøre noens dag! 😄

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gaea skrev (1 minutt siden):

Det er sistnevnte, altså når oppførselen gjør at jeg føler som et kjøttstykke kaster ut til sultne ulver, som er problemet. Jeg synes f.eks. det er ubehagelig å bli plystret etter av en gjeng menn, at man slikker seg rundt munnen og sier "mmmm sexy" når jeg går forbi, at en leder på alder med min mor spør hvilke fetisjer jeg har og om jeg har kjæreste, å bli slått på rumpa, kysset på kinnet osv.

Da forstår jeg, og enig. Mye av det der er over grensen for normalt hyggelig oppmerksomhet/kontaktsøken.

-k

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg skjønner Emily godt. Jeg er jævlig lei av å være rik, jeg kan ikke huske sist jeg ble glad eller gledet meg over å skaffe meg noe eller bli gitt noe nytt.
Det har bare blitt en irritasjon å måtte bestille årets nye topp modell.. Men det forventes jo liksom at man har den nyeste mobilen og at man kjører rundt i en ny 2022 modell.
Jeg kjenner meg også igjen i all uønsket oppmerksomhet rundt pengene fra venner, men også fra tilfeldige man møter på når man er ute på byen. Alle skal smiske og prøve seg.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...