Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Finne dame i Filippinene?


Gjest f7559...201

Anbefalte innlegg

Gjest 1f0e3...386
35 minutes ago, Bjerknez said:

Jeg sier ikke at det er sånn i ditt tillfelle, men jeg hadde vertfall ikke svelget det for god fisk. Men jada, man får seg jo en dame så klart, men ekte kjærlighet? Tja... 

Det finnes ikke noe som heter "ekte kjærlighet".

Anonymous poster hash: 1f0e3...386

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 1f0e3...386 skrev (20 minutter siden):

Det finnes ikke noe som heter "ekte kjærlighet".

Anonymous poster hash: 1f0e3...386

Med "ekte kjærlighet" så mente jeg at dama vil ha deg for den du er og ikke hvor du bor og hvor mye penger du har i forhold til dem selv.  Jeg vil ikke at ei dame skal øke interessen for meg bare fordi jeg bor i et fint hus eller har en fin bil etc. 

Faktisk ønsker jeg ikke engang å nevne dette på evt. stevnemøter. Jeg vil at dama skal ha MEG for den JEG er. Det bor nok en bitteliten golddigger i oss alle da god økonomi mange ganger sier noe om hvordan vi er som person, men for min del ønsker jeg at en date skal handle om interesser og gode diskusjoner samt en del humor hvor bosted, type bil, hva man tjener etc. bør være totalt irrelevant. 

Klart noe vil lekke igjennom og det gjelder begge parter, men man trenger ikke å legge hele livet sitt på bordet den første daten. Man må føle litt på situasjonen. Overlat noe til nyskjerrigheten slik at både du og henne vil ta kontakt igjen. Ikke blås alle kortene på første møte. Det får deg til å virke desperat. 

selv har jeg ikke noe tro på "kjærligheten". Joda, i starten er alt spennende og det er gjerne da man tråkker feil. I hvetebrødsdagene svever man på skyer og kjøper gjerne hus og bil samt får barn etc. men så etter litt tid klarer man ikke lenger å skjule hvem man er og problemene begynner å hope seg opp i en stresset hverdag. 

Men etter noen år så er man ikke lenger forelsket. Man blir mer som veldig gode venner som er veldig trygge på hverandre. Det skaper stabilitet og det finnes ikke lenger noen grunn til å imponere motparten. Man er ganske gjennomsiktig på godt og vondt. 

Det er i dette tillfellet man glaner over på det nyforelskede paret med to barn, Et hus med lån til pipa og en bil dem leaser og tenker hvor heldig man er. Dem er aldri ute sammen lenger, dem har ikke råd. Dem har to barn som krever sitt, dama i huset er hjemmeværende blitt grunnet noen fødselsdepresjoner og mannen i huset jobber dritten av seg for å få økonomien til å gå opp. 

å her sitter jeg og madammen på verandaen og tar og et glass vin eller en pils mens vi småfiser i solsteken uten noen form for anger eller rødming og tenker at, jaggu har vi det bra. 

Endret av Bjerknez
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Har ikke lest alle innlegg. 

Vi lever jo på toppen av velferdskaka. Økonomi er jo viktig når en dame skal flytte til en mann i annet land. Mannen skal jo forsørge henne. 

Man møter nok litt fordommer på import av Thai eller Filippinsk dame. Fordi man ser noe av menn i 50 åra med en dame på 20 år. Slik aldersforskjell er vi ikke vant til her. 

 

Selv er jeg gammeldags og tenker at med min middels til lav inntekt, vil jeg ha følt ubehag med å bli sammen med en dame som tilhører en høyere sosial klasse/rang enn meg. Like barn leker best sies det.. 

Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (2 timer siden):

Jeg sier ikke at det er sånn i ditt tillfelle, men jeg hadde vertfall ikke svelget det for god fisk. Men jada, man får seg jo en dame så klart, men ekte kjærlighet? Tja... 

Nå må det sies at min x bodde og jobbet i Norge da vi møttes, og hadde bedre råd enn meg :pDet var jeg som tok iniativ til date, og ikke henne, og det var også hun som gjorde det slutt. Så i dette tilfellet var nok hun ikke "golddiggeren", hvis noen av oss to var det, så var det meg 😅

Endret av Mr.Duklain
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke golddigger er noe digitalt enten eller-flagg. Det er en analog skala uten endepunkter og damer er spredt utover den skalaen. Det å ha en viss interesse for økonomiske fordeler og alt av goder som hører med det, i bytte mot kjærlighet og sex er en naturlig del av overlevelsesinstinktet. Det finnes ikke noe 100% rendyrket ekte kjærlighet som kan trosse all verdens økonomiske motbakke. Det er bare å sette situasjonen langt nok på spissen så kan det velte "ekte kjærlighet".

Golddigger er egentlig bare en mild variant, eller pyntet uttrykk for verdens eldste yrke, som omtales i langt mindre flatterende ordelag.

Hvor langt vil du strekke deg på den analoge skalaen i retning verdens eldste yrke, for å få deg dame? Hvor går din komfortgrense for betaling? Restaurant, hotell, reiser, medgift, penger og hvordan vil betalingen kunne logisk kobles til sex, evt nivået av sex over tid? Hvor mye og raskt vil din generøsitet reduseres dersom sexen plutselig uteblir over lengre tid? Hva om det f.eks skyldes medisinske problemer eller bare vilje?

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (11 timer siden):

Med "ekte kjærlighet" så mente jeg at dama vil ha deg for den du er og ikke hvor du bor og hvor mye penger du har i forhold til dem selv.  Jeg vil ikke at ei dame skal øke interessen for meg bare fordi jeg bor i et fint hus eller har en fin bil etc. 

Har aldri møtt asiatisk dame som bryr seg om hva salgs bolig eller bil jeg har i Norge ihvertfall. Dette er nok langt viktigere for norske damer, her skal det vel helst "se bra ut på facebook" hvem man er sammen med også?

  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (2 minutter siden):

Har aldri møtt asiatisk dame som bryr seg om hva salgs bolig eller bil jeg har i Norge ihvertfall. Dette er nok langt viktigere for norske damer, her skal det vel helst "se bra ut på facebook" hvem man er sammen med også?

Nei, det er vel sjelden dem utdyper høylytt at dette er viktig for dem. 

Jada, samme problemet kan man også finne blandt Norske damer. Men nå er det vel ikke det som var problemet til TS. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (38 minutter siden):

Nei, det er vel sjelden dem utdyper høylytt at dette er viktig for dem.

Dem setter pris på at jeg har økonomien i orden, men det gjør vel alle. Jeg er generelt veldig kritisk til hvem jeg nevner dette med fondssparingen min til uansett, for av erfaring med norsk dame så vil dette føre til mas om uttak til reise/ny flatskjerm/ny sofa o.l. Så det skal gå langt før jeg i det hele tatt nevner det utover "setter over litt hver måned". 

Kanskje jeg dermed har unngått å møte på de du sikter til? Med ett unntak og hun var norsk 😅

Da jeg møtte min philippinske kjæreste så var jeg i en skikkelig drittsituasjon. Var leieboer, bilen var nettopp blitt vrakpant og elendig psyke. Var ganske åpen på det også, jeg sa at jeg neppe var noen god kandidat for hun akkurat nå. Hun var et par år eldre og finere enn det som burde vært lov for meg. Men hun hjalp meg faktisk ut av det, til mine store overraskelse så var det ikke dealbreaker. Hun var stolt over å vise meg frem for sin slekt, antagelig så er det nok noe status å ha funnet seg en hvit, vestlig mann i utgangspunktet.

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å MØTE noen som er slik er en ting. Da kan man bare kutte ho ut. Men å gifte seg elelr involvere seg ytteligere med ei slik dame kan fort by på problemer. Derfor mener jeg at man bør bli skikkelig kjent først før man går mer drastisk tilverks. Kjærlighet gjør blind har jeg hørt...

derfor tror jeg mange går alt for fort frem. 

Drar man til thailand og plutselig finner kjørligheten som man ikke har klart på 32 år her hjemme så bør det ringen i noen bjeller mener jeg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er enig med det, men hvis man sliter i Norge så bør man vurdere å ta en tur til utlandet uten å dømme seg selv for hardt først. Min første tur til utlandet alene var faktisk til USA og bare der klarte jeg meg langt bedre på dette området også. Kanskje var man ikke så håpløs likevel, eventuelt klarer jeg meg bedre på engelsk enn på norsk. 😅

Norge er et av de land med mest konformitet i verden, altså må man helst være på en viss måte som ikke alle faller innenfor. Derfor tror jeg det kan være verdt å ta turen ut for en del. I Las Vegas så følte jeg meg normal og akseptert av alle, elsket det. Helt ny opplevelse for meg.

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 2
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (12 minutter siden):

Jeg er enig med det, men hvis man sliter i Norge så bør man vurdere å ta en tur til utlandet uten å dømme seg selv for hardt først. Min første tur til utlandet alene var faktisk til USA og bare der klarte jeg meg langt bedre på dette området også. Kanskje var man ikke så håpløs likevel, eventuelt klarer jeg meg bedre på engelsk enn på norsk. 😅

Jeg tror hovedproblemet her sitter i hodet til TS. Da hjelper det lite og finne lykken andre steder, og kanskje spesielt på sjekkesteder hvor man finner thailandske damer. Man skal ha gode grunner samt beina gidt plantet på jorden samt ha et veldig god innblikk i hvordan slike nettsteder fungerer før man bør vurdere den veien mener jeg. 

Er ikke så lenge siden en meget oppegående lege i Norge sto frem på TV (Åsted Norge) og inrømmet at hun hadde overført millioner av kroner til en utenlandsk mann og ble lurt. 

det viser bare hvor desperate vi mennesker er til tider og jeg mener når man ønsker å treffe damer fra Thailand så gjør man dette fordi man innerst inne vet at det er lettere og finne "kjærligheten" der, fordi man er fra et rikere land. 

Derfor spiller det liten trille om man er ingeniør, dovasker eller butikkarbeider. Når det kommer til damer, kjærlighet og sex etc. så slår innstinktene inn og da kan mye gå galt. Disse instinktene må man klare å temme. Vikingtiden er over. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (På 29.10.2022 den 14.36):

Hvis du ikke har klart og finne kjærligheten i Norge på 32(!!) år, så vil jeg tippe at du må gå litt i deg selv før du utvider horisonten til random datingsider som slett ikke bør stoles på over en lav sko. 

De få jeg kjenner som enda ikke har fått det til på dating tror jeg prøver for hardt. Dem viser alt for stor interesse og dem er ikke seg selv på disse møtene. Jeg vet det, fordi jeg har truffet dem ute den samme kvelden og dem oppfører seg helt annerledes. 

Bare vær deg selv på godt og vondt. Senk skuldrene og si på første dating hva du er ute etter og hva du liker. Hvis dere skulle være ute etter og eller like forskjellige ting og av den grunn ikke passe sammen som kjærester så kan det jo hende dere kan bli gode venner om ikke annet. Og om kvelden skulle bli en bomtur med tanke på ønske om fremtid ekteskap, så kan dere jo fortsatt ha det hyggelig på byen samt snakke sammen. 

Jeg forstår egentlig ikke problemet. 

Mine glansdager er for lengst over i en alder av 46 år, men jeg har funnet ut at jeg fortsatt har "draget" til tider. Jeg drar rett som det er ut på byen samens med kompiser og de gangene det har dukket opp damer på bordet så gir jeg straks beskjed om at jeg er lykkelig gift på det 11 året og da tror jeg mange av dem føler seg "tryggere" på og snakke med meg, noe som ofte skjer. Jeg tror damer rett og slett er lit lei mannfolk som ser det som naturlig og havne i bukse dems den første kvelden. Det er ikke slik realitetene er. 

Start det første stevnemøtet med ærlighet og respekt så kommer du langt. Hvis du ikke tør eller jenta du treffer føler at du er veldig usikker på deg selv så er ikke akkurat dette noe som trigger hjertet til de fleste jenter. Så sant dem ikke er usikre selv. Like par finner hverandre ofte, men slett ikke alltid det er positivt det heller. 

Thailandske damer søker seg jo kjærester i rikere land av en grunn og mange av dem vil nok svelge en del kameler for å kunne bo i Norge. Er det ikke litt kjipern å alltid ha i bakhodet at jenta du traff i Thailand har lurt deg inn i et slags overfladisk forhold i bytte mot bosted i Norge? 

Det er nok ikke alltid slik, men faren er stor for det. Hvis du er 32 år og ellers normalt oppegående så kan jeg ikke forstå problemet ditt. Så sant det ikke sitter psykisk eller mentalt. Og ingen damer står nok i kø for å få en som ikke er psykisk eller mentalt stabil. Vertfall ikke hvis du skal velge fra en av de øverste hyllene. Tror jeg. 

Har ei jeg dater nå, men stort sett når man går for gjennomsnittlige norske damer på dating apps er min erfaring - og flere av mine kompiser - at de fleste ikke hilser først, ikke svarer eller slutter å svare når dem blir spurt ut på date. En stor årsak til det kan dog være at damer floodes med beilere (mye større andel menn på apps?) og dermed mer selektive. Så kan godt forstå OP og hvorfor han sliter.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
plankeby skrev (På 30.10.2022 den 9.06):

 

Vi lever jo på toppen av velferdskaka. Økonomi er jo viktig når en dame skal flytte til en mann i annet land. Mannen skal jo forsørge henne. 

Man møter nok litt fordommer på import av Thai eller Filippinsk dame. Fordi man ser noe av menn i 50 åra med en dame på 20 år. Slik aldersforskjell er vi ikke vant til her. 

 

Toppen av velferdskaka var vel litt å ta i med tanke på at lønningene bare i Danmark f.eks er betydelig høyere enn her i Norge.
Vi var det dog før i tiden, men pga politiske valg så  endrer tidene seg.

Ja på filipinene så vil man nok se at veldig veldig mange ønsker seg en vestlig mann pga økonomi, men i Thailand ikke så mye lengre.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
5 minutes ago, nacario said:

Har ei jeg dater nå, men stort sett når man går for gjennomsnittlige norske damer på dating apps er min erfaring - og flere av mine kompiser - at de fleste ikke hilser først, ikke svarer eller slutter å svare når dem blir spurt ut på date. En stor årsak til det kan dog være at damer floodes med beilere (mye større andel menn på apps?) og dermed mer selektive. Så kan godt forstå OP og hvorfor han sliter.

Er nok mer at dem ikke skiller seg spesielt ut av mengden. Jenter har gjerne flere tusen matcher og likes, da er det åpenbart at det skal mye til før du skiller deg nok ut av mengden. 

Lenke til kommentar
On 10/29/2022 at 8:58 PM, DukeNukem3d said:

Eller at kvinner i Philippinene eller andre steder setter pris på kvaliteter som folk ikke lenger bryr seg om eller ser ned på i Norge. At man er snill f.eks

Ja, denne unike egenskapen å ønske seg at folk er snille mot deg, finner man bare hos kvinner i Philippinene eller andre steder..
Jeg har hørt at de setter pris på mat, søvn, vann, trygghet, kjærlighet, og selvrealisering også, i motsetning til våre norske søstre..

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Flåsete å snakke om ekte kjærlighet. Det vil alltid være goder en tar hensyn til når en velger partner i starten, som en pen dame for meg, med hyggelig avslappet holdning, og utdannelse eller karriere kommer lengre bak. Er vel andre ting damer ser etter.
Kjærlighet er noe som utvikles etter hvert. Å være storm forelsket var eg når eg var ung, det har heldigvis aldri skjedd igjen.

Snakket med en innvandrer, og han nevnte noen han kjente som giftet seg kun for å få hun til norge (han fikk cash for det), men de valgte å ikke skille seg og forble gift etter hun fikk opphold pga. de funket så bra i lag, de utviklet et kjærlighetsforhold selv om starten kun var business.

Er nok mange veldig flotte damer eg har gått glipp av fordi eg så etter utseende osv, og ikke ga dem en sjanse. Så selv om man finner partner i utlandet, og du tror de liker deg pga. penger og fremtidsutsikter, kan det definitivt utvikle seg til noe fantastisk likevel.

Eg ville sagt gun på. Er vel uansett bra u-hjelp i verste fall

Endret av hatredFan911
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Milhouse85 skrev (På 29.10.2022 den 13.23):

Jeg er ikke helt sikker på dette - men i land som Thailand er det vanlig å betale familien en større pengesum ved forlovelse. (En tidligere kollega av meg måtte betale 25 000 til mor til sin forlovede da de bestemte seg for å gifte seg.) Man må siden søke UD tror jeg, dersom man ønsker å få kona si til Norge. Da må du dokumentere at du kan forsørge dere begge, dersom hun er uten jobb ved innflytting. 

Kollegaen måtte nok ikke betale, det er en symbolsk handling, startet av foreldrene for å få penger.
Det er en form for slavehandel.

Broren min har ikke betalt en eneste krone til foreldrene.
Kona sa at det ikke var nødvendig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 472dc...17f

Hei. Er nå 43 år, og har vært singel i 43 år.

Tror det ligger en liten tabu å skaffe seg kone fra enkelte land i Asia, som Thailand og Filippinene, men det er vel de to landene i Asia som er enklest å finne noen i. Jeg har forsøkt å mange år å finne kjærlighet i Norge, og nå er jeg blitt mer desperat fordi jeg begynner å bli "gammel" og ser dermed også utover Norges grenser for kjærlighet/kone.

Jeg tror det er veldig mange falske, catfishers/golddiggers fra Filippinene. Mange der er nok sikkert mer ute etter en som har god økonomi og vil forbedre sine egne levestandard.

Jeg ordnet meg en konto hos KoreanCupid. Ikke fordi det er enkelt å finne seg en kjæreste/kone i Sør Korea, men fordi jeg liker Koreanske kvinner og den Koreanske kulturen. Min profil på KoreanCupid så har jeg mest fått meldinger fra kvinner i Filippinene, så tror dem er mest aktiv ute etter menn fra vår del av verden.

Tror også det vil koste litt mer å prøve å finne seg kjærlighet i Asia. Jeg ville aldri hentet en kvinne til Norge uten å ha møtt henne først i det landet. Da må man reise dit og det er for tiden veldig kostbart å reise til Øst-Asia som Kina, Korea, Filippinene. Kanskje man må prøve flere ganger, og med en reise dit som koster 10-20K så blir det fort dyrt hvis man må prøve flere ganger.
Da kunne man sikkert brukt et noe mer profesjonelt matchmaking bureau som DOA USA https://www.duousa.net

Anonymous poster hash: 472dc...17f

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...