Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Finne dame i Filippinene?


Gjest f7559...201

Anbefalte innlegg

Gjest 472dc...17f
DukeNukem3d skrev (1 time siden):

Du vet, vi har internett idag. Man kan jo f.eks bli kjent gjennom et online spill på nettet. Så det er da vel ikke noe som skurrer med det.

Det er også en god del som jobber i utlandet. F.eks. Kina og finner seg en dame der og får henne med tilbake til Norge.

Anonymous poster hash: 472dc...17f

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Quakecry skrev (3 timer siden):

Men alle som ser en mann her med en filipinsk dame vet jo alle at han dro dit fordi han ikke klarte å få ei her, og ville ha ei fordi det er den lettvindte metoden. 

Har en kompis med kone fra Fillipinene. Hun har lederstilling i Norge og tjener godt over millionen. Så her tar du feil.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Atib Azzad skrev (4 timer siden):

Jeg passer meg fra å være for dogmatisk når det kommer til dette, jeg vil ikke klandre individer for systemiske forhold, som å være født i fattigdom med liten anledning for økonomisk mobilitet.
Det sier vel seg selv at folk som er i en økonomisk desperat situasjon er veldig sårbare for utnyttelse.
Uten at det dermed er slik at alle forhold spekulerer i en slik utnyttelse, eller at en slik spekulasjon ikke kan føre til bedring for begge parter.
Hvis man forstår verden som et marked, så er det vel akkurat slik det skal fungere, at noen er så fattige at det er fristende å arbeide som lønsslave, eller ingå forhold med noen man ikke ville ingått forhold med om det ikke var for deres rikdom.

Jeg synes det er betenkelig dersom man ikke annerkjenner at store økonomiske fordeler for mennesker i en desperat økonomisk situasjon kan utfordre frihetsgraden til vedkommende.

Samtidig som livet ikke har noen fasit, og enda mindre kjærligheten, gitt at det er kjærlighet. (Uten at det nødvendigvis heller er feil, dersom det bare er en gjensidig økonomisk avtale (prostitusjon) forkledd som kjærlighet.)

Merkelapper som slem, eller taper tror jeg ikke har noe for seg, men bevisstgjøring rundt hvilken makt man har via sin rikdom kan ikke skade.
Kort sagt, det er ikke enten-eller, det er helt situasjonsbestemt og avhengig av hva individene selv synes, som avgjør hvorvidt noe er godt eller dårlig, samtidig som man ikke bør være ignorant til det økonomiske aspektet, dersom det er til stede.

Jeg innrømmer at «transaksjon» samsvarer dårlig med mine idealer i kjærlighet. Men hvis man observerer mennesker på en sen lørdag kveld og kommenterer med Attenborough stemme så virker det som en relevant måte å tolke oss på. Man legger sine sjetonger i kurven og så ser man hva man får. Veldig få jenter jeg kjenner som er «attraktive» tar til takke med en mann i et lavstatusyrke og ølmage uansett hvor god han er som menneske. De kan hevde at «indre verdier» er det som betyr noe men i handlinger er det få som faktisk handler slik. På samme måte kan menn ha noen idealer de smykker seg med men når det kommer til faktiske valg så finnes det tydelige mønster hos oss også - de fleste velger pene, omgjengelige kvinner som er i fertil alder som partner hvis det er mulig.

Sett som et fritt marked så utnytter de to hverandre akkurat like mye. Begge gjør den beste dealen de kan gjøre, og begge ville ha hatt det verre om vi fjernet dette valget for dem - alt annet likt.

Hvis noen lurer en dame (eller mann) inn i et forhold av tvang, vold og trusler så bryter markedsmodellen sammen. Så også hvis noen aktører har dårlig informasjon eller dårlig selvtillit.

-k

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 5 måneder senere...
Gjest 319ec...58a

Hei igjen, tråd starter her. Ville bare gi en oppdatering. 

Jeg mottok kanskje 300 meldinger på dating siden, en del var falske profiler og diverse annet, men vart lett å oppdage va som var ekte og ikke.

Jeg pratet veldig mye men en jente der, og etter en liten stund skulle vi ha en kort facetime på facebook, men plutselig hadde vi pratet i 5 timer. etter det fortsatte vi å prate i flere timer hver dag. 

Har besøkt henne 3 ganger til nå, jeg skulle egentlig vært der nå men tabbet meg ut på bestillingen som kom ikke på flyet 🥴

Skal besøke henne igjen i Februar. og neste sommer skal hun besøke meg i Norge.

Hun er en fantastisk dame, og har en super familie. 

Jeg legger ved et bilde fra første dagen vi møttes  :) 

20230226_235301.jpg

Anonymous poster hash: 319ec...58a

Lenke til kommentar
Gjest 6a4bf...b1a
Gjest 319ec...58a skrev (På 27.8.2023 den 0.20):

Har besøkt henne 3 ganger til nå, jeg skulle egentlig vært der nå men tabbet meg ut på bestillingen som kom ikke på flyet 🥴

Anonymous poster hash: 319ec...58a

Gratulerer.

Det er dyrt å reise til Asia for tiden.
Hvor mye måtte du ut med for flyreisen?
Hvilket flyselskap brukte du?

Anonymous poster hash: 6a4bf...b1a

Lenke til kommentar
On 8/27/2023 at 12:20 AM, Guest 319ec...58a said:

Hei igjen, tråd starter her. Ville bare gi en oppdatering. 

Jeg mottok kanskje 300 meldinger på dating siden, en del var falske profiler og diverse annet, men vart lett å oppdage va som var ekte og ikke.

Jeg pratet veldig mye men en jente der, og etter en liten stund skulle vi ha en kort facetime på facebook, men plutselig hadde vi pratet i 5 timer. etter det fortsatte vi å prate i flere timer hver dag. 

Har besøkt henne 3 ganger til nå, jeg skulle egentlig vært der nå men tabbet meg ut på bestillingen som kom ikke på flyet 🥴

Skal besøke henne igjen i Februar. og neste sommer skal hun besøke meg i Norge.

Hun er en fantastisk dame, og har en super familie. 

Jeg legger ved et bilde fra første dagen vi møttes  :) 

Anonymous poster hash: 319ec...58a

Så koselig! Etter å ha lest denne tråden og svarene du har fått, så er jeg så glad på dine vegne. Det at enkelte stilte spørsmålstegn ved din personlighet for at du var singel til 32, er en ofte brukt taktikk av de som ikke unner deg lykken du nå har funnet. De samme skremmer med all slags teorier osv for hvorfor akkurat hun skulle velge deg. Men det stråler av dere begge på bildet. Det at man ser utover og ikke nå aksepterer de som tidligere avslo en, er den søteste svar på tiltale. Ønsker deg all lykke, og jo flere som gjør som deg, jo bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...