Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Finne dame i Filippinene?


Gjest f7559...201

Anbefalte innlegg

Gjest 472dc...17f

Jeg har brukt endel dating apper som KoreanCupid.com og AsianDating.com, og jeg blir oversvømmet av meldinger fra Filippinske damer.

Mange av disse er veldig fine damer, men jeg er med der for å finne enten Kinesisk eller Koreansk dame, og må da avvise flere av de Filippinske damene. Noen ignorerer jeg bare (sletter meldingen), noen få skriver jeg et svar med å avvise at jeg leter etter noe annet.
Jeg håper jeg ikke sårer dem ved å ignorere de meldingene. Når jeg avviser skriver jeg veldig høflig.

Det kan nok sikkert være vanskelig å finne en Filippinske dame som er seriøs nok til at man ikke blir skilt kort tid etterpå, eller en som kun er ute etter pengeboken din, men jeg tror nok det gjelder Kinesiske damer også, men det er kanskje mer et utbredt syn for Filippinske damer.

Ser det finnes en facebook-gruppe for dem som ønsker seg en Filippinsk dame/kone.
https://www.facebook.com/groups/NFN.NET

Anonymous poster hash: 472dc...17f

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
11 minutes ago, Guest 472dc...17f said:

Jeg har brukt endel dating apper som KoreanCupid.com og AsianDating.com, og jeg blir oversvømmet av meldinger fra Filippinske damer.

Mange av disse er veldig fine damer, men jeg er med der for å finne enten Kinesisk eller Koreansk dame, og må da avvise flere av de Filippinske damene. Noen ignorerer jeg bare (sletter meldingen), noen få skriver jeg et svar med å avvise at jeg leter etter noe annet.
Jeg håper jeg ikke sårer dem ved å ignorere de meldingene. Når jeg avviser skriver jeg veldig høflig.

Det kan nok sikkert være vanskelig å finne en Filippinske dame som er seriøs nok til at man ikke blir skilt kort tid etterpå, eller en som kun er ute etter pengeboken din, men jeg tror nok det gjelder Kinesiske damer også, men det er kanskje mer et utbredt syn for Filippinske damer.

Ser det finnes en facebook-gruppe for dem som ønsker seg en Filippinsk dame/kone.
https://www.facebook.com/groups/NFN.NET

Anonymous poster hash: 472dc...17f

Patetisk rett og slett. De som aktivt leter etter damer der gjør der kun fordi ingen i vesten, eller Norge, tilsynelatende vil ha dem. Men når en har norsk pass eller er hvit så er det vel noe filippinske damer blir gal etter. 

Lenke til kommentar
16 minutes ago, Quakecry said:

Patetisk rett og slett. De som aktivt leter etter damer der gjør der kun fordi ingen i vesten, eller Norge, tilsynelatende vil ha dem. Men når en har norsk pass eller er hvit så er det vel noe filippinske damer blir gal etter. 

Ja har vel og sammenheng med at filipinene har mye fattigdom så folk ønsker å rømme vekk til vesten med en "rik" hvit mann mens sør Korea er vel blant de rikeste asiatiske landene, kina har vel og mye folk som begynner å få penger, ser stadig vekk kinesiske turister på karl johan som går innom de dyre merke butikkene som gucci, louis viton etc.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 472dc...17f

Hvis man liker asiatiske damer, så er det ikke noe i veien med å lete der borte.
Noen menn her i Norge er kanskje ikke attraktive nok til å tiltrekke seg en norsk dame, og hvis man vil ha kjærlighet så ser dem ofte til land som Thailand og Filippinene.
Noen menn ønsker kanskje en mer tradisjonell og familieorientert kone.
https://datingmester.com/filippinske-damer/

Jeg synes asiatiske damer er veldig fine. Jeg finner dem veldig attraktive og vakre. Spesielt kinesiske og koreanske damer tar veldig godt vare på seg og huden sin. Dem oppholder seg lite i direkte sollys og bruker mye SPF. De er jo praktisk talt omtrent hvit.

Kinesiske damer i 40 årene ser mye finere ut enn de fleste vestlige damer på samme alder. De forblir ofte veldig attraktive selv når de blir eldre, og det liker jeg.

Anonymous poster hash: 472dc...17f

Lenke til kommentar
Quakecry skrev (35 minutter siden):

Patetisk rett og slett. De som aktivt leter etter damer der gjør der kun fordi ingen i vesten, eller Norge, tilsynelatende vil ha dem. Men når en har norsk pass eller er hvit så er det vel noe filippinske damer blir gal etter. 

Er det så rart da at disse mennene ser til andre markeder? Når kvinner i vesten har blitt så enormt kravstore, og de er selv tilnærmet usynlige for det motsatte kjønn. Har man feil farge i tillegg er det tilnærmet umulig. Man trenger ikke være noen slask og taper for å oppleve dette i vesten i dag. Det patetiske er dere som dømmer disse mennene. 

Jeg tar selvfølgelig forbehold om at disse mennene behandler kvinnene pent og med respekt. Men misbruk og utnyttelse forekommer dessverre i alle typer forhold og fra begge kjønn. 

Endret av ITtraktor
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest 472dc...17f

Det finnes også asiatiske damer i det norske datingmarkedet, som Match, Møteplassen, TinderSukker, etc., så man trenger nødvendigvis ikke å lete utenfor Norges grenser.

Anonymous poster hash: 472dc...17f

Lenke til kommentar
7 minutes ago, ITtraktor said:

Er det så rart da at disse mennene ser til andre markeder? Når kvinner i vesten har blitt så enormt kravstore, og de er selv tilnærmet usynlige for det motsatte kjønn. Har man feil farge i tillegg er det tilnærmet umulig. Man trenger ikke være noen slask og taper for å oppleve dette i vesten i dag. Det patetiske er dere som dømmer disse mennene. 

Jeg tar selvfølgelig forbehold om at disse mennene behandler kvinnene pent og med respekt. Men misbruk og utnyttelse forekommer dessverre i alle typer forhold og fra begge kjønn. 

Er ikke det rasistisk å ta en kvinne fra en mann i Filippinene fordi han har "feil" farge? 

Lenke til kommentar
Atib Azzad skrev (På 31.10.2022 den 15.56):

Ja, denne unike egenskapen å ønske seg at folk er snille mot deg, finner man bare hos kvinner i Philippinene eller andre steder..
Jeg har hørt at de setter pris på mat, søvn, vann, trygghet, kjærlighet, og selvrealisering også, i motsetning til våre norske søstre..

Hvis 1000 damer hadde kastet seg etter meg (når jeg var singel) så hadde nok jeg også blitt ganske selektiv. Antagelig uspiselig også.

Når 1000 menn hamrer løs på damer i disse sjekke-appene ved hjelp av «brute force» (prøv å sjekke stemningen hos så mange som mulig) så vi selvsagt damene bli ganske kjølige mot beiler #1001.

Når noen sier at kvinner i lavkostland setter mer pris på snille menn så er det kanskje uttrykk for (det som oppleves som) en jevnere markedssituasjon? Hun er kvinne og han er (relativt) rik, og begge er interessert i den andre som en mulig partner? Da opplever kanskje disse mennene at de får sjansen til å bli kjent og vise sine kvaliteter heller enn å bli silt ut i første grovsortering fordi de er under 180cm, mangler sixpack eller ikke greier å prestere en glatt kommentar i en stresset (sjekke-)situasjon?

Jeg ser ikke det som et uttrykk for at disse mennene er «slemme» eller «tapere», men at det er et spill, at måten vi spiller spillet på ikke nødvendigvis er det som gir oss lykke på lang sikt, og at hvis livet er et spill så er man villig til å nærmest gjøre hva enn som gjør deg lykkelig (i krig og kjærlighet…)

-k

Endret av knutinh
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 472dc...17f skrev (26 minutter siden):

Det finnes også asiatiske damer i det norske datingmarkedet, som Match, Møteplassen, TinderSukker, etc., så man trenger nødvendigvis ikke å lete utenfor Norges grenser.

Anonymous poster hash: 472dc...17f

Som er minst like kravstore som de andre norske damene. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, knutinh said:

Jeg ser ikke det som et uttrykk for at disse mennene er «slemme» eller «tapere», men at det er et spill, at måten vi spiller spillet på ikke nødvendigvis er det som gir oss lykke på lang sikt, og at hvis livet er et spill så er man villig til å nærmest gjøre hva enn som gjør deg lykkelig (i krig og kjærlighet…)

Jeg passer meg fra å være for dogmatisk når det kommer til dette, jeg vil ikke klandre individer for systemiske forhold, som å være født i fattigdom med liten anledning for økonomisk mobilitet.
Det sier vel seg selv at folk som er i en økonomisk desperat situasjon er veldig sårbare for utnyttelse.
Uten at det dermed er slik at alle forhold spekulerer i en slik utnyttelse, eller at en slik spekulasjon ikke kan føre til bedring for begge parter.
Hvis man forstår verden som et marked, så er det vel akkurat slik det skal fungere, at noen er så fattige at det er fristende å arbeide som lønsslave, eller ingå forhold med noen man ikke ville ingått forhold med om det ikke var for deres rikdom.

Jeg synes det er betenkelig dersom man ikke annerkjenner at store økonomiske fordeler for mennesker i en desperat økonomisk situasjon kan utfordre frihetsgraden til vedkommende.

Samtidig som livet ikke har noen fasit, og enda mindre kjærligheten, gitt at det er kjærlighet. (Uten at det nødvendigvis heller er feil, dersom det bare er en gjensidig økonomisk avtale (prostitusjon) forkledd som kjærlighet.)

Merkelapper som slem, eller taper tror jeg ikke har noe for seg, men bevisstgjøring rundt hvilken makt man har via sin rikdom kan ikke skade.
Kort sagt, det er ikke enten-eller, det er helt situasjonsbestemt og avhengig av hva individene selv synes, som avgjør hvorvidt noe er godt eller dårlig, samtidig som man ikke bør være ignorant til det økonomiske aspektet, dersom det er til stede.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
9 minutes ago, Atib Azzad said:

Jeg passer meg fra å være for dogmatisk når det kommer til dette, jeg vil ikke klandre individer for systemiske forhold, som å være født i fattigdom med liten anledning for økonomisk mobilitet.
Det sier vel seg selv at folk som er i en økonomisk desperat situasjon er veldig sårbare for utnyttelse.
Uten at det dermed er slik at alle forhold spekulerer i en slik utnyttelse, eller at en slik spekulasjon ikke kan føre til bedring for begge parter.
Hvis man forstår verden som et marked, så er det vel akkurat slik det skal fungere, at noen er så fattige at det er fristende å arbeide som lønsslave, eller ingå forhold med noen man ikke ville ingått forhold med om det ikke var for deres rikdom.

Jeg synes det er betenkelig dersom man ikke annerkjenner at store økonomiske fordeler for mennesker i en desperat økonomisk situasjon kan utfordre frihetsgraden til vedkommende.

Samtidig som livet ikke har noen fasit, og enda mindre kjærligheten, gitt at det er kjærlighet. (Uten at det nødvendigvis heller er feil, dersom det bare er en gjensidig økonomisk avtale (prostitusjon) forkledd som kjærlighet.)

Merkelapper som slem, eller taper tror jeg ikke har noe for seg, men bevisstgjøring rundt hvilken makt man har via sin rikdom kan ikke skade.
Kort sagt, det er ikke enten-eller, det er helt situasjonsbestemt og avhengig av hva individene selv synes, som avgjør hvorvidt noe er godt eller dårlig, samtidig som man ikke bør være ignorant til det økonomiske aspektet, dersom det er til stede.

Og det er vel faktisk ulovlig å utnytte maktposisjonen sin til å få tjenester fra ei dame. Kjærlighet, eller hva det skulle være. Kan vel argumentere for at det er akkurat hva folk som finner dame i filipinene gjør. 

Lenke til kommentar
7 minutes ago, Quakecry said:

Og det er vel faktisk ulovlig å utnytte maktposisjonen sin til å få tjenester fra ei dame. Kjærlighet, eller hva det skulle være. Kan vel argumentere for at det er akkurat hva folk som finner dame i filipinene gjør. 

Hvorvidt det foregår utnyttelse eller ikke, er helt situasjonsbestemt, i noen tilfeller forekommer det, i andre ikke.
Men det er et premiss som gjør seg sårbart for utnyttelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trener du/ prøver å opprettholde en noenlunde sunn kropp? Det er mange "mindre tiltak" som kan gjøre underverker med et par dager på gymmen i uka, noe hårprodukter, endring av frisyre og evt klær/passform. Ofte kommer bedre selvtillit på lasset med det som en bonus, noe som også gjør det mer attraktiv for mange. Er det andre sosiale/særpreg? Er du ofte i sosiale settinger med venner - med venner av venner? Mange møter sine gjennom venner (også jobb).

Når jeg ser 5 grå halvfeite menn i 60-åra i gjeng med hver sin svært yngre "hentebrud" hver på danskebåten er det vanselig å ikke opprettholde fordommene, sorry not sorry

Litt off topic. Når jeg  var singel erfarte jeg (og kompiser) at vi av gutta som hadde mer blonde/nordiske trekk, at vi fikk mer oppmerksomhet av jenter med asiatisk og sørlige og sør-amerikanske opphav på byen og datingapper enn de med mørkt hår/øyne. Mens norske jenter med blonde trekk var mer opptatt av de høyere med mørkere trekk.

Endret av KalleKlovn
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
KalleKlovn skrev (8 minutter siden):

Når jeg ser 5 grå halvfeite menn i 60-åra med hver sin svært yngre "hentebrud" hver på danskebåten er det vanselig å ikke opprettholde fordommene, sorry not sorry

Hva med halvfeit eldre mannlig kjendis med dame i 20 eller tidlig 30 åra? Det er jo ganske normalt blitt det og. Mange damer liker eldre menn.

Lenke til kommentar
10 minutes ago, DukeNukem3d said:

Trenger man å finne seg i alle krav man møter på? Hva om kravet er at jeg skal stemme MDG. Bør jeg dermed stemme MDG for å få denne kvinnen hvis jeg ikke føler jeg hører hjemme i MDG? 

Nei, men enkle krav som å ta vare på seg selv er ikke mye å forlange. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...