Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Finne dame i Filippinene?


Gjest f7559...201

Anbefalte innlegg

Bjerknez skrev (2 minutter siden):

Jeg mener man må roe litt ned. Bli kjent først. Flørteperioden kommer automatisk hvis det skulle slå gnister. Jeg var sammen med madammen 6 år før vi flyttet sammen og enda 4 år før vi giftet oss. Jeg viste akkurat helt nøyaktig hva jeg gikk til. All usikkerhet og evt. problemer og bagasje ble fikset opp i før vi flyttet sammen. 

I dag så virker det som om alle skal ha hus til 6 mill og Tesla i oppkjørselen og gjerne 2 barn 3 måneder etter at man traff hverandre. Da tror jeg det fort kan dukke opp problemer, med det som følger med. Jeg har sett mange eksempler på det og et av eksmplene er en av mine naboer. Et ungt par som slett ikke har det bra sammen, men som nok tvinges litt til det grunnet barn og mye lån. 
 

Man blir vel ikke forelsket på første stevnemøte? De færreste blir nok det. 

Du misforstår totalt dette med å være venner. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ITtraktor skrev (4 minutter siden):

Du misforstår totalt dette med å være venner. 

Nei, det gjør jeg ikke. 

jeg og madammen var venner i to år før vi innledet noe forhold. Med venner så mener jeg venner. Vi bodde hver for oss og var ofte sammen når noe skjedde. På fest, bowling, kino, bilturer etc. ingen av iss var sjalu eller slikt. Vi var bare gode venner. Helt til vi en dag snakket om at vi kanskje heller skulle bo sammen, siden vi hadde det såpass bra? Å slik ble forholdet til. Så vi kjente hverandre godt før vi innledet til noe mer. 

Det går faktisk ann og ha jentevenner. For mange er det kanskje unaturlig men for meg var det ganske vanlig i ung alder. Hadde mange jentevenner og ingen av dem har jeg klådd på eller ligget med. Vi er faktisk venner den dag i dag, men vi treffes såklart ikke like ofte da vi alle har skaffet seg familie etc. 

 

Endret av Bjerknez
  • Liker 6
Lenke til kommentar
ITtraktor skrev (58 minutter siden):

Du misforstår totalt dette med å være venner. 

Du er nødt til å begynne å sette deg ned og høre etter når folk som har fått til det du prøver å få til forklarer deg ting. 

Det du som har et helt forkvaklet syn på hele dette temaet. Du prater om kvinner som om de alle var prikk like, du ser ut til å tro at vennesonen faktisk er noe som eksisterer. 

Litt mindre redpill og Rollo Tomassi septik, og litt mer ut blant folk og få deg venner og en omgangskrets – som inkluderer begge kjønn. Og, jeg burde ikke egentlig trenge å spesifisere dette men jeg tror jeg må: ikke la baktanker om noe mer være din eneste motivasjon for å omgås jenter eller ha jentevenner. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest d7d22...c09
ITtraktor skrev (4 minutter siden):

Du mener altså seriøst at vennesonen ikke eksisterer? 

Ja, det er en myte spredt av folk som må ha en grunn for at det ikke ble noe mer enn vennskap. 

Anonymous poster hash: d7d22...c09

Lenke til kommentar
ITtraktor skrev (16 minutter siden):

Du mener altså seriøst at vennesonen ikke eksisterer? 

Øh. Vet ikke.

Men jeg tror at det å ha mange venner forbedrer dine sosiale evner og gjør at du eksponeres for flere mennesker (venner av venner). Det finnes flere mennesker der ute som tenker og sier at du er en ålreit kar. Jeg forstår ikke hvordan det kan være negativt?

I verste fall, om du aldri får deg dame, så har du i det minste en vennegjeng. Har ikke det en egen verdi? Er det ikke bedre å gå igjennom livet med noen som liker deg og dekker ryggen din, selv om de ikke vil harve over deg?

Er ikke et menneske med innovertiss like mye menneske som et med utovertiss? Kan man ikke like en dame selv om man ikke tenner på henne og/eller hun ikke tenner på deg? Hva tenker du om damer du må forholde deg til på jobb og i andre situasjoner? Greier du å se dem som «mennesker»?

-k

Endret av knutinh
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tror dere misforstår litt. Selvfølgelig kan menn og kvinner bare være venner. Men hvorfor skal man bli venner med noen man mer eller mindre kun tok kontakt med fordi man syntes vedkommende var attraktiv, når attraksjonen tydligvis ikke er gjensidig. Da blir man bare gående å håpe på at det skal bli noe mer, noen det svært sjeldent blir. 

Endret av ITtraktor
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
ITtraktor skrev (Akkurat nå):

Jeg tror dere misforstår litt. Selvfølgelig kan menn og kvinner bare være venner. Men hvorfor skal man bli venner med noen man mer eller mindre kun tok kontakt med fordi man syntes vedkommende var attraktiv, når attraksjonen tydligvis ikke er gjensidig. 

Det er nettopp der du bommer litt. Legg bort alt som har med flørt, sex og stevnemøte å gjøre. Akkurat som du kommer overens med en gutt i klassen, eller en på jobben etc. som du begynner å henge samens med, så kan det samme skje med ei jente, uten at man nødvendigvis må gå å sikle etter trusa hennes. Man kan bli venner med andre uansett kjønn hvis man har noe til felles etc. 

Det vennskapet kan ofte utvikle seg til noe mer uten at dette var poenget fra starten. Skulle man til slutt finne tonen og evt. ta det videre er jo det bra. Hvis ikke er man fortsatt bare venner. 

Start med å komme deg ut. Skaff deg venner (av begge kjønn), bli med på ting etc. så vil du omsider finne ei jente å dele livet med.  

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest f7559...201 skrev (16 timer siden):

Jeg vil si jeg er en ganske sosial og likt person. Men å finne kjærligheten her skjer ikke.

Hvis du ikke er attraktiv for norske damer - hva får deg til å tro at du finner noe annet enn en golddigger ved å satse på land med utbredt fattigdom? De kan fremstille seg som forelsket og elske deg så inn i granskauen overbevisende - til de ser at de har nådd grensen for hva de kan få ut av deg økonomisk - så *poff* har du en kostbar skilsmisse på gang, naivt brukt sparepengene på medgift, gaver, flytting til Norge og andre ting for å holde henne fornøyd. Men en dag er det ikke mer å hente på den måten. Da er det skilsmisse som er neste trinn i å cache ut mer.

Datingsiden du nevner og lignende sider, fungerer som kataloger over fiskekroker med godt agn på. Du er fisken.

Spør heller deg selv hvordan du kan finne ei som vet at hun ikke kan utnytte deg økonomisk. Hvilke forholdsregler må du gjøre for å unngå at din økonomi blir hennes økonomi, økonomisk skjevhet osv. Først når du finner løsningen på dette kan du røyke ut de som faktisk er ute etter ekte kjærlighet.

Alt annet har enorm risiko for å ende med økonomisk katastrofe for deg. Husk at din søken etter kjærlighet vil ende med følelsen av å bli grovt forrådt og følelsesmessig utnyttet i takt med at den økonomiske utnyttelsen går opp for deg.

Jeg skal ikke si at det aldri lykkes. Det hender jo noen vinner i lotto. Men du stiller deg lagelig til hugg ved å bruke sånne datingsider.

Endret av Simen1
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
ITtraktor skrev (3 timer siden):

Jeg tror dere misforstår litt. Selvfølgelig kan menn og kvinner bare være venner. Men hvorfor skal man bli venner med noen man mer eller mindre kun tok kontakt med fordi man syntes vedkommende var attraktiv, når attraksjonen tydligvis ikke er gjensidig. Da blir man bare gående å håpe på at det skal bli noe mer, noen det svært sjeldent blir. 

Ok, da forstår jeg bedre hva du snakker om.

Hvis jeg hadde gjort framstøt ovenfor en dame som avviste meg så hadde det kanskje ikke vært naturlig å bli bestiser.

-k

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (2 timer siden):

Hvis du ikke er attraktiv for norske damer - hva får deg til å tro at du finner noe annet enn en golddigger ved å satse på land med utbredt fattigdom? De kan fremstille seg som forelsket og elske deg så inn i granskauen overbevisende - til de ser at de har nådd grensen for hva de kan få ut av deg økonomisk - så *poff* har du en kostbar skilsmisse på gang, naivt brukt sparepengene på medgift, gaver, flytting til Norge og andre ting for å holde henne fornøyd. Men en dag er det ikke mer å hente på den måten. Da er det skilsmisse som er neste trinn i å cache ut mer.

Eller at kvinner i Philippinene eller andre steder setter pris på kvaliteter som folk ikke lenger bryr seg om eller ser ned på i Norge. At man er snill f.eks

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Som en mann som har dated ei dame fra sør-øst Asia (ikke fra Filipinene, men Malaysia), så har jeg litt erfaring rundt temaet. Kvinner fra disse områdene er hyggelige og selvstendige (hun jeg dated nektet å la meg betale noe), samtidig er det ikke verden største forskjell mellom disse og norske damer sånn forholdsmessig. Det vil si at har man ikke "draget" i Norge, så har man ikke "draget" i den delen av verden heller. Ja, man kan jo alltids få en "golddigger", og det er nok lettere å finne på Filipinene enn i Norge, da landet er mye fattigere enn Norge. Samtidig tror jeg ikke noe slikt er mye å satse på, fordi hvem vil være i et forhold som er basert på at man har mye cash? 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror mange av disse damene går veldig langt for å vinne tilliten til en mann fra feks. Norge. Det at dem nekter at du betaler for dem på restaurant etc. kan være et spill for galleriet. Et beløp dem ser på som en slags invistering for å kanskje komme seg til Den norske velferdstaten. Selvsagt vil jeg tro en viss kjemi må finne sted, men at det er ekte kjærlighet er jeg heller tvilende til. 

Det er fullt mulig for en Tailandsk dame med trolig en helt annen oppvekst og syn på verden og "late som" at alt er i orden. Dere kan til og med trolig leve et helt liv sammen og ha det bra. Men at hun hadde valgt nettopp deg hvis hun hadde alt hun trengte fra før er jeg tvilende til. 

hva er odsen... man finner ikke en dame i Norge på 32 år. Så dra man til Thailand og plutselig på kort tid har man funnet drømmedama som uten å nøle ønsker å flytte til Norge samens med deg. Det at dem evt. betaler for for noen måltider for å vinne din tillitt og vise sin styrke ser jeg på som et ganske gjennomskuelig spill. 

Jeg sier ikke at det er sånn i ditt tillfelle, men jeg hadde vertfall ikke svelget det for god fisk. Men jada, man får seg jo en dame så klart, men ekte kjærlighet? Tja... 

Endret av Bjerknez
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...